Bulgaristan Türklerinin Özgür Sesi
HABERLER

[2019-08-09]

1989 Bulgaristan Göçü Tüm Yönleriyle Tartışılacak

1989 Bulgaristan Göçü Tüm Yönleriyle Tartışılacak



Marmara Belediyeler Birliği ve Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, Balkan Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Genel Başkan Vekili Şükrü Ar ve yönetim kurulu üyeleriyle bir araya geldi. Birliktelikte Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin paydaş olduğu 21-22 Eylül 2019 tarihlerinde Kocaeli’de yapılacak “1989 Bulgaristan’dan Zorunlu Göçün 30. Yıl Etkinlikleri” hakkında görüş alışverişi de yapıldı. Bu kadim coğrafyada yaklaşık bin yıldır, İstanbul’u da 566 yıldır yöneten bir millet olarak üzerlerine düşen sorumluluğu bildiklerini dile getiren Başkan Büyükakın, “İnsanlık vicdanının merkezi olmuş Anadolu başta olmak üzere gönül coğrafyamıza, Kocaeli’nden hep birlikte sahip çıkacağız” dedi.

GÖÇ HİKAYELERİ BÖLÜMÜ OLACAK

21-22 Eylül 2019 tarihlerinde Kocaeli’de yapılacak olan etkinlik Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı tarafından desteklenen “1989 Bulgaristan’dan Zorunlu Göçün 30. Yıl Etkinlikleri” aynı zamanda Cumhurbaşkanlığı himayesinde yapıldığının ifade edildiği görüşmede, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin bu projede çok önemli bir paydaş olduğu da vurgulandı. İki günlük etkinliğin ilk günü açılış ve öğleden sonra yurtdışından gelecek akademisyenlerin 1989 Bulgaristan göçünü farklı yönleriyle tartışacağı bir açık oturum olacağı bilgisi alan Başkan Büyükakın’a, ikinci gün film ve belgesel gösteriminin yanı sıra resim ve fotoğraf sergisiyle birlikte göç hikayeleri bölümlerinin olacağı hatırlatıldı.

“BALKANLARIN HUZURSUZ OLMAMASI İÇİN ÇOK ÇALIŞACAĞIZ”

Dr. Bayram Çolakoğlu, Doç. Dr. Ayhan Orhan, Balkan Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği Genel Başkan Yardımcısı Selahattin Aydın ve Genel Sekreter Yardımcısı Yeşim Armağan Aslan’ın da yer aldığı ziyarette ” Balkanlar’la tarihi ve kültürel bağlarımız var” diyen Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, “Saraybosna sevinirse, biz seviniriz. Filibe gülerse, biz güleriz. Priştine, Üsküp mutluysa biz de mutlu oluruz. Balkanların huzursuz, yalnız ve mutsuz olmaması için biz burada çok çalışacağız” diye konuştu. Ziyaret karşılıklı yapılan görüş alışverişinin ardından sona erdi.

Kaynak: www.balturk.org.tr

Ziyaretci sayısı: 3018

Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Türk 2019-08-09 22:38:41
Kocaeli belediyesine Balkan Türkleti dayanışma ve yardımlaşma derneğine 30 yıl göç sempozyumlarında başarılar dilerim.
İnşallah Çorlu belediyesinin düzenlediği sempozyuma benzemez.
30 yıl öncesi olan olayları anmaktan öteye geçmedi.
Pek i 30 yıl sonra BG Türkkerin hayatlarında ne değişti.
Asıl konu bu olmalı.
Bu gün BG Türkletin çocukları neden ana dilini okullarda zorunlu programda okuyamıyor.
Neden BG Müslümanların çocukları din dersi alamıyor.
Neden vakıf nslları sahiplerine şade edilmiyor. Neden Türkçe görsel yazılı medya yok.
Neden Türkçe yayın yapan yerel radyolar YÖK.
Daha çok hakkat verilmiyor neden.
Bulgar anayasası IRKÇI bi aba yasa.
Bu konularla ilgili neden Türkletin oylarıyla parlamentoda yer alan DpS ilgilenmiyor.
Asıl 30 yıl göç olayı anmaktan öte bu günkü BG Türkletin vahim durumu ele alınsa sempozyumlar daha anlam kazanacaktır.
Öztürk 2019-08-10 08:21:34
Çok güzel resim. Ancak resimde hiç bir arkadaş 89 göçünü yaşamış değil. Ortak özeliği devlet memuru olmaları. Ortak bir yanı da kariyerini, sırtını dernekte kendini göstererek devlette işini sağılama almak. Kocaeli Bal-Türk göçmen toplumunun ortak hassasiyetlerinden ne yazık uzaklaştı, memur kafalı insanlara kaldı.
fes 2019-08-10 11:14:31
Türk, göçün boyutlarını tartışıyorlar, Bulgaristan'da siyasi durumu tartışmıyorlar; kel alaka?

Bu her şeyi DPS'ye bağlama huyundan da vazgeç; her olumsuz gelişmeden DPS sorumlu istese de olamaz, öyle bir şey yok.

O sıraladığın şikayetlerini bulgar hükümetine yönelt, DPS'ye yöneltme. DPS biliyorsun on senedir muhalefette. Koalisyon ortağı döneminde de hükümetin sadece küçük ortağı idi. Bulgaristan'ı sanki DPS yönetiyormuş gibi bir algı gerçeklerle hiç uyuşmaz, hatta aptalcadır.
Feskaya 2019-08-10 12:23:55
Her lakabı hak ediyorsun.
Ulan şapşsl adam.
Vekil ne demek MİLETVEKİLİ ne demek bi kere onu öğren.
Ben vatandaş olarak BG parlamentosunda konuşamayacağım göre yerime konuşacak MİLLETVEKİLİ seçiyorum.
O vekil benim sorunlarımı kürsüden çözülünceye kadar konuşma mecburiyetinde.
Buraya kadar ANLADIN mı.
Hükümet kurulmazsan önce küçük ortakların şartları olur.
Benim seçtiğim Türk milletvekili hiç bir zaman Türkletin sorunlarını pazarlık etmemişlerdir.
Bizim seçtiğimiz Türk milletvekillerinden BG parlamento kürsüsünden yılmadan problemlerimiz çöxülünceye kadar sorunlarımızı konuşacaklar bizim onlardan istediğimiz bu.
Konuşsalar ne olur diye sakın saçmalayıp cevap yazma.
Mehmet Özgür 2019-08-10 12:36:19
Bu sempozyumları kınıyorum. Maalesef, hiçbiri amaca hizmet etmiyor. Konuşmalarda sürekli Profesör, Doçentler, Bıktık onların şatafatlı ve konuyla ilgili olmayan sözlerine. Çünkü onlar gerçekleri yaşayan, tüfek dipçiği, tüfek süngüsü altından ölenlerin ne evlatları ne de torunları. Sadece yalan konuşuyorlar....Sürekli Kırcaali'yi övüyorlar. Sankim direnenler ve ölenler sadece o bölge denmiş gibi, Dobruca-Deliorman Türkleri olmasaydı, her şey tamamdı. Bulgarlar amacına ulaşmıştı.
Hayvankaya 2019-08-10 13:14:13
Yok be hayvan, milletin vekili ne demek olduğunu, tarihte ilk ne zaman başladığını, süreç içerisinde nasıl geliştiğini çok iyi biliyorum. Ama anlaşılan sen bilmiyorsun ve bilmediğini de bilmiyorsum. Bu senin açından feci bir şey tabi.

Kürsüye çkar, konuşursun ama seni kimse iplemez; önce konuşarak hiç bir şey olmadığını öğreneceksin.

Egemenlik ne demek, anaysal düzen ne demek, siyasal partilerin görevi ne demek; bunları bilmeden ileri geri konuşmak aptallara has bir davranıştır.

Bir de bulgar komu oyu var (obştestveno mneniye ) onu nasıl aşacaksın, konuşmayla aşabilir misin, kışkırtıcı konuşma yaparsan çoğunluğun öfkesini üzerinee çekmez misin? Sorular sorular.

Ama deliye her gün bayram, o başka mesele. Bir de hayvanlar aleminde mantık diye bir şey yoktur, hayvanlar hep ister; verilmediğinde kızar.
D:€ 2019-08-10 13:27:06
"O sıraladığın şikayetlerini bulgar hükümetine yönelt, DPS'ye yöneltme. DPS biliyorsun on senedir muhalefette. Koalisyon ortağı döneminde de hükümetin sadece küçük ortağı idi. Bulgaristan'ı sanki DPS yönetiyormuş gibi bir algı gerçeklerle hiç uyuşmaz, hatta aptalcadır."-ist nicht wahr

Doğan ,er hatte gesagt "-Ich bestimme die Portionen."...Herr fes wir erinnern uns,dann fielen sie von der Macht
fes 2019-08-10 14:09:34
Almanca niye yazıyorsun ya, almanca bilmek gibi bir zorunluluğumuz yok. Doğan gidecekse gitsin; bir gün elbette gider, kimse dünyaya kazık çakmıyor. Gel gelelim gittikten sonra da hiç bir şeyin, sizlerin beklediği gibi dzelmeyeceği açık.

Ben daha çok yanlış düşünmeleri eleştiriyorum. Yanlış düüşünerek, sornların kaynağını başka yerlerde arayasrak hiç bir şey düzelmez.
D:€ 2019-08-10 14:38:44
Porsionlari Ben datıyorum demişti Doğan. Sonra 34 vekil varken ihtidardan düştüler (seçimlerde hüsrana uradilar). Biz unutmayiz.
Doğanın bu söyleminden sonra büyük bir seçmen kitlesi mantar toplamayı yerine pazar seçim günü oyunu verdi.
Emel Etem'de söylenenler dogoruysa Doğanı eleştirmiş ,"senin yüzünden demiş". Ben fikrim o söylemi , kasıtlı yapıldı ve tiraj edildi ,tabi bu sadece bana ait düşünce.
Feskaya 2019-08-10 15:11:48
Yine hayvanlığını ortaya attın.
Aynı eşeğin yaptığı gibi.
Ben eşekliğimi göstermesem nasıl eşek olurum.
Sen bu sun.
Sana yazmıştım “konuşsalar ne olur diye saçmalama” sen yine eşekliğimi gösterdin.
DpS kürsüden konuldun geri kalanı seni ilgilendirmez sanki senin arkana bi şey giriyor da bağırıp öaprıuorsun.
Feska sen HAYVANÇE misin hani o dişilerden.
Emel Eteme’e gelince üçüncü adı TOŞKOVA bi Bulgar ile evli.
DpS bu işte.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-10 20:21:01
Ahmet Doğan'ı herşeyden sorumlu tutmak aptalca bir yaklaşımdır. Aile içi sorunları sadece tek kişiye indirgenemezken Bulgaristan'da azınlık olan Türk topluluğunun sorunlarını tek kişi ve kuruluşlardan kaynaklandığını iddia etmek sağlıklı bir yaklaşım değildir. Ahmet Doğan "Payları Ben dağıtıyorum" demesiyle iktidardan düşmesi diye birşey yok, olamaz. Günümüzde Boyko Borisov aynı şeyi yapmıyor mu? Medyada Boyko falanca bilmem ne için bilmem ne kadar para ayırdı diye yazılar çıkmıyor mu?
Bulgar toplumunda Türk idareci söz konusu olunca milliyetçi damarları çatlıyor. Delyan Peevski'nin sorunu DPS'den olması, mesela İkonomedya grubu hakkında aynı iddialar var mı? Domusçievi ailesi GERB ile varlığa kavuştu, Nova TV medya grubunu satın aldılar en son. Bunları sorgulayan var mı peki? Yok.
Emel Etem Toşkova bildiğim kadarıyla siyasetten çekildi, kişisel hayatı kendine aittir. İstediğiyle evlenir, size hesap verecek değildir. Bulgarla tabi ki evlenilir, uygunsa aklınız uyuşuyorsa iyi insansa kaçırılmaması gerekir. Zırcahil pırasa kafalı biri Türk olsa ne yazar? Yemişim öyle Türklüğü!
D:Kennen 2019-08-10 20:59:03
Kenan beyin dikkatine.
DPS nin basarasiz politikasından sorumlu Lee Harvey Oswald .
Kimse kimsenin özel hayatına karışmasına hadi yok , tabi ki.
Ama oy isterken(tabi Türklerin oyu) Etem di. Devlet'te görevliyken Etem&Toskova olarak tanitiliyordu.
Buna da manipülasyon denilir yukarıdaki porsion meselesi gibi .
Herr Kennen , kennen Wir uns?
Gospodin poznayko , poznavame Li se?
Ahmet özgür 2019-08-10 21:10:26
Bu ne ya. Bekediyede çalışan göçmenler Başkanı ziyaret etmişler. Bunun neresi sivil toplum derneği. Iş olsun dostlar alışverişte görsün. Insan bir zahmet bir kaç 89 göçmeni davet eder. Ama Beyler illa kendileri olacak fotoğrafda.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-10 21:27:34
Rusçuk'ta alanda çalışma yapan siyasiler seçmene Emel'i nasıl tanıttı bilemem, haberlerde ve mecliste konuşma yaparken adı Emel Etem diye geçiyordu. Gerçi bunun bir önemi yok, mesela Vecdi Raşidov bulgarla evli, bu onu daha az Türk veya daha fazla Bulgar yapmıyor. İstiklal şairi Mehmet Akif Ersoy arnavuttur, Ziya Gökalp ise kürttür. Bu onların Türk olduğu gerçeğini yok etmiyor, çünkü Türklük adına hizmetleri hepimizden fazladır.
DPS başarısız siyaset gütmüyor, en başarılı siyaset uygulayan partilerden biridir. 1990'dan beri sağ kalabilmiş ender siyasi oluşumlardan biridir.
JFK ile DPS arasında ilişkiyi göremiyorum? JFK kurban giderken Ahmet Doğan kaç yaşındaydı haberin var mı senin?
Kenan kayadızoğluna 2019-08-10 22:07:09
Sen BG Türkünü mesnetsşz DuPiSe yi szvunan yazılarına inanacaklar mı sanıyorsun.
BG Türkünün bu günkü acımak halin sorumlusu DpS yönetimi başta Amet Demir Doğan kod adı Sava ajanıdır.
Masal yazmaya hakışma kalkışma çünkü sizin masallarına inanacak BG Türkü yoktur.
1991 yılında konsensüs ile kabul edilen BG parlamentosunda ZIRKÇI anayasanın altında DpS adına Prof. İbram Tatarlının imzası var.
Jivkovun sikah zoruyla yapamadığını 1991 yolunda DpS itirazı olmadan parlamentoda “EDİNNA BATSİTA” tapıldı.
Kenan Çakmaksızı bunları öğrenin o zaman o gain DpS hareketin şiserini ve yönenetimşni savunun.
Sen DpS den otlanıyorsun avantanı ksçırmamak için Türkleri satmayı tercih eğiyorsun.
Ötesi yok.
Hepiniz mazide haşnlet olarak kalacaksınız.
Maymun gözü açtı haberin oldun.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-10 22:18:43
Maymun gözünü açmışmış. Artık DPS'ye oy vermiyeceklermiş. He canım, he. Kasım'da seçimlerden sonra tekrar devam edeceksin, DPS bitti gidiyor diye. Senin gibi kaçıklar yirmi senedir aynı şarkıyı çalıyor.

İlkönce yazmayı okumayı öğren, arkandan kimse kovalamıyor sakin yaz. Öyle kaçar gibi yazınca DOST partisini ileriye taşımıyorsun.

