Bulgaristan Türklerinin Özgür Sesi
HABERLER

[2019-07-18]

Çernooçene’de Yaz Kur’an Kursu başladı

Çernooçene’de Yaz Kur’an Kursu başladı



Çernooçene (Yenipazar) Cami Encümenliği, Kırcaali Bölge Müftülüğü’nün denetiminde temel islami bilgilerin öğretildiği Yaz Kur’an Kursu gerçekleştiriyor. Yaz Kur’an Kursu’nun öğreticiliğini Çernooçene köyü imamı Şaban Müslüm yapmaktadır.

Kursa katılan çocuklar temel İslami bilgiler, namaz surelerini, dua etmeyi, Kur’an-ı Kerim ve ezan okumayı, başkalarına saygı göstermeyi, hoşgörülü davranmayı, yardıma muhtaçlara yardım etmeyi ve başka ahalki değerleri öğreniyorlar.

Kursu bitiren çocuklar, eylül ayı başında düzenlenecek Bölge Kur’an Okuma Yarışması’na katılacak ve dereceye girenler Ulusal Milli Kur’an Okuma Yarışması’na katılma hakkı kazanacak.

Kursa başladıkları gün çocuklar, Çernooçene Belediye Başkanı Aydın Osman’ı makamında ziyaret ettiler. Aydın Osman, yaz tatilinde çocuklarının başkalarına saygılı ve hoşgörülü davranmak ve ihtiyaç sahiplerine yardım etmek gibi İslam dini hakkında temel bilgileri öğrenmelerini tercih etmelerinden dolayı tebrik ettiğini ifade etti.

Bediye Başkanı, küçük öğrencilere çeşitli hediyeler sağlayacağına dair söz verdi.

Kaynak: İsmet İSMAİL

Ziyaretci sayısı: 714

Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


K2 2019-07-18 14:23:43
Belediyelerden Kuran kursu açılmasını talep eden birisi vardı, nerede o? Dinsiz gençlikten dem vuruyordu, Başmüdtülüğe sinsice dil uzatıyordu.
Kırcaali bölge müftülüğüne bağlı kurslar başlamış, bulunduğu bölgede camilere bir zahmet gitsin, torunlarını kayıt ettirsin.
K dve 2019-07-19 14:19:18
Kenançe niye bu kadar öfkelisin bak BG dinci gençlik yetişiyor.
Hemen Başmüftülüğe baş vur Kuran-ı Kerim kursları kapatılsın.
Evet ara sıra yaz ahlarında birkaç yerde BG Müdlümsn çocuklar dini öğrenmek için birkaç yerleşe Kuran-o Kerim kursları düzenlenıyor pek yeterli mi.
YETERSİZ.
Önemli olan BG Müslümnları çocukları Sünni ya da Alevi olsun dinilerini kapsamlı olarak öğrenmeleri gerekiyor.
Pazarlık olayına bakın.
Mısır VAHABİLETİ oraya kadar gelmişler.
KENENÇELER gibileri kendilerini “laik” mi sanıyorlar kim bilir tam din karşıtları dur.
Diniz hiç bi millet hangi olursa olsun bir arada kalamaz.
İşte din karşıtları bunları aşka anlamazlar.
Din bir ulusun ÇİMENTOSUDUR.
K2 2019-07-19 15:16:09
Öfkeli olduğumu nereden çıkarıyorsun şakirt? Sürekli Başmüftülüğe boşmüftülük diye hakaretler yağdıran ben değilim, şimdi peşinen yetersiz olduğunu yazmışsın. Gidip Beyhan'la konuştun mu, hayır. Başmüftüyle zaten bir alakan yok, olmadı. Adamlar yıllık kurs düzenlediklerini söylüyor, hangi imamla konuşsam az çocuk geldiğini sözylüyor. Şimdi sana mı inanalım, yoksa bizzat bu işin içinde olanlara mı.
Birazdan yine başlarsın, paraları yediler, Başmüftülük ne yapıyor bu kadar parayı diye.

Senin zırcahil olduğunu biliyoruz, vahabilet diye bir şey yok.