Ha, bu arada, NPSD hükümet ortağıydı, o dediğiniz sorunları niye çözmediler? Kasim Dal ağlayıp meme diye süt isteyemedi mi?...
D:€ 2019-08-10 22:27:06
Başarı olsaydı bir sürü seçmen ne işi olsun evden uzak be Kenan.
Burada bı tanesi "Türklerle Araplar geldiler burasınıda bozmaya başladılar"
laf ediyor, oysa Türkler Berlin duvarından önce buradalar davet üzere.
Yani doğu bloktan gelenlerin yaptıklarından dolayı demiyor , burada konu temizlik ve duzendi.
Porsionlari datacana , Bulgarların önyargılarını dağıtılması gerekiyordu.
Hayır ve bir daha hayır o bir yalancı çok iyi bir yalancı. Garayi alem kulem ederek ak göstermeye kelime oyununu iyi bilen biri (bunu kendim onun kendisinden duymusumdur).
Bu dünya Süleyman'a kalmadı da Amed de kim oluyormuş.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-10 23:00:08
Alamanya'ya kadar gitmişsin ancak cahilliğini de almayı ihmal etmemişsin. Millete alamanca birşeyler söylemeye koyuluyorsun, bize alamanca bildiğini anlatarak daha zeki olduğunu kanıtlayamazsın. Irkçılık her yerde var. Türk çalışanların mis gibi olup diğer Doğu bloku kaka olduğu yok, alamanlar arasından başarılı diğer etnik kökenli vatandaşa nefret olacaktır. Ne Lukas Podolski ne de Mesut Özil gerçek alaman olabilir, her ikisi Bundesteam'i en iyi derecelere getirdi, sonunda tü kaka, pis yabancı oldular.
Bulgarların önyargılarını Ahmet Doğan kesinlikle dağatabilecek durumda değildir. Ülkeyi tanıtan, bulgar gibi yaşayan Raşidov'u çekemeyen bulgar kamuoyundan ne beklersin sen öyle?
DPS Bulgaristan'ın ekonomik durumunu düzeltemez. İktidarda oldukları zaman dahi Ekonomi ve Maliye bakanlıklarını DPS yapmadı. Yapsa dahi durumu çözebilecek halleri yok, AB girer girmez serbest dolaşım başladı, kimse az para olan yerde durmaz.
Rejim Mağduru 2019-08-10 23:57:56
Marmara Belediye Birliğine tavsiyem şu.... Önce 1970 lerden 1989 a kadar Bulgaristanda cezaevlerinde sürgünde Belene kampında mesleğinden men edilmiş ve mağdur durumuna düşürülmüş insanlarla buluşup onların görüşlerini alsın.İkinci tavsiyem şu...Bulgardan 1970 ten 1989 kadar siyasi görüş için içeride kalmıış olanların listesini istesin.Üç....BG de siyasi görüş için en çok takip edilen Türklerin listesi istensin.Bu esnada şu husus unutulmasın ....BG Türkü Alfabesi için Gazetesi için Tarihi için Kültürü içn Ananeleri için 1989 kadar hiç bir tepki vermedi.Yalnız ismi için 1990 da Rejime karşı çıktı. Paradoks şu ....Binlerce insanımız halen Bulgar isimlerinle yaşamakta.Bu Panel neyi tartışacak.
Rejim Mağduru 2019-08-11 00:57:24
Aslında Cesur Yürekli bir Şairimiz 1968 lerde bizi uyarmıştı.Şiirinin başlığı ne uyuyorsunuz dercesine bize haykırıyordu......ÇAĞRI Elma ağacı.armut ağacı.Erik ağacışeftali ağacı.Meyve veren bütün ağaçlar.Kulak kabartın.duyun.Unutun ne ağacı olduğunuzu.daha çabuk zamana uyun.İşte giriyoruz yine yaza mümkünse eğer ağaçlarım meyveleriniz benzesin kiraza.Biz yalnız kiraz istiyoruz.kiraz vermezseniz.bize.KÖKÜNÜZÜ KURUTURUZ.....KÖKÜNÜZÜ KURUTURUZ.....Recep Küpçü o güzelim insanımızın şiirini okuyup ders almadınız .Yıllarca Sosyalizmin 5 yıllık planlarını 4 senede yerine getirdiniz ve katillerimizi alkışladınız.O elleri öpülesi şairimiz hunharca öldürüldü.Mekanı cennet olsun.
Kenançeye 2019-08-11 08:15:05
Ne kadar hain DpS yönetimini savunsan sonları görüldü.
BG ekonomisinin üçte birini hayta yarısını DpS elinde olduğunu yazmaya cesaret edemiyorsun.
DpS kim be Kenançe neden yazmıyorsun.
Türklerin DpS içinde sadece OYLSRI VAR.
DpS eski DS yöneticileri yönetiyor.
Multigrup şirketini bilirsin yönetim kimler elinde olduğunu yazsana.
Kara paraların yarısı DpS şirketlerine aklanıyor.
Amet Doğan, Kasım Dal ile Lütfi Mestan üçü de aynı küpte.
Bunların vazifeleri belli ve sizlerde onları aklamaya çabasındasınız.
Todor Jivkov da gitti o üçlü de gidecek.
O hainleti savunan sen de. Emin ol.
Mağdur kardeş 2019-08-11 08:37:43
Bulgaristan göçmenlerinden Türkiye kurulan dernekler federasyonlar hatta konfederasyonlar 30 yıldan beri BG Türkletin bar olan çözülmeyen sorunların hangisinin üstüne gitmişler.
Arada bir bazı derneklerden cılız açıklamalar hariç.
Çorlu belediyesi tarafından düzenlenengöçün 30 yılı sempozyumda konuşmacı bir Bulgar tarafından kusaca BG Türkletin bu günkü durumunu açıklayan bi konuşma yaptığında Bulgar heyetti topyekün itiraz ettile ne yazık ki Türkiye tarafından BG Türkletin bu günkü durumunu açıklayan Bulgarca destek vermediler.
Asıl mesele Bulgarın istediği doğrultusunda geçmişi yad etmekten öteye geçirmemesi.
Türkletin asla unutamayacaklar dönem anılsın ama asıl mesele 30 yıl sonra orada kalan Türklerin bu günkü durumunu ele akmak.
1991 yılında BG parlamentosunda değişiklik yapılarak “TEK ULUS” devlet kabul edildi.
Ayrıca bireysel insan hakkı tanımını getirerek Toplumsal haklara yasak getirildi.
Bulgaristan’da Tütkler olduğunu kabul ediyor Türk azınlığını kabul etmiyor.
Göçün 30 yolundan sonra adıl konu alınmadı konular onlardır.
30 yıl DpS hangi konuda BG Türkkerin haklarını Bulgar devletin önüne koydu.
D:€ 2019-08-11 09:53:16
"Alamanya'ya kadar gitmişsin ancak cahilliğini de almayı ihmal etmemişsin. Millete alamanca birşeyler söylemeye koyuluyorsun, bize alamanca bildiğini anlatarak daha zeki olduğunu kanıtlayamazsın. - "Almanca bilmiyorum öğrenmek asamasindayim , kendimi hiç bir zaman aydın gormemisimdir ,cahildim, zeki olma derdim olsaydı havali İngilizce yazardım.
"Irkçılık her yerde var".- Burada yok ama buraya gelipte görmen lazım.Turkiyede evet var bana meselya asır altından uygulandı beş vakitli Diyarbakırli "kardeşlerimizden" ki ben bir TC vatandaşının ve Türküm.
Türk çalışanların mis gibi olup diğer Doğu bloku kaka olduğu yok, alamanlar arasından başarılı diğer etnik kökenli vatandaşa nefret olacaktır -burada konu bir bulgarin Türklere karşı onyargisidir Alamanyada bile Bulgar miliyetcili yapıyor (sen aydın birisin postunu tekrar oku).
. "Ne Lukas Podolski ne de Mesut Özil gerçek alaman olabilir, her ikisi Bundesteam'i en iyi derecelere getirdi, sonunda tü kaka, pis yabancı oldular".-Mesut Alaman vatandaşı ve kendisini daha çok Alaman hissediyorum dedi ve Bundesi tercih eti dediklerin dogoru olsaydı o zirveye çıkamazdı zaten.
Bulg
D:€ 2019-08-11 09:55:20
Devamı
Bulgarların önyargılarını Ahmet Doğan kesinlikle dağatabilecek durumda değildir.-ozaman siyaset yapmasın ve bizide oyalamayin.
Ülkeyi tanıtan, bulgar gibi yaşayan Raşidov'u çekemeyen bulgar kamuoyundan ne beklersin sen öyle?-yorum yok (fikrim yok)
DPS Bulgaristan'ın ekonomik durumunu düzeltemez.- konu önyargı ,Kenan sen aydın birisin ,BG deki türk seçmenin dışarı gitmesi en önemli sebeplerden biri bulgarin ona karşı bilinç altı önyargısı.
İktidarda oldukları zaman dahi Ekonomi ve Maliye bakanlıklarını DPS yapmadı. Yapsa dahi durumu çözebilecek halleri yok, AB girer girmez serbest dolaşım başladı, kimse az para olan yerde durmaz. -onyargi be Kenan sen nasıl anlamaz adamsın.
D:€ 2019-08-11 09:57:47
Kurban bayramınız mübarek olsun
GOCUMAN 2019-08-11 11:05:00
Körler sağırlar birbirini ağırlar sempozyumu.
D:C kardeş 2019-08-11 12:12:44
Kenan gibileri DpS nemalanıyorlar omların para açısından rahatıiği halkın durumundan ilgilenmezler.
BG Türk halkı yok olma durumuna adım adım ilerliyor.
Kenan’ları bu durum ilgilendirmiyor.
Son değişiklik yapılan Bulgar anayasa Avrupa ülkelerin en IRLÇI ana yasasıdır.
İki milyon Türkçe konuşanları azınlık olarak tanımıyor.
Kendileri 50 bin Bulgarı azınlık olarak tanıttılar aksi halde ABile NATO ya destek vermeyeceklerini söylediler.
Kenan’lar PARA peşinde.
fes 2019-08-11 13:40:17
Kenan gibileri, yeni bu gibilerin içinde mutlaka ben de varım, nemalandıklarından böyle konuşuyoruz; başka türlüsü olamaz.

Almanyaya gitmişin ama kitabın gabını okumuşsun dendiğinde kızıyor. Kızmamasına imkan yok, yoksa kendi kişiliğini redetmiş olurdu.

Adam kalktı bulgarların türklere karşı besledikleri önyargılardan dolayı Ahmet Doğan'ı sorumlu tuttu. İyi mi? İnanılmaz ama bunu yapabildi.

Bulgar kimliğini gönülden benimsemiş Vejdi Raşidov'u bile kabul etmeyen bulgarları Ahmet Doğan nasıl ikna edebilir, cevap yok. Önyargıları parçalamak atomu parçalamaktan daha zor lafını kim demişti?
Feskaya 2019-08-11 14:11:01
Feska Sen maydanoz olmasan olmaz.
Feska liderin Amedin neden kod adı SAVA var bunu bi yazsana.
Mesela senin kod adın var mı Savayı bu kadar savunduğuna göre bar galiba benim yok.
Feska DpS Türkletin partisi mi. Bulgar ana yaşadı IRKÇI anayasa mı.
Bunları sen bilirsin bi yazıver.
D:€ 2019-08-11 14:24:08
Fes sen gerçekten tarafımdan gördüğün ilgiyi haketmiyorsun. Ya oku be kardeşim yazdıklarımı.
"Adam kalktı bulgarların türklere karşı besledikleri önyargılardan dolayı Ahmet Doğan'ı sorumlu tuttu. İyi mi? İnanılmaz ama bunu yapabildi."- böyle şeyi nerede yazdım. Dedim önyargıyı kaldırılması için çaba gosterilmeliydi .Ya fes yapma ben senin düşüncelerine saygiliyim ama beli ki basitçe yazdıklarımı anlamda zorluk cekiyorsun,ne deyem hayal kırıklığına uradim. Fes BG deki onyrgilarda nede Lee Harvey Oswald'ın nede başka birinin suçu yok.(adam gerçekten g-i zekyaliymis, merhaba dedimiz adam entelektüel ozuruymus ya. Şapşal)
"Bulgar kimliğini gönülden benimsemiş Vejdi Raşidov'u bile kabul etmeyen bulgarları Ahmet Doğan nasıl ikna edebilir"- BG kimliğini bende gönülden severek kabul ediyorum sorun ne?
"Önyargıları parçalamak atomu parçalamaktan daha zor lafını kim demişti?" ne bilelim fes Dostoyevski değildir herhalde.
Şarlatan.
fes 2019-08-11 14:33:13
Bayram günde kırıcı olmak istemiyorum. Komunist dönemde yüksek okul okuyan, özellikle obştestveni nauki okuyan, herkesin bir kod adı vardı; vişşo okuyup da kod adı olmayan hiç yok.

Söz konusu kişilerin dosyalarının tam açılmamış olması, yani birilerini ihbar etmiş mi, insanlık dışı faliyette bulunmuş mu konuları kamu oyuna açıklanmadığından "ajan Sva'yı" suçlayamayız. Spekulasyon yapabilirsin ama o başka mesele.

Bulgar ana yasasını okumadım, sorunun kaynağının ana yasa olduğunu düşünmüyorum; sorunun kaynağı türk düşmanı bulgar toplumudur. Bence bulgar tarihi yanlış yazılmıştır ama bunu değiştirecek istek ve irade görünmemektedir.

Bu meseleler DPS'yi aşar. Dps istese bunları düzeltebilecekmiş gibi bir algı kökünden yanlıştır, gerçeklerle bağdaşmaz.
D:€ 2019-08-11 14:54:47
" Bu meseleler DPS'yi aşar. Dps istese bunları düzeltebilecekmiş gibi bir algı kökünden yanlıştır, gerçeklerle bağdaşmaz." - bizde onu diyoruz görünüşte etnik siyaseti gutmesin. Bak niknamede € işaret var, Alamanya bilmediğim halde yazmaya gayret göstermekteim ,kesinlikle hava için değil
Ikisinde BG deki yürütülen politikalara karşı bir itiraz
€- siasetin paraya rantts dondurdunuz
Almanca-madem ki siyasetiniz başarılı biz neden buralardayız.
Bunu destekleyen arkadaşlar birer "€ " euro işareti koysunlar rumlarin
auf wiedersehen
D?₺ 2019-08-11 17:05:52
Burası Bulgaristan DpS niçin oy veriyorum benim sorunumu BG parlamentosunda açıkladın diye.
Onlar yine para yapsınlar.
Bana masal okuma Feska gibi.
DpS Türk milletvekilleri Türkletin oylarıyla parlamentoya gidiyorlar.
Kimse DpS vekillerden “bölücülük” siyaset yapmalarını istemiyor.
İstedikleri tek şey BG de gelecekte Türk ve Müslğman olarak yaşamak.
Bu günkü BG anayasası IRKÇI Bİ ana yasa.
Kim GARANTİ verecek yarın Jivkov gibi kafası kütük bi deli sikah zoruyla Yrklerin isimlerini değiştirme emrini vermeyeceğini.
Feska mı
Kenanka kamı
Toçka mı kim kim kim.
Bu görev siyasetççilerin görevi yani DpS özellikle Türk vekillerin.
Korkuyorlarsa aday olmasınlar.
Yerlerine elbette konuları parkamento kürsüsünden söyleyebilecek gerçek Türkket çıkacaktır Amet Sava, ajanları kimi değil.
Nasıl yapacaklarmış bi yaz da biz de bilelim diye yazacak hep yazdığı gibi Feskalar.
fes 2019-08-11 19:41:11
Sana hakkın olan cevabım var ama bayram olduğundan hiç girmeyeyim. Millet vekili oldu artık istediği her şeye yapar diye bir mantığa inanıyorsan konuşacak bir şey kalmıyor. DPS'ye oy verdiğin yok, kimseyi kandırma. Senin onayına kimsenin ihtiyacı yok. Neyin görev olduğuyla ilgili sağlıklı görüşün yok. Tek bir kişiyi bile etkileyemezsin.
D: 2019-08-11 19:56:59
" İstedikleri tek şey BG de gelecekte Türk ve Müslğman olarak yaşamak. "Kendini Müslüman deye tanımlayan cennete mi gidecek sanıyorsun? Gülüm bu çok özel bir mesele şahsi. Bence BG de inanç özgürlüğü var.
fe 2019-08-11 20:42:12
Tek istedikleri türk ve müslüman kalmakmış... İyi ve tamam da, DPS bunu nasıl sağlasın? Cevabı yok. Tek söylediği DPS isterse yapar, ama istemiyor, çünkü ajan Sava var. Bu düşüncede mantık var mı, hayır, zırnık yok.

Öyle bir şey olabilir mi? Toto'dan para kazanmayı çok istedim hop kazandım, var mı böyle bir dünya? Bunu iddia edene kafayı mı yedin arkadaş dye sorulmaz mı?

Sorumlu bulgar hükümetleridir. Dps 10 senedir muhalefette, bu mantığa göre sorunlar iyileşmeye doğru gitmesi lazım ama gitmiyor. Öyleyse ne yapmak lazım? DPS'y daha güçlü bir şekilde desteklemek lazım. Mantık bunu gerektirir.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-11 21:11:29
Hangi evrende yaşıyor bu mahluk yahu? Anayasaya koydun diyelim, bunu değiştirmek o kadar da zor değil, bak Hindistan'a Keşmir'in özerkliğini kaldırıyorum dedi, Pakistan ve Çin avuçlarını yaladılar. Honkong aylardır karışıyor, sonuç olarak Çin geri çekilmeyecek, aksine tek devlet tek sistem rejimi girecek. İşler öyle hayali zarttırı zurttırı ile olmuyor!
Hak iddia etmek için hakkı savunabilecek güç gereklidir.
Eski Yugoslaviya'da Kosovo i Metohiya 1912'den beri özerk bölgedir. Doksanlı yıllarda Miloşeviç rejimi 1999'da NATO tarafından bombalana dek masum arnavutların canına kıydı. Halen Sırbistan anayasasına göre Kosova toprakları Kosovo i Metohiya denilen özerk bölgedir. Bulgaristan dahil 101 ülke bağımsızlığını tanımasına Sırbistan engel olamadı, çünkü gücü yok.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-11 21:22:27
KKTC sadece Türkiye tarafından tanınan ülke. Diğer tüm ülkelere göre orası Kıbrıs Cumhuriyeti. Karabağ bölgesinde yer alan Artsah Cumhuriyeti'ni işgalci Ermenistan dahi tanımadı. İşler yapabildiklerinle sınırlıdır. Akılalmaz isteklerde bulunanlar her zaman cezalandırılmıştır, Musolini'yi tek ayağından astırdılar, Hitler'i yakıp erkeklik uzvunu koparıp kavanozladılar, Saddam Hüseyin'i astırdılar, Kaddafi'yi lağım çukurunda yakalattılar. Ruslar bir gecede Saakaşvili'ye kıravatını yedirttiler, Ukrayna'nın üç dört bölgesini işgal ettiler. Bunları yapıyorlar çünkü güçleri var.
Gücün olmayınca anca cıyaklarsın. Senin yirmi yıldır DPS'yi yıkman mesela bu cıyaklamaya örnektir.
Siz Türk DÜŞMANLARI 2019-08-11 21:52:33
Feskalar Ananızın şeyinizden çıktığınızı imkansız olduğunuzu savunan bir zombiler siniz.
Yapamıyorlarsa GİDECEKLER.
Siz para kökeleri ne tapsanız Türkleri KANDIRAMAYACAKSINIZ.
Sz söyleyin AKILLILAR BG Türkü yok olanak için niye bu kadar gayret gösteriyorsunuz.
Cevap verin .
D:€ 2019-08-11 22:02:08
Nekadar da "güzel" örnekler vermişsiniz. Sadam veya Misoliniden mi ilham almakta siniz?
Ama bu gün Martin Lutar Kingler yaşatılıyor, Berlin duvarının yikilabileceini tahmin edebilirmiydin, CCCP daglacagina inaniyormuydun, ben buradayım
Gotenin yaşadığı şehrinde ,burası Avrupa ,Roma ,şu an aydınlık halya buradan saçılıyor, BGdeki karanlıklar da Boyana saraylarından.
Ağa geldim gördüm , aslında ellerine sağlık onların ,buralara uzule uzule de olsa benim buralara gelmeme sebep oldukları için.
Ne deyem iyi akşamlar.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-11 22:38:18
Göte'nin yaşadığı şehirdeysen n'olmuş yani? Sen kendini Avrupalı mı zannediyorsun, iki kadeh alman birası içmekle alman olunmuyor. Aydınlık saçılıyormuş, adam feyizlenmişmiş... Bizler öcü Doğu Avrupalılar ise kapkaranlıktaymışız. Karanlık sebebi ise Boyana Saraylarıymış. Vay anasını sayın seyirciler.
Martin Luter King baptist papazı, var mı sende papazlık? Senin papazlığın Boyan Sarıev papazlığı gibi bir şey olur, kendini fazla kaptırtma derim. Rezak olmaya devam edersin, bizden söylemesi.
Tarihten ders çıkarmayanlar aynı hataları işlemeye mecburdurlar.
Mümin yılmaz 2019-08-11 22:46:50
Öncelikle Kurban bayramınız mübarek olsun.Kocaelide yaşayan ve 30 senedir dernekle iç içe biri olarak şunu ifade etmek boynumun borcu. Derneğimizde geleneksel Kurban bayramı buluşması ve yemekli programı ilk defa bu sene fotoğrafta görünen heyet tarafından kaldırılmış.. Neyi ve kimi temsil ettiklerinin taktirinize bırakıyorum. Asimilasyon demek burada da oluyor.
Siz BG Türk düşmanları 2019-08-11 22:56:58
Alayın şaplallatı,
ben BG de yaşıyorum AvrupaBG değil.
Bi kere Balkanlar Avrupa değil.
BG de ben bu gün ne Askeri üst düzey ne savcılığı üst düzey ne adalet üst düzey hiç bir kurumda üst düzey yönetimde yer alamıyorum.
Sizin sayenizde yani DuPiSe hain yönetiminin teslimiyetçi politikasından dolayı ikinci sınıf Bulgar pıtensiyel gülmanı mamüle GÖRÜYORUM.
Ne zamana kadar Türkleri satmaya devam edeceksiniz.
Unutmayın “Tarih SADAKATİ ve İHANETİ asla UNUTMAZ. Gün gelir ihanetiniz sizin önüne gelmezse çocuklarınızın önüne gelir onkarın önüne gelmezse KESİN torunlarınızın önüne gelecek.
Mümün agama 2019-08-11 22:58:29
Yemekli programa için para yoktur beya. Sen yemekli buluşmaya kaç kişi toplacasın? Elli? Yüz? O kadar kişiye yemek masrafı lazım(aşçıya ya da ketıring firmasına parayı vercen). "Yarın dernek buluşması va gelirken yanınızda tost ve içecekleri getimeyi unutmayın" havasında bir obyava beklemiyosun eralde?...
Kenan Kayaoğlu 2019-08-11 23:06:18
Vah vah vah! Bu sümsük üstdüzey savcı, asker, hakim olamıyormuş. Sen evinde üst düzey idareci değilsin zurna, o saydığın alanlarda birinci sınıf hatta anaokulu ve kreş düzeyi bilgiye sahip değilsin. Senden ne askeri, ne polisi ne savcısı olur be ıspanaklı salata?
D:€ 2019-08-11 23:46:27
Sende dangalan tekisin Konnan. Zurna senin en yakın akrabalarından olsa olsa yan ....i hadi bakalım yoluna . Beceriksiz, kabiliyetsiz düşük JQ olan karanlıklarda yüzen ,kendini bilmez ,kibirli ahmagin benzersiz olan tekin biri . Taskafali Kayagizi.
Evet Görenin şehrinde yım, salak devlet ne olduğunu bı gelse gör Kayagafali.
Tövbe tövbe bayram günü gitmişim uyumuşum birde cevap vermekteyim, yok yok hata kesinlikle bende. Adı yürü.
· 2019-08-12 08:37:45
Kenan kardeş, bizim emoji hazretleri (D: ismini kullanan kişi) ilaçlarını almadığı zaman BG Türkü namıyla coşuyor. İkisinin yazım hatalarına, uslüp ve düşünce biçimine dikkatlice odaklanırsan bunu anlayacağından eminim. Hele bu son yazılara bakınca yazılanları tek kişi üzerine alıyor, iki farklı kişi aynı tepkiyi vermesi nerdeyse imkansız.

"salak devlet ne olduğunu bı gelse gör Kayagafali"
Emoji sen ne kaçan devlet teşkilatı uzmanı oldun? Turist olarak gittiğin yerlerde bir iki şey duyunca onları anlamış olmuyorsun. Goethe müslüman diye duydun (ki böyle birşey yok) adamın fikirlerinden, sanatından haberin yok. Kennedy'yi karıştırmışsın sonra papazı örnek sunmaya kalkmışsın. DPS n'apsın papaz elbisesi giyip Amerika katolik siyasi ailelerle mi iletişime girsin?
Novi Han'lı İvan papaz gibi binlerce cemaat mensupları var, niye o örnek gösteriliyor biraz saksıyı çalıştır yahu
D: er Punkt 2019-08-12 09:50:33
Guten Morgen.
Herr Punkt ,konu benim açımdan önyargılar idi (takibi et postlarimi şeyin tirene bakar gibi bakma). Martin LK o açıdan önyargılara karşı mücadele eden ün kazanmış insanlık tarihinde önemli bir sahistir ..Papaz da olsa insan değil mi? Yoksa Der Punktun (sarı çizmeli Pinkonun) önyargıları mi var?
Nokta bey ,Pinko , Kendiyi hiç bir postumda zikredmedim (tekrar bir gözden geçir ,şeyin tirene bakar gibi olmasın ama).Lee Harvey Oswald'ın ismini zikredtim evet iki defa -ironi idi.
"DPS n'apsın papaz elbisesi giyip Amerika katolik siyasi ailelerle mi iletişime girsin?"-Pinko , 'DPS porsionlari datacana önyargıların dağıtılmasında çaba gösterme istikametinde adımlar niye atmadi' postlarimi incelersen anlamını cikartirsin .
Pinko güzel bir Rum secmissin kendine entelektüel değerin noktadan ibaret zaten, bununda komplekslerini ve bilinçaltında var olanları ve genelde şahıs olarak sende olmayanları Niknamenin bir özeti olması gerek.
Evet bana Türkçe öğretilmedi kendim ne öğrendiysem ama vitesi Bulgarcaya verirsem Tocka in canını elbet okurum ,kendiside biliyo yakın geçmişte nasibini almıştı zaten.
· 2019-08-12 10:11:56
Martin Luther King Jr. önyargılara değil fiili ırkçı ayrımcılığa karşı mücadele ediyor. Racial segregation bir çok ülkede vardı ve halen var. Osmanlı'da mesela gayrımüslimlere dinlerinden dolayı ayrımcılık uygulanmıştır, sadece Türklerin sırp, bulgar, yunan, romenlere gavur demesinden ibaret bir mesele değildir. Araplar ve yahudilerde halen üstün ırk kanısı vardır, bu halkların dinlerine kadar işlenmiş bir olgudur.
Önyargılara karşı mücadele vermesi gereken üstün olan etnik kimliktir. Mesela Türkiye'de Hrant Dink önyargılara karşı mücadele verdi de n'oldu? Ogün Samast 17 yaşındayken adamı öldürdü. Benzer biçimde Ahmet Doğan'a suikast düzenlendi, silah geri tepti... Ahmet Doğan'ın suçu bulgar olmayıp ülke idaresinde olmasıydı. Önyargıyı kırmak için bulgar halkbilincinin değişmesi gerekir, burada asırlarca biriken nefret sözkonusu 20 yılda bitmesini ve Ahmet Doğan tarafından çözülmesini beklemek aptallıktan da öte birşeydir.
· 2019-08-12 10:25:28
Sen rüya mı görüyorsun? Bulgarca konusunda kimseyle kapışmama gerek yok, ben Türkçe ve bulgarcayı mükemmel seviyede kullanırım, her iki dile anlık tercüme yapabilirim, dünya klasiklerini bu iki dil sayesinde okudum,mükemmel olmasa da idare edecek kadar ingilizce, arapça, fransızca biliyorum.
Kenan Kayaoğlu 2019-08-12 10:43:03
Hrant Dink'in Türklüğü aşağılayan sözleri vardır, öyle Türk dostu olduğu falan yok, Türkiye'yi ermenilere karşı soykırımla suçluyor. Ahmet Doğan ise bulgarlara karşı ırkçı söylemlerde hiç bulunmamıştır. Jelü Jelev gibi siyasetçilerle içsavaşı engellemiştir. Jivkov 1984-1989 uyguladığı asimilasyon halkı kutuplaştırmıştı, eski Yugoslavya'nın parçalanmasında olan olaylardan kılpayı dönüldü.
Bulgaristan'ın barışçıl yolla AB entegre olması mucize gibi olaydır. Nokta rumuzlu kullanıcının dediği gibi asırlarca biriken nefret kısa sürede yok olamaz. DPS'nin verdiği her öneri sürekli medyaya yansıyor. Tursko prisıstvie kelimesini Türkler getirdi ama toplumda karşılık bulmayınca olmuyor işte.
Mümin Yılmaz 2019-08-12 10:59:31
Sayın Mümin agama yazan din kardeşim. Kurban bayramı, bayram programı tamamen dernek bütçesinden karşılanıp yapılmaktadı. Aynı Bulgaristan da köy odası misali, isteyen pay verirdi bildirim kadar. Bu sene böyle bir program gübdemde yok. Mesele karın doyurmak değil bir geleneği canlı tutmak. NOT. Geçmiş programlarını ilgili derneğin sitesinde görebilirsin. Saygılar, Hayırlı bayramlar.
Nevrokoplu Halit 2019-08-12 11:13:28
Bırakın bu göstermelik Seminer, Akademisyen buluşması gibi işleri. Siz güçlü bir derneksiniz. Balkanlarda Türk ve müslüman kardeşlerimizin dinine ve diline bir program varmı? Ayrıca laf aramızda 89 göçünü anın problem yok,lakin gelenlerin büyük çoğunluk halen Bulgar pasaportu ve Bulgar ismi kullanmakta bu konuda seminere ihtiyaç var galiba.
D: 2019-08-12 11:40:14
Istense irade konulur ,1 sene içinde bu işi haledilebilir.TC de söyle dolen K_n deye, devlet sana bunu sorar haklı olarak ,suçunun karşılığında alırsın.
Eytimden yalan dolan şeyleri çıkartacaksın (tabi bizim açıdan talebi edilecek bu etkiyi de biz oyumuzla veriyoruz), ırkçı asalayci söylemlere karşı yasa ve katı nakazatelno ceza çıkartacaksın , a gücün parlamentoda etmiyorsa ve counlunda umurunda değilse parlamentodan çekileceksin. Öyle asırlardan gelen de bir şey değil bu.ABD ye bak İngiliz karşıtı önyargıları var mı ,ama orada kölelik vardı kanunen, uydurulan değil. ABD eski İngiliz sömürgesi.Ornek mi al sana.
Bir sürü 24 Casa ve 178 Casa , çirkin şeyler yazıldı ,kendim bir Türk olarak iş ortamında alınmaz mı, O şahısta cikipta ,porsionlari dağıtması o biliyor dimi ama bitane gazeteyi yazdıkları alçak organlardan dolayı mahkeme kararıyla ceza kestiremedi, gücü mü yoktu? Bitanesi de çıkmış (Vejdi) , "o zaten türk değilmiş " lafa bak ,sanatçıya bak ,on yargıya bak ,kişilik bozuk olduktan sonra sanatın bir değeri kalır mı? Biz Türkler etnik gruba bakmaksızın temsil edeceği kişiye ondan emin sek ona oyumuzu veririz. Evet "drugostta" bir degim üretilmişti a
· 2019-08-12 11:54:16
Sen hayli ilaç alıyorsun galiba. Ahmet Doğan hadi yapmıyor, sen niye iradeni koymuyorsun o zaman?! Omuzlarının üzerinde marulla ıspanak yetişiyor anlaşılan. DPS kaç kere eğitimde ırkçı söylemleri kaldırmaya kalktı haberin var mı senin? Laf olsun diye konuşuyorsun heralde!
DPS Oreşarski çevresi aydın akademisyenlerle liberal konuları gündeme getirmeyi çok çalıştı. Tursko Prisısıtvie değilmiş robstvoymuş diye tüm Bulgaristan ayağa kalktı. Müzik konusunda hoşgörü olsun diye Türk Bulgar halk müzikleri beraber okundu, "Koy uşi bayraka" söylemini herkes söyledi durdu. Biraz aklını kullan ya. Mestanlı'da (DPS belediyesi) okulöncesi çocuklar köçek oynarmış diye günlerce haber yapılmadı mı? Peki DPS çevresi akademisyenlerin müzik kitaplarına koyduğu Türkçe şarkıları boykot edenler kimlerdi?