Ulus devletlerin çimentosu din değidir, hiç olmadı. Ulusu teşkil eden temel vurgu DİL ve ORTAK TARİH. Arnavutluk mesela yarısı müslüman diğer yarısı da katolik hristiyandır. Şipıriya dedikleri kavram "kartalların ülkesi" demek ve ortak arnavut kökeni temsil eder. Senin anlayışına göre Arnavutluk ulusu olmaması lazım.
Kenan şapşalı 2019-07-19 19:57:20
Ulus devlet hiç bir zaman konu olmadı bir milletin ulusun çimentosu dendi.
Ahmak ulus DEVLET demedik.
O kadar oludunu anlıyorsun.
Anladık SİZ kimler olursanız olun biz BG Türkkeri kesinlikle yaşadığımız ülkeyi SEVİYORUZ ve kanunlara RİYAT ediyoruz.
Sadece bu kanunlarda eksiklik var BİZLER bu eksikliklerin tamamlanmasını talep ediyoruz.
Yani ikinci sınıf vatandaşlıktan çıkarılmak, ana dil eğitim zorunlu ders olması, vakıf nalkarı iade eğilmesi, kütüklerden zorunlu verilen isimlerin silinmesi ve en son Kivkov gibi delinin birisi silah zoruyla tekrar bizim adlarımızı deiştirmemesi için ANA YASADA DEĞİŞİKLİKKER TAPILARAK TÜRKLERE AZINLIK STATÜSÜ VERİKMESİ.
Siz şapşallar NASIL olacak bu İMJANSIZ decesiz.
K2 2019-07-19 21:00:24
Vij sega, obyasnyavam ti go na bılgarski, ştot ti turskiya ne go razbiraş. Kogato se govori za natsiya avtomatiçno se razbira unitarna dırjava s obşta istoriya i ezik. Za razlika ot narod, natsiyata se nujdae ot teritoriya, kıdeto da ima suverenitet, t.e. samostoyatelno upravlenie.

Za da staneş pırvoklasen grajdanin, tryabva da pritejavaş kaçestva, s koito da si tırsen i v polza na ostanalite. Vseki konsumator, koyto ne proizvejda blaga e vtoroklasen i tretoklasen grajdanin. Ti v sluçaya ne si v pozitziya da postavyaş usloviya, za da bıdeş çut tryabva da predlagaş neşto, pazarlık tryabva da ima. Ne moje da iziskvaş nyakakvi pridobivki bez realno pokritie. DPS redovno vnasya zakonoproekti za vrıştane na imenata v registrite, no poneje nyama parlamentarno mnozinstvo, othvırlya se ot dnevniya red. Po sıştiya naçin za da ima konstitutzionna popravka tryabva da ima pılno mnozinstvo ot 3/4, koeto şte reçe 180 deputata ot 240 tryabva da glasuvat za. Nyakoi konstitutzionni promeni sa vızmojni samo çrez veliko narodno sıbranie.
Vakıfskite imoti sa ot kompetentziyata na sıda. V Bılgariya ima razdelenie na vlastite, edna ot tyah e sıdebnata vlast. Politiçeskite partii ne mogat da se
K2 2019-07-19 21:02:49
..
Vakıfskite imoti sa ot kompetentziyata na sıda. V Bılgariya ima razdelenie na vlastite, edna ot tyah e sıdebnata vlast. Politiçeskite partii ne mogat da se mesyat v rabotata na sıda, tova ako stane ima opastnost ot zakrivane.
Kenançe 2019-07-19 22:54:38
Bravo mnogo toçno si obyasnil.
Samo ne di obyasnil ispılnitelna vlast ne e li pktçşnena na zakonodatelnata vlast ili obrayno.
Şapşal takıf lbyasni togava s koy zakon byaha izzeti VAKIFSKİTE imoti.
DpS ako ima parlamentarno mnozinstvo nikoga nyama da BMW’de projektör rezılitdiya za vrıştaneyo VAKIFSKİTE imoti.
Budizm sigorten.
Bate ti Amet e v domaşen ardst v saraite i e pionka KUKLA na KOMUNİSYİTE.
Ne se pravi na interesen pılen glupak si.
dinsiz 2019-07-20 01:17:20
Yorumunuz küfür, hakaret ve ya rencide edici cümleler içerdiği için silinmiştir!
K2 2019-07-20 06:32:18
Abe çovek ogramoti se pone malko! Ni turskiya go mojeş, ni bılgarskiya. Ti kat mi vikaş glupak ne stavam glupak, no ya se vij, ne mojeş da se izrazyavaş na nito edin ezik.