Sen Ahmet Doğan'ı karalamaya devam et. Nankörsün. O gibiler olmasaydı güvendiğin islamcılar yardımına gelene dek Kırcaali'de sokaklarda kesilecektin haberin yok.

Sen GERB'e vermeye devam et oyunu. Boyko seni düzeltecek. İradeyi de koyacaklar, herşeyi yapacaklar. Bir tek şu DPS olmasa...
D: er Punkt 2019-08-12 12:26:04
"Sen Ahmet Doğan'ı karalamaya devam et. Nankörsün. O gibiler olmasaydı güvendiğin islamcılar yardımına gelene dek Kırcaali'de sokaklarda kesilecektin haberin yok." Pinko saksisyi anladım da kesme konusunu anlayamadım, Avrupa'nın göbeğinde kim kimi kesiyor be ahmak .
Bak onyargin var Bulgarlara karşı bı defa. Belli ki sen komşularini tanımıyorsun. Hava atığın kadar olsaydın BG de Konkurs girer güzel Bir üniversitede okurdun , alya iyi eytim veren üniversiteler var .Tabi canım yapamadın pipo lazım , DPS aracılığıyla sınavsız TC de üniversite "kazandın" Türkçeyi de tabi öğretiler eytim gereği.
Herr Pinko kidee se butas v A Elitna Gripa bei sine maycin.
Dangalak
· 2019-08-12 12:44:32
Tamamıyle önyargılardan kurtulmak neredeyse imkansızdır. Avrupanın göbeğinde kesiyorlar insanları, Dünyanın heryerinde oluyor bu türlü vakalar. Aklından bozuk yobazlar her yerde var. Norveç gibi ülkede Anders Breivik gibi terörist yetişmiş.
İnsanların doğası çok ilginçtir, bir anda galeyana gelen kitle her zulmü reva görüyor. Bu kitleyi bir nebze bastıran toplumsal düzenin kendisidir, jandarma ve polis gibi güvenliği tertip eden unsurlar ortadan kalkınca canavarlar ilkel saldırgan içgüdüsüyle farklı olan herkesi yok etmeye koyuluyor. Siyasiler söylemlerinde metanetli olmalıdır, DPS bu konuda her zaman hoşgörüyü korudu. Bira ara islamist unsurlar DPS'ye sıçradı, Hafızov'un aptallıkla yaptıkları az kalsın pahalıya maloluyordu.
Ben DPS aracılığıyla okumadım, okuyan kişiler tanıyorum. Onlara hasetliğim yok, keşke daha çok gencimize yardımcı olunabilseydi. Okumak, eğitim görmek aydınlanmaktır. Bizler aydınlananlara kin kusmak yerine kendimizi geliştirmeliyiz. Dünya klasikleri bir tıkla ulaşılabiliyor. Stanford, Emayti (Masaçuzets teknoloji enstütüsü), oksford gibi üniversiteler halka açık internetten ücretsiz ders veriyorlar. Yapabilen, öğrenene aşkolsun, benim İnternet
· 2019-08-12 12:45:50
....Bizler aydınlananlara kin kusmak yerine kendimizi geliştirmeliyiz. Dünya klasikleri bir tıkla ulaşılabiliyor. Stanford, Emayti (Masaçuzets teknoloji enstütüsü), oksford gibi üniversiteler halka açık internetten ücretsiz ders veriyorlar. Yapabilen, öğrenene aşkolsun, benim İnternet paketim yok diyenler olanlara haset etmesinler, halka açık kütüphaneleri kullansınlar.
fes 2019-08-12 13:09:47
Kenedy'yi zikretmedin de Lee Harvey Oswald'ı zıkrettin ama. Adam da yok Oswald Kendy'yi Dallas'ta vuran adamdı, esasında vuran adam o değil amerikan derin devletinin işiydi diye bir anlatım yapacağına JFK dedi ve olaydan haberdar olduğunu açıklamış oldu.

Zeki insanlar böyle yaparlar, leb demeden leblebiyi anlarlar. Ne var ki sen bu oyunu oynayamadın ve "ben Kendy'den mi bahsettim şimdi" diyerek dans edemediğini ifşa etmiş oldun.

Martin Luther King bir hareket başlattı ve kendisi Ahmet Doğan gibi bir siyasetçi değildi. Bilindiği üzere adam öldürüldü ve önyargıları ne derecede parçaladı tartışmalıdır. Madem çok istiyorsun bir imam protesto hareketi başlatsın hepimiz destek verelim.
· 2019-08-12 13:19:47
Kıçıkırık FETÖ imamının hareketinde yıllarca DPS'ye saldırdı, Saman gazetesi, Ümitsizlik gibi gerici yayımlara abone olan birisi. DPS'dekiler bunun gibileri kesinlikle partiye sokmadılar, kuyruk acısı ondandır.
D: er Punkt 2019-08-12 13:22:43
Bahsettiğim şahsi karalamiyorum, tenkid ediyorum. Çünkü o ozamanki ithamlar tarafimi şahsen ilgilendiriyor, sahsimla alyakasi olmasa bile, ben (bizi) kamuoyunda o şahısin etnik kimlimden dolayı temsil edermiş gibi empoze edildiği için. Sorumluluk gereği en azından yazılanlar dogoru değil deye itiraz edecekti. Iş ortamında (Bulgarların arasında) ben mecburmuyum kizarmaya , rencide olmaya ki öyleydi.
Neyse Gotenin kasabasindan selyamlar.
Kendinne dikkat et Pinko bakıyorm da senden müftü de olur papazda.
D:€ 2019-08-12 13:45:22
Fes demek istemezdim ama Lee Harvey Oswald'ı zikretmem dalga idi .
Seninle ve Kemanla dalga geçtim ,gerçekten .Özür diliyorum. Yazmadiklarim şey tarafıma öyle yazıyormuş gibi (yazdıklarımı anlayamayanlara) lerine yani. Aklıma o geldi ama senin hayal gücün "yüksek " olduğu için bağlantıyı hemen kurmuşsun. Aslında Linkaldan bilinç altı zikretmek istemiştim biliyormusun, bak ikisinde de cinayet vardı, ikisinde başkandı ikisinde Amerikalı, Linkali zikretmek ti maksadım Doytoyevskinin gelecekte hayat kitabını yazacak olan biri bunu nasıl idrak edemedi bu akşam WC ye girmeden dusunmeliyim.
Fes JFK yi şimdi bile zikretmis değilim , manyak mısın oğlum.
Gel seninle Göre ve Doytoyavskiden bahsedelim .Siyaseti boş ver bizden olmaz.
· 2019-08-12 13:46:10
Tenkit etmek asılsız, mesnetsiz iddialar ortaya atmak değildir. Var olan düşünceye anlamlı antitez hazırlayıp savunmaktır. Sen "Boyana Saraylarında Türklere karşı önyargıyı kırmadı" gibi gülünç iddialara tenkit mi diyorsun? Yukarıda "Bizler aydınlananlara kin kusmak yerine kendimizi geliştirmeliyi" sözü benim hakkımdaydı, bana hakkım olmadığı halde sınavsız okuduğumu söyledin (buna tabi ki delilin yok). Emojinin alman birasını yudumlarken Goethe heykelinin karşısında asılsız iddiada bulunması olayını tenkit etmek olarak algılıyorsan işimiz var seninle!
D: er Punkt 2019-08-12 14:23:16
Ya tocka vallahi beni neselendirdin.
Ya güzel kardeşim (seni sevdim ,fesi de seviyorum ,kalemine hayranim), tane tane açıklık getirem.
1.Tenkid konusunda -gazetelerde "mesnetsiz iddialar"a neden cevap verilmedi , ben şahsen üzüldüm .
2".Boyana Saraylarında Türklere karşı önyargıyı kırmadı" gibi gülünç iddialara tenkit mi diyorsun? "- burada tenkid etmedim ,hesab soruyorum , benim bizim verdimiz oylarla neden önyargılara çaba gösterilmedi. "Drugostta" kelimesi ile çaba vardı ama işe yaramadı.Belkide yaştan dolayı bilmeyebilirsin DPS nin ureti kelime Drugostta idi yani ötelleştirmemek evet ama işlemedi.
3..Yukarıda "Bizler aydınlananlara kin kusmak yerine kendimizi geliştirmeliyi"
- böyle bir şey yazmadım yanlışın var.
4. bana hakkım olmadığı halde sınavsız okuduğumu söyledin (buna tabi ki delilin yok).- maalesef öyle düşünüyorum ama itham etmiyorum düşüncelerim dogoru da olmaya bilir, düşünmek suç değil .Eğer istersen tabiki kendini tanıtıp öyle olmadığını anlatırsın ,bir gerçek var Türkçen forumda en iyisi.
Gotenin şehrinden selyamlar auf wiedersehen.
Feskalar toçkalar D let 2019-08-12 16:21:05
Ne yapsanız saraydaki Amet Sava ajanını kurtaramayacaksınız.
30 yıl çok uzun bi süre.
30 DpS kimin hizmetinde olduğunu anlaşılacak çok uzun bi süre.
Jivkov da gitmez dediniz ama GİTTİ.
Kimse BG Türklerini eritmez müsade etmez .
Sizler ne kadar DuPiSe övgü dolu yazılar yazıp gitmelerini engelleyemeyeceksiniz.
Bunu kafanıza sokun .
Gülüstan Öztürk 2019-08-12 16:32:14
Kırcaali haber sitesinin müdavini deli de geldi. Birşeylere mi mağruz kaldı diye düşünmüştük. Bayram dolayısıyla kapalı kafeden interneti çekemez demiştik, kafe sahibi adam insaflı çıkmış, delinin netini kesmemiş. Bayramlarda çocuklarla kapı kapı gezip harçlık almışsındır umarım.
Gülüstan aga 2019-08-12 22:01:04
Var olma vaktin bayram seyranı yoktur ancak sadece parayı düşünenin bayramı vardır.
fes 2019-08-13 08:41:53
Tenkid etmekle hesap sormanın arasındaki fark nedir acaba, ben hiç anlayamadım da. Önyargıyı neden kıramadı diye Ahmet Doğan'dan hesap sormak bir ayakkabı boyacısından Bulgar ekonomisini niye düzeltmedin diye hesap sormakla aynı şeydir.

Bir parti başkanın görevi toplumda var olan önyargıları kırmak olamaz, çünkü önyargılar konusu tartışmalıdır; bizim önyargı dediğimize başkaları önyargı demez.

Sorumlu bir yönetici veya kişi önyargıları dile getirip topluma bir çağırıda bulunur o kadar; ondan ötesi kişilerin vicdanına klamış bir şeydir. Öteye geçmeye kalkışıldığında nazi almanyası, sovyet rusya veya çin'deki kültür devrimi gibi bir şey olur.

Bulgaristan'da türklere karşı beslenen önyargıların iki ana kaynağ vardır: bulgar tarih yazımı ve bulgar eğitim sistemi. Bulgar toplumu bu iki alanda da değişikliğe, düzeltmeye gitmeye henüz hazır değildir.
D:€ 2019-08-13 09:25:30
Liebe fes
eğer DPS var ise ,zorunlu isim değiştirme ve BG devletinin bizlere beli ki bilinçli ve sistematik asimilasyon uygulamasına karşı tarafımızdan bir demokratik direnç hareketin oluştumun sonucudur .
Demek istediğim şu bu noktaya gelindiyse bunun sebebi asimilasyon uygulamada kullanılan en önemli enstrüman zamanla suni yaratılan onyargilardir. Böyle bir siyasi hareketin beli ki ihtidar ortağı olmakla bu sorunu cozemedi, aslında bu sorun BG devletinin en temel sorunu. Çünkü toplumda .
Feskaya 2019-08-13 15:34:46
Feska senin en doğruların” da mılçiş “.yazdıkların aynı bir milim değişmedi.
Tazbrali . Anladı.
fes 2019-08-13 16:04:45
Ne tür birr önyargıdan bahsediyorsun sen? İsim değiştirme sürecinde ekstradan önyargılar oluşmadı; önyargılar zaten vardı, bu önyargıların üzerine isim değiştirme işi yapıldı.

Başka bir şeyden bahsediyorsun galiba, açar ve örnek verirsen belki anlaşılır. Büyük bir ihtimalle bilgi eksikliğinden kafanda hayli bir suç ürettin ve buhayli suçtan dolayı DPS'yi suçluyorsunEğer öyleyse sorunu başkasında değil kendinde ara.
D:€ 2019-08-13 16:40:10
" Ne tür birr önyargıdan bahsediyorsun sen?"- bunlardan ~"Bulgaristan'da türklere karşı beslenen önyargıların iki ana kaynağ vardır: bulgar tarih yazımı ve bulgar eğitim sistemi." - hiç bir devlet hislerle nefretle davranmaz temeli adaletir. Insan önyargılı olabilir ama devlet asla.
" Bulgar toplumu bu iki alanda da değişikliğe, düzeltmeye gitmeye henüz hazır değildir."- benimde ömrüm geçti kusura bakma 10 sene dir de AB dedeyiz ,hazır dilse bu benim sorunum değil ki 30 sene geçti daha nekadar .
" İsim değiştirme sürecinde ekstradan önyargılar oluşmadı; önyargılar zaten vardı, bu önyargıların üzerine isim değiştirme işi yapıldı. "- bende aynısını diyorum ,ama beli ki usten üsten omiyturmussun
Auf Wiedersehen
Uyanıklara 2019-08-13 18:42:02
Feskalara sorarsan DpS kesinlikle BG Türkletin haklarını savunuyor başka alternatif yok eğer oylarımızı vermesek kesinlikle Bulgar tekrar ad değiştirmeye gidecek DpS Parlamentosunda Türklerin sigortası.
Hatta DpS hiç bi şeye sorumlu tutulamaz.
DpS sadece parlamentoda duruyor çooooook az milletvekiliyle mecliste kesinlikle önerge veremez.
fes 2019-08-13 19:25:03
On sene olmuş bekleyemezmiş... 140 senedir dedelerimiz o önyargılı ortamda yaşadılar, ayrımcılıklara katlandılar ve bizleri bu günlere getirdiler. Arkadaş katlanamazmış... Bir çaresi olsa yardımcı olsak, ama adam bulgarlara kızacağına DPS'ye kızıyor, artık ne alakası varsa.

Bazı kişilerde DPS ile ilgil yanlış bir algı oluşmuş; güya parlamentoda iki ateşli konuşma ile bir kaç önerge verdiğinde işler düzeliverecek diye bir algı. Tümüyle yanlış bir algıdır.

Aslında DPS konuşma da yapıyor, önergeler de veriyor ama bunların hepsi çöpe gidiyor. Takip edin görürsünüz.

Birikimsiz, düşünme yeteneği olmayan insanlar görüş bildirmese, daha çok öğrenmeye çalışsalar ne iyi olurdu. Saçmalamanın kime yararı var arkadaş.
D:€ 2019-08-13 19:45:58
" On sene olmuş bekleyemezmiş... 140 senedir dedelerimiz o önyargılı ortamda yaşadılar, ayrımcılıklara katlandılar ve bizleri bu günlere getirdiler. Arkadaş katlanamazmış... Bir çaresi olsa yardımcı olsak, ama adam bulgarlara kızacağına DPS'ye kızıyor, artık ne alakası varsa."- 10 sene oldu Avrupa Birlikteyiz ,fes benim dedelerim Bulgarca hiç bilmezler (1920-1999)
hiç biri bilmezdi feees, nekadar cahil birisin.Aksi onların yaşındaki Bulgarlar Türkçe biliyordu. On yargıyla hiç krslismadilar eytimi Türkçe almışlar yamuk yumuk.Ne diyorsun sen be. Geri zekyali herif. Sen mi biçim adam son salak mısın aptal misin benim ida etmediğim şeyleri niye ida etmişim gibi yazıyorsun dangalak.YOK ten 20 ve küsur sene sonra sınavla unvanimi TC
de de tescil etim şapşal,
"Birikimsiz, düşünme yeteneği olmayan insanlar görüş ... bidi bidi"- kimsin lan sen dangalak unvanın ne. Senin karşı tarafa fikir saygın böyle mi yani.
Lan geveze , aslında canın cehenneme.
Auf Wiedersehen
D:C kardeş 2019-08-13 21:20:22
Bırak Feskayı o DuPiSe TROLÜDÜR o salak kendince filosofiya yapıyor ve Türk gençliğini zehirlemeye ve gavur bozma DpS yönetim Yürkletini her ne olursa olsun savunma gayretinde.
O biFESKA ona bu yakışır. Sor o şapşal FESKAYA DpS Türkleti nasıl savunur. Türkler parlamentoya sorunları olduğu ve geleceklerinden enseler duydukları için DpS oy veriyorlar.
Sor o gavur bozması FRSKAYA ve onun gibilerine DpS gelecekte Yürklerin yüzde yüz DİGORTADI OLABİLİR Mİ.
Bak ne be cevap akacaksın. HAYVAN.
Şenol Şenol 2019-08-14 09:08:48
Delocuk, buraya da mı dadandın sen? Git biraz oyuncaklarınla oyna. Bak orada düt var. Hadi bakalım delloş, cici delloş seni.
Şenşo şençocuk 2019-08-14 10:48:39
Aslında sen kendi iç dünyanı yazmışın dağa çocukluğundan kurtulmamışın düdüüüüt düdüüüüt arabalar hala aklında.
Biraz daha büyüğü olgunlaşman lazım.
Biraz gayret.
Şenol Şenol 2019-08-14 11:14:28
Delocuğum düzgün cümleler kurmaya başlamasını gördük! Hey gidi hey, neredeeeeeeen nerelere geldik. Bunlar iyi gelişmeler. Ha gayret biraz daha terapi yaptık mıydı DPS ve Başmüftülük fobisi gidecek.
Ebeveyn denetimi şart. Bu deliye biraz daha göz kulak oldular mıydı insanlığa geri dönüş yapar, gazete köşelerinden sövmeyi bırakır ve daha önemli konularla ilgilenir.
fes 2019-08-14 15:44:36
Adama önyargının ne demek olduğunu bilmiyor; eskiden türklere karşı önyargı yokmuş isim değiştirmeden sonra önyargılar oluşmuşmuş. Biz de kimlerle tartışıyoruz yahu!

Evde yengeyle lütenitsa yapıp kahvede iskambil oynamakla yetinmesi gereken adam bounu çok, çok aşan konulara maydanoz oluyor. Hayvana bak be!
D:€ 2019-08-14 16:19:41
Adama bak be , diyoruz ki ön yargı vardı , niye o istikamette çalışmalar yapilmadi, diyoruz ki önyargı kasıtlı üretildi isimler değişimden önce ama 140 sene önceden değil ,TKZSden beri,DPS varsa vizroditelen protsrs yapıldığından dolayı ,vizroditelen pr. olması için ön yargılar üretildi ,bre cahil ,bre cahil ,bre gafil . Oku yazılanları oku,
Feska ve d;sümsüğü 2019-08-14 17:06:49
Sen gavur bozması Feska bayrama saygın mı var da “bayram olmasa” diye çıkış yaptın.
Sen ancak bana bu hakkı verdin ana avrat sülele diye başlardın ve hayvan kelimesinlen bitirirsin.
Sen ve D ciler noktadırlar bunlarsınız.
BG din din özgürlüğü varmış. Şapşallar BG sizin sayenizde İslam dii kaybolacak bu da BG devletinin 1 numara hedefi.
Din özgürlüğü finden vazgeçmek değildir sayılmışlar.
Anladık Feska evde lütenitsa, kompot, kışlıklar yani imge varsa ona yardım ediyorsun. Takdir kazandın.
En büğük hatan herkesi kendinden daha aptal görmen.
En iği yapacağım iş evde kompot ve lütenitsa yapmak için imge varsa ona yardım etmek.
Boşuna çabalamayın DuPiSe yi kurtaramayacaksınız.
Feska DpS gerçekten Türkkerin partisi mi.
D:€ 2019-08-14 17:51:15
Fes Özür diliyorum. Biraz kaptırmıştır kendimi. 31.08. Gotenin doğum günü.
Ich entschuldige mich.
Gotenin şehrinden selyamlar
fes 2019-08-14 17:53:02
Cahilliğini ve korkunç aptallını azaltma istikametinde niye çalışmadığını açıkla, DPS'nin önyargıları azltma istikametinde niye çalıçmadığı ortaya çıkar.

Çok mu karmaşık bie cümle oldu, kratuna bunu algılamaz mı? Ben de onu söylüyorum, kratunanın kapasitisi düşük olduğundan lütenitsa, komposto yap, evde zıbar yat.
Feska 2019-08-14 18:18:35
Benim kapasite ancak hain DpS yönetimin ve sizlerin gibi çıkar destekçilerini ifşaa etmek ve Türk halkına anlatacak kadar yetiyor.
DpS Türkler için kanserli hücreye dönüştü acilen öperse yapılmalı gerekiyorsa amputsiya da yapılır.
D:€ 2019-08-14 18:43:27
Fes Özür diliyorum tekrar. Vahim bir yanilgida olduğumu geç de olsa farkındayım.
Fesin hakkında ajan, trol, ve sayre idalar dolaşıyor forumda. Bence fos'eptik
e edin samozvanets. Burada samimi yazilanlari anlayamayacağı kadar yoksun, fikir fakiri, özüru. Kendisine 3 kez uyardimiza rağmen bizim ve sizin fesimiz sistematik olarak felsefe yeteneksizligini tarafımıza pazarlama derdinde.Son olarak
"Cahilliğini ve korkunç aptallını azaltma istikametinde niye çalışmadığını açıkla, DPS'nin önyargıları azltma istikametinde niye çalıçmadığı ortaya çıkar. " ortalığı böyle kokutmus.
Fes sonunda anlamışsın lan evet Sordumuza hesab olarak ta bu zaten sibob.
- "DPS'nin önyargıları azltma istikametinde niye çalıçmadığı", porsionlarla urasacagina.
Fees sakın ha bu soru sana sorulması ,cevabın varsa da kendine kendine, nedeni de değersiz bir cevabı.
Dostoyavskinin doğum günü nezaman oğlum (bilmiyorsun tabi senin gibi avanak bilmez googola sor be ).
Göre 270 yaşında olacaktı 31.08..
Gotenin kasabasindan selyamlar.
Auf Wiedersehen
fes 2019-08-14 20:35:41
Hayvan!
D:€ 2019-08-14 20:39:14
Danke
fes 2019-08-15 09:04:04
Yaşamaya zaman ayırın, zira zaman bunun için yaratılmıştır.

Çalışmaya zaman ayırın, başarının bedeli budur.

Düşünmeye zaman ayırın, güçlü olmanın kaynağı budur...

Çevrenize nazik davranmaya zaman ayırın, mutluluğa giden yol budur...

Etrafınıza bakmaya zaman ayırın, günler bencilliğinize yetmeyecek kadar kısadır...

Çocuklarınızla oynamaya zaman ayırın, zevklerin en büğüdür.

Terbiyeli olmaya zaman ayırın, insan olmanın sembolü budur...

Goethe
fes 2019-08-15 09:19:15
On yedi sene önce yukarıda verdiğim Goethe'nin yazısını gazeteden kesmiş, kitaplarımın arasına saklamışım. Bunu yapan biri Ahmet Doğan'dan para alıp kendini maskara yapabilir mi?

Ne var ki, Nietzshe'nin de belirtiği gibi birene kötü herif bu diye baktıysan bir kere, onun öyle olmadığına dair gelen her türlü bilgiye sinirlenirsin.

Hayatım boyunca iyi insan olmaya çalıştım, hiç kimse benim yaptığım her hangi bir davranışımdan dolayı zarar görmedi.
D: 2019-08-15 09:29:32
BG de Din özgürlüğü var. Kendini o konuda özgür hissedmiyorsan kendini sorgula (bahaneler uydurma), imtihan gereği belli bir zaman parçası içinde hayat haki verilmiş. Meselya kendime bakıyorum da dün baya bir zaman post yazmakla gecirmisim yetmez bir kaç kişiye de kırıcı şeyler de yazmışım ne gerek vardı dimi,belli ki enilmisim kendime şimdi o böyle yazdı da bende cevaben böyle de ..bunlar bahane olmaz mı.
Dış dunyan senin iç dünyanın aynası.Na svera gledas prez prizmata na svoyeto Ego.
Evet BG de din özgürlüğü var tartışılmaz bir şekilde.
Feshalara 2019-08-15 10:04:14
Feska DpS yönetimi bu haliyle değişmeli mi.
Feska Asan Aziz askerde VKR subayın özel şüferi miş bu konuda her hangi bi bilgin var mı.
Feska Asan Aziz’in bubası BKP parti sekreterli yapmış mı bi sorsana. Senin kolların uzun.
Şakın HAYVAN diye cevaplama medenice yaz.
D:€ 2019-08-15 11:03:20
"Feska DpS yönetimi bu haliyle değişmeli mi. "- evet BG seçmeni Ganyo anlayış halinden degismedikce bir şey değişmez, tarih dogoru yazilmadikca, eytim önyargılardan arindirilmadikca Ganyo anlayışında değişmez.
"Feska Asan Aziz askerde VKR subayın özel şüferi miş bu konuda her hangi bi bilgin var mı. "- öyle olup olmadığı hiç önemi yok. Gimnaziyadan altın madalyayla bitirmiş biri. Önemli olan VKRnin şoförü B kategorisi var mıydı.Bence hepsinin vardı en az C kategori.VKR olmak kötü bişey değil ki ,görev.
"Babası şöyle böyle "- bizde onu anlatıyoruz kişiye önyargılı davranilmamasi.
Şahıs için baba ve akraba referans olmaz.
Şimdi Kircali bir AB şehri olarak Avrupa'nın neresinde artılar ve eksiler DPS dort Mandat sonra bu önemli
fes 2019-08-15 14:29:27
Yazının devamı vardı, eve ziyaretçi geldi de kesmek zorunda kaldım.

...ben hayatımda kimseye zarar vermedim, yani insanlara belki çok büyük iyilikler yapmadım ama en azından kötülük bari yapmadım.

Hal böyleyken benden çok çok aşağlarda cahil cühela adamların edepsiz ithamlarına katlanamam. Bak yukarıda utanmaz arlanmaz, pisliğin teki adam bana sorguya, imtihana çeker gibi sorular soruyor.

Küstah cahile bak sen! Tarihten, edebiyattan, felsefeden, biklimden haberi bile olmayan rezil bana hesaba çekici sorular soruyor. İyi mi? Hadi bayran sonrası ağızımızı bozmayalım.
Feska 2019-08-15 15:31:13
Kimselere zarar vermedim diyorsun ulan sen 2 milyona yakın BG Türk’ün anasını ağlatıyorsun erimelerine katkıda bulunuyorsun pişkin pişkin şuğursuzca hala kimselere zarar vermedim diyebiliyorsan senin için sözün bittiği yerdir.
fes 2019-08-15 17:26:34
Hayvanda değişen bir şey yok. Hayvan hayvandır lafı boş bir laf değil, cuk üzerie oturan bir laftır.
Feska 2019-08-15 17:31:55
Yazzık yakında deli hastanesine gidersin. Yine hayvanlığın tuttu yazık.
· 2019-08-15 18:13:45
Deli hastanesine gitmesi gerekenler ne yazık ki ortalıkta dolaşıyor, tüm başarısızlıklarının sebebi başkaları, bir şekilde daha yüksek pozisyonda olanlar hep suçlu. İnsana hitabetleri "feska, razmazana toçka, kenançe" , karşılığında nasıl saygı bekler böyle şahsiyetler? Zamanın çoğinda dil yazım kaidelerini katlediyorlar, ne dediklerini anla anlayabilirsen. Hiç mi güzel şeyler olmuyor yahu? Her haberin altına DPS'ye hakaret etmek, sövmek normal mi? Alakalı alakasız herşeyin altına nefret ve kin kusmak akıllı insan harcı mı?
Adam size bayramdayız sataşmayın demedi mi? Bu kaşınmak ne böyle? Foseptik çukurunda mı büyüdünüz?
Toçka razmazana 2019-08-15 19:24:00
Türk düşmanlarına Türkletden saygı beklemek saygısızlık değilmidir “sayın” TOÇKA.
Bu dünyada Türkleri yok etmek isteyenler ve onlarla iş birliği yapanlar hangi gerekçeyle saygı beklerler.
Eğer BG Türklerdenseniz BG Türkleri yok olmaktan nasıl yol izlenmeli bu yönde kafa yorun “FİLOSOFİYANIZI” bu yolda kullanınız.
Anladınız.
AKSİ TAKDİRDE SAYGI BEKLEMEYİN.
· 2019-08-15 19:31:34
Toçka razmazana senin çıkmandan dokuz ay evvel bulgar dölü dolan yerdir, RAZBRA Lİ?!

Bizler akli nakıs delilerden saygı bekleyecek aptallar değiliz. Retorik sorular cevap için sorulmuyor, reddetmek için kullanılıyor. Bulgaristan'da senin gibi kakavan Türk olacağına olmasın. Hayatında birşey elde edememiş, meyve veremeyen kısır ağaç. Yok olun, cahilliğinizde boğulun e mi?!
Toçitsa 2019-08-15 20:59:48
Yazınla gavurun hizmetkarı olduğunu kabul etmiş oldun.
Ayrıca 9 ay önce çıktığım yere Bulgar dölü dölmuş olsaydı senin gibi DpS yanlısı yanı Bulgarlarla destek verirdim.
Bi düşün benim mi senin mi çıktığın yere Bulgar dölü dolmuş.
Niye bu kadar ADİSİZ.
Niye gerçekleri kabul etmiyorsunuz.
Ne zamana kadar BG Türklerini uyutacağınızı sanıyorsunuz.
Kimse BG Türklerini yok olmasına müsade etmez.
TROLÜĞÜ bırakın artık FAYDASI olmaz.
Kader Ömer 2019-08-15 22:13:40
Oyum her zaman olduğu gibi HÖH'neye. Bebek katili Mestan yenildi, milletvekili sayımızı yeniden 34 çıkaracağız.
· 2019-08-15 22:40:17
Novi Pazar'lı Sırnitsa vehabisine bak! Seni gidi seni. Sizin gibi cemaatleri kökünden kazımak lazım. Dinci idare kurmak istiyor, pek sevdiği Sudi Arabistan, İran, IŞİD gibi yerlere gitmiyor, demokrasinin hüküm sürdüğü yerlerde demokratik özgür kurumlara hunharca saldırıyor. Gâvurla aynı amacı güdüyor, DPS ve Başmüftülüğü kaldırmak, kaldırınca merdivenaltı tarikatı sanki daha güçlü olacak. Öyle birşey olacağı yok, Bulgaristan'daki Türkler tarikat ve cemaatlere mesafeli davranır. Bu hayvanlar herkesi tekfir ediyor, Ömer Angutçular özellikle müftü ve imamlara saldırıyorlar.
DPS her zaman tarikat ve cemaatlere mesafeli durdu, otuz yılda bir kere olsun bu tür örgütlere destek olmadı, her zaman Başmüftülüğün yanında durdu. Kuyruk acın var anlıyoruz ama elinden birşey gelmiyor, gelmeyecek de, başka binyılda yaşıyorsun çünkü poturlu mürit/sersemit.
Hüseyin İbryam 2019-08-15 23:33:05
Samo DPS
Toçitsa 2019-08-16 07:09:34
Salak salak yazıp ta milleti kandırabikecek misiz .
Hiç kimse DpS hareketine ya da şimdiki BOŞ yarınki belki BAŞ müftülüğüne karşı değil .
Mesele YÖNETİM.
Her iki taraf kıcı boklu eski DS ajanlarından idare edilmekte.
Bunların yerine tertemiz Türk halkınıngssp edilen haklar için mücadele kıçı boklu olmayan kimselere tabi olmayan gençler gelmeli.