Adam ne bulgarca, ne de Türkçe konuşabiliyor. Herkes ona aptal deyince herkese aptal diye haykırıveriyor. Böyle lahana beyinli kişi Bulgaristan'da nasıl dördüncü hatta beşinci sınıf vatandaş olmasın? Vzimam, vrıştam, izzimam fiillerinin anlamını Bulgaristan'da yaşayan insan bir birine karıştırabilir mi?! Resmi dili nasıl bilmezsin ya... Halini derdini sen devletine anlatamıyorsun ki!
Dinsiz tip 2019-07-20 08:35:26
Yaz yazdığın gibisin
Kenançe 2019-07-20 08:41:31
Öğrenim durumu çok mu önemli.
Önemli olan düşünce.
Konuları SAPTIRMAYA çalışma.
Sen de Feska gibi yakında ana avrat başlarsın.
İyi düşün.
Dinsiz bir millet birarada durabilir mi.
fes 2019-07-20 09:33:09
Hayvan mazoşist demek, gidiklanmaktan hoşlanmak gibi sövülmekten hoşlanıyor. Bende de sadist bir taraf var, doğuştan pislik adamlara okkalı küfürler savurmaktan hoşlanıyorum.

Yaşadığım mınıtıkada olanlar beni bilirler bu yeminli pezevenklerin ağızlarını burunlarını kırmışlığım vardır. Sonuçta sokaktan geldiğimden bu adilerin psikolojisini iyi bilirim.

Hayvan dindar ayaklarına yatıyor, aslında kendisi Fetöcüdür; Tayyip'le Fethullah saç saça baş başa oldular ya, tornistan etti. Hayvan iktidar gücüne meyillidir, iktidarda kimse götü oraya atar.

Dine gelince hayvan dinden bir şeycik anlamaz; Amentüyü oku manasını da açıkla desek bön bön bakar mık diyemez. Ben malımı bilirim, hayvandır ve asla değişmez.
Feska yırtığı 2019-07-20 11:19:14
Ağız burun çok kırmış.
Korktum sen ancak poponla yirmilikleri kırarsın şerefsiz.
Ben BG yaşıyorum amsalak Fetoyla ne işim olur.
Ama sen belli Tayip ve din düşmanısın.
Senin en iyiyspacağın iş otur oturduğun yere.
Çok kıpırdarsan oturturlar bir yirmiliğin üstüne ne de olsa insanız sen gibi hayvanların hayvanı değiliz uyarmadı deme.
K2 2019-07-20 12:12:16
Eğitim, öğretim önemli olur mu canım. Ne Türkçe ne de bulgarca iki kelimeyi yan yana getiremeyen kişi düşenceden bahsedemez, düşünce demek kelimeleri zihninde dans ettirmek demek.

Sen yaşı almış birisin, elli altmış sene sana verilen beyine ihanet etmiş, kullanırsam birşeyler olur diye ne Türkçe ne de bulgarcayı öğrenmişsin. Okul okuyamamak cahil kalmaya bahane olamaz, Afife teyze beşinci sınıfa kadar okul görmüş, ama hayat boyu okumuş: https://youtu.be/le2FL3oKDfE

Düşünemeyince defaatle cevap vermemize yazdığı aptallığa bakar mısınız, dinsiz milletler olabilir mi? Senin mantığa göre Arnavutluk diye ülke olamaz, adamlar aralarında müslüman katolik diye iki millet olmalı, ama yok.
K dvoykacı 2019-07-20 12:46:03
Senin bininin bi tarafı işliyor diyet tarafı gavur tıkamış.
Arnavut kimi Hıristiyan dinini kabul etmiş.
Dağa sonra bir kısmı İslama dönmüş.
Kiliseye gideni camiye sokabilecekmişin ya da tersine.
Din işte bu komunist bozmazı.
Defalarca aynı soruları soruyorum komunist zihniyetinle dansöz gibi kıvırıp duruyorsun.
Bi ta soru.
BG Türkleri ikinci sınıf vatandaşlıktan çıkarılmalı mı.
Evet
Hayır
İkisinden birini seç.
K2 2019-07-20 13:19:36
Öyle dönme falan filan yok. Götünden tarih uydurma. Sen konuşmayı öğren önce, bırak din, tarih, siyaset senin boyun bu konular için kısa.