DpS tarikatlardan ve cemaatlerden uzak duruyor. Komünizimden gelen bi alışkanlık.
Sabahtan akşama kadar krıçmalarda içmek varken niye camiye gitsinler.
Asıl sorun tam bu BG devletin politikası. Türkleri DİNSİZLEŞTİRMEK.
Dinini öğrenmek dine dayalı yönetim anlamına gelmez.

Kısacası bu günkü DpS ile BAŞ müftülüğün yönetimi Bulgar devletinin Türklere karşı yürüttüğü eritme politikasına destek veriyor ve siz de “akıllılar” destek veriyorsunuz.
Bundan dolayı yönetim değişecek.
Kadersiz ömerçik 2019-08-16 07:12:16
Unutma yarın sen de bebek katili olursun una göre güşünüp yaz.
Hasan Osman 2019-08-16 07:14:28
Nokta rumuzlu arkadaş.
Sen TÜRBE ziyaretlerine gidiyor musun.
fes 2019-08-16 10:04:11
Niye sordun ki be aptal Hasan, ister gider ister gitmez, isterse de başka şeyler yapar. Kuş beyninle oradan bir sonuç mu çakaracaktın? Siteye bir hayvan ve oraspı enceği musallat oldu bir de sen mi peyda oldun şimdi?

Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.

Türbe ziyaret edermiş mi. Soruya bak be!
D:€ 2019-08-16 10:51:49
" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor." - fes'in ***** (beş yıldızlı) fikir marifeti.
Nede foruma yakıştı nede fes'e . Biz yakistiramadik. Ama fes kendine yakistiriyor. Çirkin sözler sözleri söyleyene ait.
Auf Wiedersehen
Hasan Osman 2019-08-16 11:21:28
Neden be Fes neden bu kadar kötüsün.
Küçük iken baban sana ne yaptı da insanlıktan çıktın.
Senin için bu kadar mı kötü.
D:C sana cevabını vermiş.
Söylenen sözler sahibininindir.
Ağızından çıkan koynuna girdi.
· 2019-08-16 11:44:04
İtalyan rönesansı Medici ailesi gibi ticaretten zengin olan yeni Burjuva sınıfı tarafından başlatılmıştır. Medici ailesinin Michelangelo gibi ressamlara ödenek sağlamıştır. Aslında ortaçağdan aydınlanmaya giden yol dine, tarihe, sanata yeni bakış açısıyla oluştu.
Medici ailesi katedraller, sokaklar gibi bir sürü toplumun altyapısına imzasını atmıştır. Floransa ticaretle gelişti, şehrin dört yanı kültürel müze haline geldi. Medici ailesi ve Michelangelo Tanrıya İncilin öğrettiği gibi inanmıyorlardı, bunu sanata nakşederek yobaz toplumda tepkilerden kendilerini korudular. Sistine şapelinde "Âdem'in Yaratılışı" freskinde Tanrı'yı çizerken kendi yüzünü kullanmış, Tanrı ise ana rahmi ve Beyin silüeti içerisine alınmış. Tanrıyla Adem'in parmakları birbirine dokunmuyor.
Kısaca insanın Tanrısal gücü beynin sayesinde olduğu, en büyük yaratılış ana rahmiyle olduğu mesajı verilmiştir. Kendi yüzünün Tanrının aynı olması ise beyninin kullanan kişilerin Tanrı gibi yaratıcı olduğu resmedilmiş.
· 2019-08-16 11:50:31
Yaratıcı insanlar masallara kanmamaktadırlar. Hristiyanlığı ağır eleştiren Michelangelo günümüzde Hristiyanlığın sembolü haline gelmiş. Mabetlere çizilen resimler gelişigüzel değildir, bir düşünceyi şifrelemekle olur.
Michelangelo Tanrı benim diyor. Elbet burada kasdı evreni ben yarattım değil, din kurumları tarafından dayatılan Tanrı inancına reddiyedir. Üstün varlıkları mezar, resim, ikon, türbelerde aramayın diyor, beynini kullanan herkes Tanrıyla iletişime geçeciği sırrını bildiriyor. Bu anlayış günümüzde Allah/Tanrı insanın kalbindedir anlayışının aynıdır.
· 2019-08-16 11:52:31
Bu arada Michelangelo'nun muhteşem Ademin yaratılışı freski şudur:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/The_Creation_of_Adam.jpg
Toçitsa 2019-08-16 11:53:28
Uzun hikayelerden kimse hoşlanmaz. OKUMAZLAR.
fes 2019-08-16 14:32:24
Kimse okumazmış... Kimse dediği cahil cuhela ve havan mertebesindekiler olmalyoı. Onlar can sıkıntısından patlar, ilgileri yoktur ve hemen esnemeye başlarlar.

Adam birkaç cümlelik özet yazmış, buna bile uzun hikaye diyor. Oysa o kısa özeti çıkarabilmek için kalın kalın kitaplar okumak lazım; bunu da, aylar seneler boyunca tekrar tekrar yapman lazım ki bir birikime ve özet yapma kabiiyetine ulaşabilesin.

Bunlar, Davut heykelini sipariş eden kilise görevlisinin "iyi olmuş ama cinsel organı büyük olmuş, biraz küçült" diye talimat vermesi gibi cahillikleriyle ona buna akıl veriyorlar. Mikelanjelo'nun yanıtı ilginç; "tamam, küçültelim" demiş, biraz mermer tozu almış, merdivenden çıkmış, çalışır gibi yaparak papazın gözüne tozu atarak işi çözmüş.

Bana gelince ben de cahil cuhelanın gözüne toz atmaktan hoşlanan biriyim. Ben öyleyim. Kem söz sahibine aittir ama kem söz. Benim dile getirdiğim kem söz değil gerçeğin kendisidir.
D:€ 2019-08-16 15:49:26
" Kısaca insanın Tanrısal gücü beynin sayesinde olduğu, en büyük yaratılış ana rahmiyle olduğu mesajı verilmiştir. " - Pinko sen öğrencimizin lan. Popravkaya kaldın septemvriye dimi, şimdide hazırlandığını dersleri bize yuturuyorsun.
Şimdi fes"in sırası
"Bana gelince ben de cahil cuhelanın gözüne toz atmaktan hoşlanan biriyim. Ben öyleyim. Kem söz sahibine aittir ama kem söz. Benim dile getirdiğim kem söz değil gerçeğin kendisidir."
Dediği de bu:
" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor." ,- aslında dogoru diyor, olanlar kem söz denilemez , ne mi - feylesof fes'in motive olduğu zaman, dusunce kabiliyetini zorladı zaman, bilimsel verilerini empoze etmeye kalktığı zaman , bir aydın olarak etrafına aydınlık saçmaya başladığımda fikir üretme kabiliyetodir. Bizler onun takipçisi ve hayrani olarak yazdıklarını okuduktan sonra mutlaka ayran içeriz bizler hiyardan anlarız.
Auf Wiedersehen
Feskaya 2019-08-16 16:00:15
Kendi kendine yazmaya iledir olmaya devam edebilirsin senin kendi tercihin.
Yine sorayım.
Sen küçük ikin buban ne yaptı sana sa bu kadar kötü biri olmuşun.
Küçük iken bubanın sana verdiği acıları mı hatırlıyorsun da kem sözlerin gerçeğini yazıyorsun.
Sana acıyorum.
² 2019-08-16 17:26:09
Herkesin bubası sen baban gibi sadist değildi. Sana ne ettiyse iyi etmemiş, emotsionalen invalid salmış ortaya. Keşke dom mayka i deteye bıraksalardı seni, belki iyi ellere düşerdin. Ne diyelim, Allah kaderini öyle yazmış.
fes 2019-08-16 17:47:29
Sen fikir mi üretiyorsun zurna, şimdiye kadar bir tane fikir ürettin mi? Goethe'nin şerinden dedin başka tık yok. Bir yazarın, düşünürün dediklerine atıf bir kerecik olsun yaptınız mı? Galoş, başka da bir şey yok.

Bak yukarıda adam olmak için herkesin bilmesi gereken rönesans olayını kısacık anlattı ama hiç birinizin bidon kafalarına hiç bir şey girmedi. Girmez.

Kulaktan dolma yalap şap bilgilerle bir şey olmaz. Kem sözün manasını bilmiyorsunuz. Belli. Bir de psikanaliz metodunu uygulamaya kakıyorsunuz ki evlere şenlik. Yok babam sadistmiş de böyle olmuşummuş..

Avanak budalalar, psikhoanalizi iyi bilen biri yazılarıma bakarak kişilik teşhisi yapar, ama siz asla yapamazsınız.
Feskalara 2 kere toçkalara 2019-08-16 18:37:44
Neden ben batı ya da Rus kültürleriyle ilgileneyim.
Ben bir Türküm senin gibi Türk düşmanı değil.
Bubam beni mayka doma sizin o boş kafalarınıza zaman geldiğinde doldurmak için vermemiş.
Bu sitede kaldıkça size Türklüğü ve değerlerini üretecem.
Benim derdim BG de Türk ve Müslüman olarak kalmak benim fikirlerim bu yönde.
2 rumuzlu her kimsen sen BUBANIN kim olduğunu bildiğine eminmisin.
Bırakın tantanayı Bulgar Türkleri asimile etmeye tam hızla devam ederken onlara hain DpS be baş müftülük yönetimleri destek verirken Türkler nasıl ayakta kalır onun üzerine fikir üretin. Kısır çekişmeleri evde eşlerinizle yapın varsa.
D: süper z-a analizi 2019-08-16 18:50:00
Zurna senin b..

" Bak yukarıda adam olmak için herkesin bilmesi gereken rönesans olayını kısacık anlattı ama hiç birinizin bidon kafalarına hiç bir şey girmedi. Girmez "- bunların hepsi İstanbul'un fethinden sonra oldu sibob, düdük, shaban..
"Kulaktan dolma yalap şap bilgilerle bir şey olmaz. Kem sözün manasını bilmiyorsunuz. Belli. Bir de psikanaliz metodunu uygulamaya kakıyorsunuz ki evlere şenlik. Yok babam sadistmiş de böyle olmuşummuş.. "- samozvanets.
"Avanak budalalar, psikhoanalizi iyi bilen biri yazılarıma bakarak kişilik teşhisi yapar, ama siz asla yapamazsınız." - yapıyoruz ZURNAAAA. Valahide yaptık voltajı de yaptık. Bir hicsin ,noktada değilsin, Bulgar bile değilsin ,ajan hiç, paralı trolde değilsin ne mi? - SAMOZVANKO ,değersiz bir samozvanko.
D:€ 2019-08-16 18:58:51
" Bubam beni mayka doma sizin o boş kafalarınıza zaman geldiğinde doldurmak için vermemiş. " - haftanın özeti burada .
Helal olsun. Fes bu arkadaş sizi duman etmiş.
Kardeş bu usluble ricam sana devam et, sakın kalemini bozma (azını bozma), aksi hâkimi helal etmem. Karanlıklar sözün erbabınla aydınlanır.
fes mi - kapkara biri nokta. Com.
fes 2019-08-16 21:15:08
Hayvan ve Kıçın Kıçınovski. Ve de zurna, zurnalıkta üstüne yok .Hayvan oğlu hayvan!
D:€ 2019-08-16 21:33:58
Fes'in ilham aldigi yazarı sonunda anladık ,nede Nitshe,nede Dostoyevski,
Fes'in ilham aldığı yazar Kıçın Kıçınovski yani poposu.
Zurna sampzvanski si ti.
Bütün trollere 2019-08-16 22:18:37
Sizler gerçekten Türk ve Müslümansanız yapacağınız tek şey var.
Ya BG Türklerine gereği gibi sahip çıkarsınız ya da evlerinizde karılarınızın etek altına girip orada kalırsınız.
Coşkun Vuran 2019-08-16 23:15:39
Senin karının etek altına gireceğiz. Orada boşalınca fazla kalmayacağız, malum sırası bol...
fes 2019-08-16 23:25:08
Goethe'nin şehrinden selyamlarmış... Selam sözünü yazmasını bilmiyor Goethe'den bahsediyor, zurnaya bak be. Hayvanla ittifak kurdu ve hayvanlık mertebesine intisap etti. İyi mi?
D:€ 2019-08-17 00:16:14
Lieber fes, du bist ein Betrüger und wertlos.
Du wail?
Çoklu Vurduran 2019-08-17 08:55:58
Sen önce yatağındakini halletmeye bak varsa. Genelde yatağındakını kaçırdıklarından dışarıya çıkmak isteyenler.
Hakiki bi Türk Müslümanı bu tür çirkinliklere asla girmezler.
Böyle ancak gavur düşünür bırak yazmayı.
Sizler troller gavurdan da betersiniz.
BG Türklerini neden sattığınız belli oldu.
Alayınız toplanıp yazsanız kimseleri kandıramasınız.
fes 2019-08-17 09:40:28
Hayvanı hayvanlıkta kimse geçemez. Zurna da almanca yazıyor. Küfür ediyor her halde, yakınımızda olsa hak ettiğini verirdik de, kendisi sanal alemin güvenliğinde.

Ben almanca bilmiyorum, Almanya'ya bir kaç defa gittim. Alamanları daha çok kitaplardan öğrendim; tarihini, felsefesini edebiyatını baya iyi bilirim. Kant'ı, Hegel'i, Marks'ı, Shoppenhauer'i, Nietzche'yi, Heidegger'i okudum; hem de defalarca, elde kalem not alarak okudum.

Bir de alman edebiyatı var. Kafka var mesela, herkes okuyup anlayamaz. Kafka'nın "Hüküm" adlı bir hikayesi var belki yirmi defa okudum. Hölderlin var, Kleist var Tomas Mann var. Bunları hep okudum ben.

Almanya'ya Gastarbeiter olarak gidip sokak almancası öğrendim ben diye kimse hava atmasın. Gülünç oluyor. Hayvana gelince o başka. Hayvan kedini mantık kısır döngüsüne sıkıştırır, aynı bayat şeyleri bıkıp usanmadan tekrarlayarak devir daim makinesini buldum zanneder.
D:€ 2019-08-17 10:00:42
" Ben almanca bilmiyorum, Almanya'ya bir kaç defa gittim. Alamanları daha çok kitaplardan öğrendim; tarihini, felsefesini edebiyatını baya iyi bilirim. Kant'ı, Hegel'i, Marks'ı, Shoppenhauer'i, Nietzche'yi, Heidegger'i okudum; hem de defalarca, elde kalem not alarak okudum."