Kiliseye gideni tabi ki zorla başka biryerlere sokamazsın. Ancak sen dünya gezmemişsin, gezseydin insanlarla konuşmayı öğrenseydin dediklerinin ne kadar saçma olduğunu görürdün. Kilise, cami, sinagog hepsine gidip ibadet eden insanlar da var. Sen herkesi kendin gibi zannediyorsun. Senin din bilgin yok. Amentüyü okuyamazsın, fatiha (Elhamdü), ihlas (kulhüvellahi) doğru dürüst okuyamazsın, manalarına girmiyorum bile!

Komunist bozması sensin cahil veledi, iki kelimeyi yan yana koyamıyorsun. Jivkov mamülü katıksız cahilsin, bana kendi vasıflarını yamamaya kalkma. Din, tarih, diyaset, dil hepsinde senden kat kat üstünüm. Bulgarca, Türkçe, ingilizce hepsinde akıcı biçimde derdimi anlatabiliyorum. Yazdıklarına bir bak bozuk dekoder gibisin.
Kenençe 2019-07-20 14:03:50
Evet hayır cevap yaz dedik yine donsuz gibi kıvırdın.
Bi soru da.
Bir insan farklı dinlerin ibadet hanelerine ibadet etmeye gider mi.
Müslüman Havrada,Kilsede, Sinegokta hatta Budist ibadethanelerinde namaz kılabilir mi.
Dönbaş koyun gibi etrafında dönüp duruyorsun.
BG Türklerin durumu ne olacak. Bu alana dönsen.
K2 2019-07-20 14:30:48
Sen cahilsin, insanlar tek düzen değil ki! Her çeşit insan var, senin zurnanda İslam adına kimbilir neler dönüyor. Müslüman, Türk, erkek, doğulu gibi kelimeler genellemedir, genellemeler çoğu zaman yanlıştır. İnsanlarda din inancı kişisel (vicdani) olgudur, resmi din otoritesi her insandaki inançları kontrol altına alabilecek kapasitede değildir.
Sen mesela, kendini müslüman olarak tanımlıyorsun. Müslümanlığın temel kitabını araştırmadın, içinde yazılan şeyleri bilmiyorsun. Bunları kendine sor, ahiret inancın varsa, sorguya çekileceğini biliyorsan ama bu konuda hiç bir eylem yapmıyorsan başkalarını suçlayacak durumda olamazsın. Fatiha, İhlas, amentü gibi giriş seviyede müslümanlıktan uzaksın.
Paçayı öğretmediler yasaktı gibi şeylerle kurtaracağını mı zannediyorsun? Bir tıkla her türlü bilgiye ulaşılan çağdasın. Seni yarın gömecek olan imama kinlisin, hırsız gözüyle bakıyorsun. Yıllarca boşmüftülük diye yaygara koparan sizler değil misiniz? Bu adamlara iftira ve karalama kampanyasında bulunmadın mı?! Sen müftülüğün verdiği mücadeleye destek oldun mu, ama hakikaten destekten bahsediyorum, öyle bir eyleme girmeyip sallamaktan bahsetmiyorum. Bölge müftüsü ve imamlarla toplantıya
K2 2019-07-20 14:33:09
...Bölge müftüsü ve imamlarla toplantıya hiç katıldın mı? Köyünde kaç çocuğu kolundan tutup camiye götürdün?
Boş teneke seni! Sen Ebu Cehil ne demek biliyor musun? Cehaletin babası demek. Sen nasıl oluyor da Peygamber kabul ettiğin kişinin en büyük düşmanının manevi çocuğu oluyorsun? Söyle cahil herif, söyle!
Kenençe 2019-07-20 15:06:19
Elhamdüllüleh MÜSLÜMANIM.
Se soruyorum sen uzun uzun saçmalıyorsun be İslamı üretmeye kalkışma.
Konuyu SAPTIRIYORSUN.
DpS Türkkerin haklarını koruyor mu koruyorsa nasıl koruyor unu yaz.
Masal okuma KIRCAALİ sitesi ve okuyanlara İLEZİR olma.
fes 2019-07-20 15:20:51
Geri zekalı DPS'nin görevi türklerin haklarını korumak değil; hakları ( onlar her neyse ) koruma görevi adli makamlarındır, polisindir, genel manada devletindir. Bir parti kendini devletin yerine koymaya kalakar yasaları çiğnerse onu hemen kapatıverirler.