Bizim fesin öğrendiklerini yazalım: - "Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor."
Sen bu uslubla nasıl karşıma çıkarsın , beceriksiz hiç mi uyanmak yok sende, yüzsüz herif, Yazdıklarına bak be dingil, ben bunu okudum şunu not aldım karakterin zaten ortada ,hiç böyle şey yazılımı ya ,yazılımı abi
Nestastnik alo taka ste pises skrivay sa ,nyamame nujdat ot krivotazbranats ti filosofiya nauka i tem podobni. Samozvanko idiyod
S-r lan Gothenin şehrinden hepsine selyam fes'e yok
fes 2019-08-17 12:10:25
Amma da cevap yazmış be, beni almış yerin dibine batırmış. Çok bozuldum çok, bundan sora utancımdan yüzümü peçe ile örterek dolaşacağım.

Samozvanets ve idiyotmuşum ben. İyi mi? Peki zurniş, Samozvanets tabiri nereden gelir, bilir misin? Dmitriy Samozvanets isimini hiç duydun mu? Bin altı yüzlerde polonyalıların desteği ile rus tahtına birini oturttular ona ruslar samozvanets dediler.

Samozvanetsin türkçe karşılığı düzmecedir. Hiç düzmece Mustafa adını duydun mu? Ankara savaşında Timur'a yenilen Osmanlı'da bir fetret devri yaşandı, düzmece sultanlar ortaya çıkmıştı.

Bir de Dostoevski'nin "İdiyot" diye bir romanı var, duymuşluğun var mıdır? Türkçe karşılığı "Budala"dır. Yazar romanda kavrayışı en yüksek, en ahlaklı, en üstün insana sıradan insanların nasıl İdiyot, yani Budala dediklerini anlatır.Senin gibi güdük ruhlu insanların beni idiyot olarak görmeleri normaldir. Ya!
D:€ 2019-08-17 12:31:16
Ne utanmaz herifsin, bı forum senden öğrenecek birşeyler yok be idiyot .
"Fikirlerin" ana avrat sövmekten ibaret ,hiç mi aynaya bakmasın . Birde "düşük rihlu" degim uretiyorsun popondan . Ya ölüm bence bir pidkopatsin evet ,piskopatlarin nadirlerinden. Sadece bir forumda İnsan ruh halinin iki zıt ucuna gitme gayretinde (bipolyarno taztroystvo) birine hakikaten başardım gitmeye negativ istikametinde - ""Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor."
Ama pozitif istikametinde - ostanaha dobrite pojelaniya , Dostoyevski, Nitse vs.
Ruhtan bahsetmiş o senin zittin. Piskopat
fes 2019-08-17 13:46:38
Bu forum sen değilsin lavuk, bana samozvanets diyorsun ama hoop forumun sahibi oldun; nasıl iştir zurniş? Pozitif mozitif, zart zurt, bir de kendini adamdan sayıyorsun.

Bak yukarıda arkadaş Mediçi'lerden, Mikelanjelo'lardan, Sikstin şapelindeki parmakların dokundu dokunacak halinden bahsetti; sizlerden öyle bir şey duyduk mu. Cesurca ben şunu okudum, Goethe şunu dedi, "Faust"a bunu dedi gibi bir şey duyduk mu?
Feskaya 2019-08-17 13:46:53
Alemsin Feska.
Senin dışın da için gibi kokuşmuş negatif enerji yayıyorsun etrafa.
Taaaaa buralarda hissediliyor o yaydığın iğrenç koku ve negatif enerji.
Senin beynin arızalı vah vah buna yeni dünyada ilaç da yok.
Dünya klasikleri sana deva olamaz daha derinlere geriye dönüşü olmayan yola girersen.

sen iki kere Almanya’ya gitmişin Lübnan’a da gidersin .
Beyrut’ta ünlü bi haca var.
O hocaya ancak okutursan normalleşebilirsin.
Sen dinsiz birisin inanmaktan başka çaren yok.
D:€ 2019-08-17 14:00:41
" Bak yukarıda arkadaş Mediçi'lerden, Mikelanjelo'lardan, Sikstin şapelindeki parmakların dokundu dokunacak halinden bahsetti; sizlerden öyle bir şey duyduk mu. Cesurca ben şunu okudum, Goethe şunu dedi, "Faust"a bunu dedi gibi bir şey duyduk mu?"
İşte ne güzel yazmış der Punk, Fikrleri var, şimdiye kadar argo kelimelerini kullandığını okumadik.
Fes sen ne utanmaz cahilsin, başkalarından sana ne ,şimdiye kadar herhangi birinin fikrlerini tartışmasını ki.
Ben bundan bahsediyorum Idiot sis Idiot -
- """" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'.- seninde fikirlerin bunlar.
Oğlum sen pidkopatsin piiskoopaaaat . Teşhis bu. Yürü lan manyak. Birde adam yerine satacaklar seni.
fes 2019-08-17 17:35:10
Zurniş, yukarıda saydığım filozofları okumuş biri dünyanın neresine gitse cahil sayılmaz. Bu dediğim şeyin sağlamasını da defalarca yaptım. Gastarbeiter hiç olmadım.

Yazılarımdan uzun pasajlar alıp karşısına abuk sabuk şeyler yazarak benim hiç bir düşüncemi çürütmüş olmuyorsun, kendi kendini kandırma. Böyle giderse yakında hayvanla aynı kategoriye düşeceksin; koşar adım oraya doğru gidiyorsun.
Feskaya 2019-08-17 18:23:30
Sen zaten hayvanlar diyarında sın bunun farkında bile değilsin.
Ormanın gelişmiş en uzun kollu hayvanın tıpa tıpı aynısısın.
Yani bir iki kişinin kitapları okunduğunda alim sayılıyor.
Saydığın yazarların kitaplarını topunu okusan NUTUK kitabı okumasınsa ZIR cahilsin.
Unuttum sen filozofsun tabi NUTUK kitabını okudun.
Okumasında hala gözleri görüyorsa vakit kaybetmeden okumaya başla.
Feska sen insan değil misinde sana soru sorulmazmış.
Sen gerçekten insan dışı birimisin.
Senin yolun Lüblan Beyrut’ta vakit varken acele etsen iyi yapardın belki kendini kurtarırsın.
D:€ 2019-08-17 18:36:49
" Zurniş, yukarıda saydığım filozofları okumuş biri dünyanın neresine gitse cahil sayılmaz. Bu dediğim şeyin sağlamasını da defalarca yaptım. Gastarbeiter hiç olmadım" - o dediğin şeyin sağlandığı da senin zanlarin.

"""" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'. - bunları hangi feylesofun kitabında var sapik herif. Samozvanko bile değilsin,
piskopat herif. Fes karakterinde arkasında olan şahsa sesleniyorum en yakın psihologa ,psihoterapevte bir klinege girsin.
fes 2019-08-17 20:08:06
Nietzshe'nin felsefesi bu konuları işler hemşerim. Hamam böceği olmayı tercih eden üzerine basıldığında şikayet etmemeli diyor Nietzshe mesela.

Hayvan öteden beri ısrarla hamam böceği olmayı tercih ediyor, son zamanlarda sen de onunla ittifaklar, gönül bağları kuruyorsun; hal böyle olunca, üstüne basıldığında, vay benim anam ölmüştü ayaklarına yatmak olmaz.
D:€ 2019-08-17 21:06:21
Bakıyorum da hiç oralı değil . Bey efendi diyorum ki
piskopatsiniz. Yazdiklariniz -
- """ Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'.
Normal bir insan böyle bir şey yazmaz. Sahsimla durum yakından veya uzaktan alyakasi yok , hiç kimseyle de alyaka si yok ,Lee Harvey Oswald'la hiç yok.
O yazilanlar seni alyaka ediyor , piskopat olduğunu düşünmekteyim ,anlamıyorsun. Bu akşam brak forumu, iyi saba yazdığına bak , eğer içinden bunu ben mi yazmışım demez isen , doktora git. Fes takilmiyorum , sakın bı şekilde durumunu anlatmaktayim.
Fesi kaybediyoruz.
Auf Wiedersehen.
Feskaya 2019-08-17 22:13:33
Feskaya bu gelişmiş dünyada ne doktor yardım eder ne de ilacı var.
Onu Lüblan Beyrut şehrinde cinci HOCA ancak okursa insan sıralarına döner.
Onu hiçbir felsefe kurtaramaz.
Seçim kendisinindir.
————————
Feska Nietzşhe Alman filosofiyasın Alman temiz ırkı savunan filozoflardan biri mi.
Ben cahilim aklımda öyle kalmış öyleyse ona tapıyorsan neden Türk ırkını üstün kılmıyorsun da yabancıları hayranlıkla anlatıyorsun.
Sen Türk değilmişin.
fes 2019-08-17 23:10:44
Tamam





Normal bir insan yazmaz zaten, ben normal biri değilim, sen şimdi mi anladın bunu? Normal insan her şeyi yuvarlayan, iki yüzlü insandır. Ben acı gerçekleri çat diye söyleyen biriyim. Dostoevski, Kafka, Nietzshe okumasaydım böyle bir özelliğim olmazdı.

Oraspı ve fahişeler ölürler ve mezarlıklara gömülürler. Bu bir gerçektir. En kötüsü de hayatta iken yapmış oldukları şeylerin bedeli vardır; hayatta olanlara miras olarak kalan bir bedel.

Bir insan hayvan nasıl olur ona bakmak lazım. Rahatsız edicidir ama bakmadan olmaz.
D:€ 2019-08-17 23:38:42
Tmm
Anlaştık normal değilsin ve kabul ediyorsun. Psihoterapiye gedecekmisin pazartesi?
Feskaya 2019-08-18 08:59:12
Feska sen hayatta kalanla bir bedel misin?
Türklere bedel mi ödetiyorsun.
fes 2019-08-18 09:12:27
Bir şey kabul etmiyorum, senin bön normalini üzerime almıyorum sadece. Bunu anlayamayacak kadar aptal mısın?

Obsesif komposif, takıntılı olduğunuz çok açık. Eşlerinize, çocuklarınıza, yakınlarınıza Allah kolaylık versin; zira sizin gibi fobi kumkuması insanlarla geçinmek çok zordur.

Oraspı enceği gibi davranan adam "anan güzel mi?" dendiğinde kendine çeki düzen vereceğine iğrenç bir yılışıklıkla "anam öldü" ayaklarına yatmasına okkalı bir cevap verilir.

Tamam, uçan kuşun kanatları kırılmasın ama mutfakta ddolaşan hamam böceğinin üstüne çat diye basılır. Şikayet etmeyin.
D:€ 2019-08-18 10:11:43
"Normal bir insan yazmaz zaten, ben normal biri değilim, sen şimdi mi anladın bunu? Normal insan her şeyi ...."
fes rumunla 2019-08-17 23:10:44 yazan sen degilmiydin yoksa .
Yazdıklarıni hatirlatacam.
""" Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'.
Kötü söz sahibine aittir , hamamlar, mutfakla hele böcekle bir alyakasi yok.

Kendine iyi bak
Feskaya 2019-08-18 11:38:41
Feska bu site özel bi site değil neden tartışılacak konulara dönmüyorsun.
Kendini anlatmak istiyorsan özel kendine ait bi site kurarsın hoşuna gitmeyen yazıları silme imkanın olur.
Mesele BG Türkletin var olma mücadelesi.
Türkler BG de kaç yıl sonra asimile olurlar.
DpS ile baş müftülük bu süreçte nerede yer alacak.
Bunları yarış.
23 Ağustos’a kadar yokum o tarihe kadar düşün taşın.
· 2019-08-18 12:02:20
Normal denilen şey sabit bir doğru değildir. Normal norma uygun demektir. Lügatta norm yasa, kural demektir. Toplumdaki norm grup üyelerinin belirli bir bağlamda nasıl davranmaları gerektiği toplumun davranışlarına hükmeden anlayıştır.
Zamanla normal olan anormal olabilir. İslâm toplumlarında kadınların eve kapatılması, birçok kadının tek eşle evlendirilmesi, yeni doğmuş çocukların dahi evlendirilmeleri normal bir davranıştır.
Bizim köylerde kızların liseye gitmesi onlara iftiralar atılmasına sebep oluyordu, zamanla bu anlayış değişti, kızların okuması normalleşti.
Tarihi not olarak belirtirsek İbni Battuta ve İbni Fadlan seyahatnamelerinde Türklerdeki normal olanın kendi toplumlarında normal olmadıklarını dile getirmiş.

Toplumsal doğruları sorgulamadan alıp yaşamak sağlıklı bir iş değildir. İnsanlığı geliştirenler ilerigörüşlü anormal kişilerdir. Normale göre yaşamaya devam etseydik ateşi dahi kullanmaz ağaçtan ağaca zıplar dururduk.
· 2019-08-18 12:04:31
23 Ağustosa kadar bir deliden kurtulacağız anlaşılan. Keşke tımarhaneye kapatsalar!
fes 2019-08-18 12:44:54
İstenmeyen tavsiye ilgisiz bilgi. Kim demiş bunu? Aldous Huxley demiş. Nerede? "Cesur Yeni Dünya" romanında.

Bu arada "alyakası" olamaz "alakası" olur, tıpkı "selyamlar" olamayacağı gibi.

Senin kavrayışını yükseltmek gibi bir görevim yok benim. Fikir dünyasında dans edemiyorsan ona buna sataşıp kendini hamam böceği konumuna sokma.
D: er Punkt 2019-08-18 13:13:19
Merhaba ,
" Normal denilen şey sabit bir doğru değildir." - normal olan şeyin ölçüsü vicdandır. Ona göre denilen şeyler mutlak dogorudir.Bir cümle veya söz, veya
hareket vicdanen rahatsız edici değilse buna farklılık ve ya zenginliktir . Tıpkı son yazıları gibi farklı ve zengin. Farklılık ve zenginlik mutlak hakikati temsil etmez. Dedelerim agictan inmediler bu da baska farklı düşünce.
"İnsanlığı geliştirenler ilerigörüşlü anorma"l ... Herr Punkt ,imasli olarak bize bu forumu geliştirecek olan kişi fes mi diyor yani.

""Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""'.- en azından fesin bu yazısını anormal olduğunu söylemiş.
Bu yazı fikir farklılık temsil etmez, fikir fakirliği temsilidir. Admin sitesi gereken yazı //UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, .,...//.
Kusura bakmayın bunu tolere edecek değiliz.
Normal biri ya ben ne yazmışım ya demesi lazım.
D:€ 2019-08-18 13:16:26
Bizde onu diyoruz fikir üret sibip
""Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""- bu senin yazın ,buna fikir mi diyorsun . Avanak .
fes 2019-08-18 13:25:02
Hayvan tartıştığını zannediyor, iyi mi? Oysa tartışma argümanla olur. Tartışma tartmaktan gelir; kantarın kefesine bir ağırlık koyarsın, karşı taraf da kendi ağırlığını koyar ve düşünceler tartılır.

Peki taraflardan biri kefeye ağırlık ( argüman ) koyacağına kolunu, hatta kıçını koyarsa ne olur? Ne olacak olay şirazesinden çıkar.

Schopenhauer 38 tane tartışma hilesi saptamıştır. Her tartışma duyarlı bir hakemliğin gözetiminde veya gelişmiş komu oyu önünde yapılmadığından aklı başında insanların bu tartışma hilelerinden haberdar olmalarında yarar vardır.