Dps'nin şu ana kadar ayakta kalmasının nedeni Ahmet Doğan'ın başarısıdır. Senin gibi zart zurtların elinde olsaydı parti çoktan kapanmıştı.

Yazdığın yazılarla tam rezil oldun zaten, pislik üzerine bulaştı, kıçını yırtsan bunu silemezsin. Neden mi, hayvansın çünkü; bir de oraspı enceği.
K2 2019-07-20 15:45:45
Elhamdüllüleh müslümanmış. Ama adam müslümanlığı bilmiyor. Cilt doktoru deri hastalıklarından habersiz olabilir mi hiç? Kuran'ı bilmeyen hafız olur mu? Türkü söyleyemeyen türkücü olur mu?

Sen Türkçeyi konuşamayan Türk, müslümanlık hakkında hiç bilgisi olmayan müslümansın. Bulgaristan'da yaşıyorsun bulgarcayı bilmiyorsun. Döl israfısın, keşke baban dışarı boşalsaydı böyle cahil cühela aptalı dünyaya getirmeseydi. Resmen oksijen tüketmeğe gelmişsin, yararlı halin yok. Biolijide sizin gibi yaşayan hayvanlara parazit deniliyor.
Feska ve Kenançe 2019-07-20 19:30:06
Feska kırığı 30 yıldır ayakta kaldı Türklere hangi konuda faydası oldu o senin hain DpS yönetimin. Tek bi kalem yaz da bilelim tel bi kalem.
Ancak bi hayvan hayvanı hayvan kelimesini kullanır senin gibi ormanın en gelişmişi uzun kollusu.
Kenançe 2019-07-20 19:34:49
Gerçekten insanlığın yan sanayi ürünü olduğunu Her şeyden önce YALANCI VE ÖN YARGILSIN.
Sen önce düzgün bir Müslüman ol. Türk demiyorum sen asla Yürk olamadın.
Belki Müslüman olursa kafan DANK der.
Buraya BG Türklerini yaz saçma sapan kimseye yaramayan cümlele kurma.
ANLADIIIIIII
Kenançe 2019-07-20 20:04:14
Balgarski turchine asinlki hakini alifak
DuPiSeli kumaniz bunara engelolsada
ANLADIII
Müslüman olsan haklari alirdin. Sanaturk demiyorum. Sen kizanna Yurkiyede benkile ac evropada oraspilik yapiyolla.
Razbra li
Buraya turkleri sapitma babam prezervatifi alcak pfasi YÖK ondan onbesyrmi çave yapmis
ANLADIIIIIIII
feska ve kenanche 2019-07-20 20:14:06
Kenanka yırtı 30 yıldır ayakta kaldı Kyurtlere hangi konuda faydası oldu o senin hain Yurkiye yönetimin. Tek bi kalem yaz da bilelim tel bi kalem.
Ancak bi hayvan hayvanı hayvan kelimesini kullanır senin gibi ormanın en gelişmişi uzun kollusu
ANLADIII
fes 2019-07-20 21:05:11
Hayvanın diğer bir özelliği de alakasız yere sorular sormasıdır. Mesela belediye ile ilgili bir sorunu - kanalizasyon, çukur olabilir - sokata oturan ayakkabı boyaacısına soruyor. Adam şaşkın tabi "Git başımdan yoksa ananı avradını" diye saydırmasın mı şimdi.

Azınlık statüsüyle ilgili aptal aklında oluştuğu soruyu Boyko'ya soracağına bize soruyor. Adama bak be! Ayakabı boyacısının küfrü basması hak vermeyelim de ne edelim?
Feska 2019-07-21 09:36:10
Sen FİLOSOF dilmisin.
Sen her şeyi bilirsin cevapların BİLİMSEL.
Se sormucan da kime sorcan. Her yazının altında DpS savunma yeşimi geliştiriyorsun.
Çok kitapla okumuşun bizim cahil dildin.
Amet Sava agana sormak için bırak ulaşmaya karşıdan bile göremiyorsun.
Boyko Borisov koruma ordusunla geziyor karşıdan haykırsan da duymuyor.
Seni yazılarından vazife çıkadında AKILLI zannediyoruz.
Bu durumda Se soru sormak hakaret mi dir.
Adam sanıp soru soruyoruz karşılık HAYVANCA bi küfür.
Biraz MEDENİ ol ve sakineş.
K2 2019-07-21 11:28:37
Biz de olmasak n'olcak şimdi... Adıbilinmez biri akılalmaz iddialarla koçkoca DPS'yi tek başına yıktı. Gözlerimiz önünde cahil adam tek başına Ahmet Doğan, Mustava Karadayı, Hasan Aziz hepsine yaşadığı alanı dağıttı yıktı.
Fes, ben, nokta gibiler gittimiydi adam komple DPS ve Başmüftülüğü yıkacak.

Boyko Borisov seni niye aramıyor? İkiniz bu GERB'i elli sene iktidar yaparsınız. Dupiseyi zaten senin kahramanca yıktığını görmemesi büyük ayıp. Valeri Simeonov, Krasimir Karakaçanov, Angel Cambazki seni öpüp baş ucuna niye koymuyorlar?

Hade be agam, güzel agam, Kasım'da kmet ol? Belediye başkanlığı da olur. Belediyenin arka bahçesinde Kuran öğretesin kızanlara? Türkçe'yi müfredata sokasın?
fes 2019-07-21 12:06:22
Evet, Dps'yi dışarıdan mı içeriden mi, yoksa yeni bir parti kurarak mı çöertsinler ve hayal ettikleri "güzelim" dünyayı kursunlar. Sonuçta doğru düşünmeye çalışan bir kaç kişiyiz.

Kimse oy verirken bizim görüşlerimizi okuyarak oy vermiyor, ama hayvanat bahçesi öyle zannederek bize sorular yönetiyor. Yetmedi, hayvan bana azınlık sorusunu ne zaman çözüleceğini soruyor; sanki ben Boyko'nun yerinde oturuyorum da şeyi şey edeceğim.

Anayasal sorunları çözüm yeri ayakkabı boyacısıymış gibi bir kabul var adamın kafasında. Absürt bir durum ama anlat anlatabilirsen.
Kenançe Feska 2019-07-21 13:24:04
Hadi yaşadınız bir afta izine ayrılıyorum rahat engelsiz yazabilirsiniz.
Kam kimleri kandırabileceniz.
Şüle bi GREKE denizine gidip kafa dinnemdircen.
Bizim Kara Deniz hem pis hem palı hem hizmet yok.
Bir afta sizin sümelenizden saçmalıklanızdam uzak Şirvan.
fes 2019-07-21 14:30:59
Biz zaten rahatız hayvan, senin birini rahatsız etme kapasiten sıfırdır. Ama karakterinin iğrençliğinden tiksindiğimiz doğrudur. Bu kadar iğrenç bir kişiliğin bu dünyaya nasıl gelir diye kaçınılmaz olarak şaşıp tiksiniyoruz o kadar.
Ali 2019-07-21 14:58:13
Fes kimliginin arkasina saklanan bu eskiya yine pis pis sözler kullaniyor:..........hayvan.........dogustan pislik.........geri zekali.........ana.avrat vs vs
Bu siteyin seviyesi bu mu olmali?
fes 2019-07-21 17:02:56
Fes kimiğinin arkasında saklanmıyorum Ali. Eğer içinde biraz olsun insaf varsa şahsıma yapılan küfürkleri görür, benim de onlara karşılık verdiğimi görürsün.

Ali, burada biraz olsun tartışma oluyorsa bunu mümkün kılan şahsım ve bir kaç tane başka kişidir. Size kalsa burada zırnık tartışma, farklı bakış açısı, bilgi çıkmaz. İstersen bir deneyelim. Bir ay boyunca biz hiç bir şey yazmayalım hep siz yazın.

Hayvan mertebesinde adamlar düşünce çıkartıp hayat yeşertmez Ali, bunu da benden öğrenmiş ol Ali.
Shafer Aydinosmanova 2019-07-24 23:31:13
Tebrikler canim bashkanim