Benim yamaya çalıştığım da budur; yani birilerine hakaretler yağdırmaktan hoşlandığım diye bir şey yoktur.
· 2019-08-18 13:28:26
Sen hala eski çağlarda yaşıyorsun anlaşılan. Mutlak doğru diye birşey yok, bu işi vicdana devredersek işimiz var demektir. Herkesin vicdanı farklıdır. Kurbanda Marmara denizinin kıpkırmızıya boyanması mesela senin vicdanına göre normal olabilir. Bir vegan mesela et ürünleri tüketmez, onun vicdanıyla senin vicdanın bir mi?
fes birşeyleri değiştirme gibi görevleri olduğunu bilmiyordum. Senin yaşadığın toplumun kopyala yapıştır yaptığın vicdani doğruları ona kakalamaya çalışman onun nezdinde değerli olması gerekliliğini nerden çıkarıyorsun?
Senin dedelerin ağaçlardan inmediyse şimdi seni anlayabiliyorum, ailecek halen ağaçlarda zıplamaya devam ediyorsunuz.
D:€ 2019-08-18 13:30:04
Bizde onu diyoruz ,tarafımızdan fikri yazdıkların karakterinin aynasi .
""Anam öldü ayklarına yatmanın bir alm yok. Fahişeler ölmüyor mu? Mzarlıklar fahişe ve oraspılarlala dolu. Cenabet meyvesi enceklerini bize miras larak bırakıp gidiyorlar, uğraşmak bizlere kalıyor.""""- bu senin yazın ,buna fikir mi diyorsun . Avanak .
· 2019-08-18 13:36:32
Yazdıkları yanlış mı? Fahişeler ölmüyor da bizim mi haberimiz yok?
fes 2019-08-18 13:38:46
Evet evet, o bir düşüncedir; anam öldü ayaklarına yatmasına karşı geliştirilmiş bir düşünce. Ne var ki olayın şirazesinden nasıl çıktığını, eveliyatını hesaba katmaz isen olayla ilgili bütünsel değerlendirmeyi yapamazsın.

Kemal Sunal'ın filiminde miydi? "Yaptım, yapmasına da, bir sor bakalım neden yaptım".
D: er Punkt 2019-08-18 13:47:03
Herr Punkt iyi düşüncelerle başladın, bende saygiliyim dedim. Bakıyorum da benimkilerine hiç de saygili değilsin. Kaldığım Platz Gothenin şehri.
Dedelerim hep yerde yprumusler. Dedem bazen kirez topluyordu bizlere.
Senin gibi Kerizlere zorluk çekiyoruz anlatmakta..
Pinko kendine iyi bak yakında müftü de olursun papazda.
İmam da. Auf Wiedersehen.
D:€ 2019-08-18 13:50:13
Tmm fes sen bildiğini oku.Sikinti yok.
Sapik lar iki tane olmuş.
D: er Punkt 2019-08-18 13:56:53
" Marmara denizinin kıpkırmızıya boyanması mesela senin vicdanına göre normal olabilir. " - Herr Punkt ,Du bist immer noch mein Sprecher.
· 2019-08-18 14:51:50
Saçma sapan, temelden yanlış olan fikri niye benimseyelim ki? Sen istediklerini düşünmekte özgürsün, ben "mutlak doğru/hakikat" gibi masalımsılara ne diye saygı duymak zorundaymışım ki?

Evrim teorisi var olan canlı zenginliğini açıklayan bilimdir, dinlerdeki yobazların şiddetle karşı çıkmalarının sebebi uydurdukları yaradılış masalını çürütmesinden dolayıdır. Homo sapiens 800 000 yıla varan varan tarihi söz konusu, bu bazı kutsal metinlerde geçen 7 000 yıllık yaradılış efsanesinden çok daha fazladır. Bilimsel kanıtlar insanlığın bir tek insandan türediğini çürütmüştür, hatta modern insanda azımsanmayacak homo neandertalensis geni vardır.

Bilimdışı iddialara düşünce özgürlüğü kapsamından bakamayız ki. Bilim yanlışlanabilirlik üzerine kurulu, katı dogmalar söz konusu değil. Evrimden daha iyi açıklayan kuram oluşturun onu kabul edelim.
· 2019-08-18 15:10:12
Kurban'da her varlıklı müslümanın mutlaka deve, büyükbaş (manda, sığır), küçükbaş (koyun, keçi) cinsinden hayvanı kesmesi/kestirmesi gerekir. Para vererek ibadet yerine gelmiş olmuyor. Günümüzde et kolaylıkla ulaşılan gıdadır, kesimhanelerde yılın tamamında et üretiliyor. Herkesin hayvan kestirmesi gibi mecburiyet söz konusu değildir.
Denizin kırmızıya boyanması ilkelliktir, vicdani değildir

İlgili habere bağlantı:
https://www.haberturk.com/son-dakika-kurban-kani-denize-karisti-bogaz-da-manzara-degismedi-haberler-2512520
D: er Punkt 2019-08-18 15:17:31
Herr Punk ,Rede nicht über Glauben..

Es steht dir frei zu glauben, dein Großvater sei ein Affe.
Sprechen wir jetzt über die Idee.
Philosophie ist keine Wissenschaft.
Philosophie ist eine nutzlose Wissenschaft.
Wahre Wissenschaft leitet Technologie.
Sarı çizmeli Pinko böyle işte
Auf Weitersehen ,
· 2019-08-18 15:45:09
Bilim felsefenin ürünüdür. Teknoloji gelişmelerinin tamamı felsefi görüşlere dayanıyor, birşey icat olmadan evvel onun fikri altyapısı hazırlanır, toplum hazırolunca icatlar beliriveriyor. Aynı tarihlerde aynı buluşlar farklı kişiler tarafından yapılmıştır.
Felsefeyi baltalamak düşünmeyi kesmektir, bilim düşüncesiz olamaz.

Bilim inanma olgusu değildir, bilim inançlarla hareket etmez. Bilim delillere bakar, kanıtları inceler. Sen inansan da inanmasan da primatlara özgü davranışları sergiliyorsun, biolojik olarak aynı yapıdasınız, inkar da etsen seni farklı kılmıyor.
D: er Punkt 2019-08-18 16:27:33
Senin gerçek bilimden haberdar misin. Matatik, fizik, mukavemet, dinamik, statik. Ben şahsen felsefe okumadım, kolegalar onlarla dalga gecerlerdi.
Ako islas da doskotirame ot tocnote nauki kakvo su ucil.
Vsicko koeto sim go opissl tryabvase da go znam perfekto. Nikoga ne sim imal nujda ot filosofiya za da praktikuvam profesoyata si. Dizayna na Edna Kola i komforta predlagan ot neya se opredelya ot pazara (pristevkite na kliyenta ili na lubovnotsata , jenata Ako stets gaceto ,ili obratno/.Pri konstruorsneto na takava se izpolzvat masinoznaniye ,sipromat dinamika, vinsni sili vitresni usiliya na materiala, Kooto niye si slujim za izcislyavene .
No tezi Şili ne gi vijdame Tova e virtualen teoretocen plod , na Koyto sme dlijni da vyarvame ve e taka. Moment ,inertsionen moment, siprotivitelen moment i Dr.
Na Praktika Ako ne beşe jelaniyeto na potrebitely...... eto Do sega beşe imangenernoto (fes vodesli si zapiski) , vece fakticeski govorim za silata na potrebitelya (silata na egoto) a to e realmo.
E drugoto naucna ilyuziya Li be beste ne. A vtoroto Lina libese ne.
Togava kakvo prava filosoftavam si i so gubya vremeto s gluposti esto da ich nski. Felsefe bundan ibar
D: er Punkt 2019-08-18 16:31:34
E drugoto naucna ilyuziya Li be beste - Ne. A vtoroto Lija li bese - Ne.
Togava kakvo pravya, - filosoftavam i si gubya vremeto s gluposti vmesto da ich nemski. Felsefe bundan ibaret.
· 2019-08-18 16:55:47
Sen felsefe ve bilim üreten biri değilsin ki! Birşeyi mükemmel taklit edebilmek o şeyi gerçekten bildiğini göstermez. Sen arabanın tasarımıyla ilgin yok, arabayı tasarlayan kişiler herkesin ruh haline göre tasarı çıkarmazlar.
İmaginerno dediğin şey olmasa günümüzde balistik, havacılık, uzay araştırmaları imkânı yoktur. -2'nin kök karesini aldırmak senin için anlamsızdır, oysa vektoryel hesaplamalarda önemli farklılıklara yol açar.

Sen felsefe yapamazsın, bilim de yapamazsın, kendini kandırma. Başkalarını taklit etmek o işin aslını bilmek değildir. Okuduğun bir tane tez var mı? Onu anlat, üniversitede iki doçentin kitaplarından ezberlediklerini sormuyorum.
D: er Punkt 2019-08-18 17:44:20
Pinko kusura bakma isim var , derdin fikir değil . Şahısla uğraşma mertebedesin ,alya sen/ben diyorsun.
Imanginerno demek , hem var hem yok. Kanitlayamadigimiz var olan bişey.
Bişey sormak istiyorum ,siz ise başlamadan psihoteste tabi tutuluyormisunuz? Merak istersen cevab da vermeye bilirsin. Bitirdiğim branşı sormuştum , gizlilik ibaresi olduğu için belki söylemek istemezsin.
Görev işte. Sana başarılar diliyorum ,bizim bildiğimiz bişey varsa karşılıksız
paylaşırım. Bu forumda bişey çıkacağı sanmıyorum.
Auf Weitersehen
· 2019-08-18 18:44:51
İmaginerno hem var hem yok demek değil. "imaginary" hayali demek. Kelime latince imago (kopya, benzerlik, görsel) kelimesinden türetilmiş, ingilizce ve fransızcada image kelimesi var. Imaginery kelimesini matematikte kullanan kişi 1673'te René Descartes'tir, kendisi ünlü felsefeci ve matematikçidir. Kanıtlanamayan var olan şey diye birşey bilimde yok. Dinde var olan mitolojik ögeler (Tanrı, melek, cin, şeytan) imaginerno değildir, asılsızdır. Atom, atomaltı parçacıkların modellemesi imaginernodur, çünkü elle dokunabilecek, gözle görebilecek durumda değiliz. Bunlar ispatlanamaz manasında değildir, aksine bunları ispatlayabilen kişiler nobel ödülleri aldılar.

Benim seninle derdim niye olsun birader? Arabayı tasarlıyorum, üniversitede çok matematik okudum diye hava attın, biz de sana senin bilimadamı felsefeci olamayacağını söyledik. Birşeyler iddia ederken asılları olması gerekir, ayakkabı tamircisi kendisini nike, adidas ayakkabı tasarımcısı tanıtması doğru hareket değildir. Hele bir de ayakkabı yaparken felsefe mi kullanılır derse onu tımarhaneye kapatmak gerekir.
· 2019-08-18 19:00:37
Düzeltme: Descartes 1650 yılında vefat etmiştir, La Geometrie 1673 değil 1637 yılındandır.
Kaynak: http://jeff560.tripod.com/i.html
D: er Punkt 2019-08-18 19:41:57
√-1 matematikte ifade bu.(karekök)
Meselya senin kişiliğin ( benim). Ispetlayamiyoruz ama var.
Isim var urasamayacam konu zaten Balkan göçmenleri.
Auf Wiedersehen
· 2019-08-18 20:23:39
Arkadaş sen o matematikte prepisva yaptığın imaginary unit (i), ispatlanamaz birşey değil, tanım o. Geometride koordinat sistemi üzerine her nokta bir sayıdır. Uzayda koordinat sistemi kullanırsak bu sefer kompleks sayımız i ve j tanımlamasıyla üç unsurdan oluşacaktır, yani C ( x, y, z ) gibi tanımlamayı C = a + bi + cj gibi ifade kullanacağız.

Kişilik ispatlanamaz konu değildir, nörobilimciler, psikanalistler, felsefeciler kendi tanımlamalarını yapmaktadırlar. Son yıllarda makine öğrenmesi, yapay zeka gibi konular hızla yaşamımıza girdiler, dolayısıyla dijital kimlik denilen şeyler var. Bunları sen algılayamaman kimse algılamıyor manasında değildir. Brain Machine Interface, Biomachine, bioprogramming gibi konular yirmi otuz yıldır bilim kurgu olmaktan çıktı. Gen mühendisleri DNA'mızda bulunmayan yapay bazlarla sentetik canlı tasarlıyorlar, sen hangi yüzyılda yaşıyorsun?

"Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp".
D: er Punkt 2019-08-18 21:16:16
( -1 )birin karekökü den bahsetmiştim. Kişilik tabi ki ispatlanabilir ama sen ısrarla fiziki boyutlandırma dan bahsediyorun. Yapay zekyaninda arkasında ine kişi vardır mutlaka. Sonuçta insanın komandasindan dışarı çıkamaz.
Ben fiziken 21 asirdayim, ama uyuduğum zaman , hızla zamanı asmaktayim
vektörel olarak geçmişe de gidiyorum bazen , geleceyede, 1 -bilmediğin 2 saniye sürer. Imanginer sayı üç boyutla alyakasi yok ,senin tanımladığın olay uzaydaki noktanın konumu, koordinat sistemin orijini tanimlatsizin. Kendine mutlaka bir koordinat sistemi secebilirsin (güneş, yer küresi, ) .Hazırladığımız kadar C= aı+bj+ck. Olmalı. Yapay zekya, zekya, kişilin ifadesi değil kişilik Sen sin Ben im. Zekya ise kişilin fiziki boyutun davranislarinin optimize eden bir fonksiyondur.
· 2019-08-18 21:47:48
Senin ne kadar matematik okuduğunu da anladık. Benim derslerime girseydin gözünün yaşına bakmaz, seni bırakırdım, https://en.wikipedia.org/wiki/Complex_coordinate_space https://en.m.wikipedia.org/wiki/Several_complex_variables

Okumadığın konular hakkında yorum yapmasan? Zekâ, kişilik hakkında zındık bilgin yok. Matematiğin ise lise düzeyi/lise düzey altı seviyede. Astronomi hiç bilmiyorsun. Semitik halkların mitolojisi ve ortaokul seviyesinden aparma birkaç bilimsel dalı harmanlayıp gerçeklik diye yaşıyorsun.
Cinlerin davranışlarını optimize eden fonksiyondan haber versen diyorum, Arşı Âlâ'da oturan sakallı dedenin oturduğu noktayı referans alabilirsin (Bkz: Kuran 20:5)
D: er Punkt 2019-08-18 22:23:07
Matematik öğretmenimisin sin?
Diyorum ki yakında seni müftü yaparlar kendine dikkat et. Formülü dogoru da yazmamissin. Imanginer sayıda da haberin yok.Ama ayetleri tıkır tıkır öğrenmiştin.
Felsefeden de anlamıyorsun , yazdıklarımı bir okusan dalgamı anlarsın ama kızıl ,ince ötesi (ince) gectigim için senin dusuk yapay senztörlerin tabi algilayamadi.Deyorum ahmagin benarsiz olan tekisin.
Tekrarlayam:
Pinko güzel bir Rum secmissin kendine entelektüel değerin noktadan ibaret zaten, bununda komplekslerini ve bilinçaltında var olanları ve genelde şahıs olarak sende olmayanları Niknamenin bir özeti olması gerek.
Vrestenzi?
Biz seni kim olduğunu bilmiyor muyuz? He
· 2019-08-18 22:48:09
Adam dalga geçiyormuş, kızıl ince ötesi geçiyormuş, büyük felsefe icat etmiş. Biz bu kıçıkırık aptalın felsefesini anlayamamışız e mi? Üstün zekâsını algılayamadığımızdan aptalmışız.

Psikanaliz de yapabiliyormuş bu zat, Erich Fromm bunun yanında ryapa da yade, Nikname'in özeti bende olmayıp bilinçaltımda olanlar mevutmuş... Vay anasını sayın seyirciler.

Bu aptalın dediklerini Kartezyen üçboyutlu koordinat sistemine taşıyınca asıl sorunun Pinko'nun kim olduğunu bildiğinden kaynaklanıyormuş.
· 2019-08-18 22:52:15
İkide bir alamancaya cartlıyorsun. Hayırdır, anadilini unuttun mu? Biz alamanca bilmiyoruz, bizim anlayabileceğimiz dilde hitap edersen iyi olacak. Üstün felsefeni Goethe heykelinin yanında bavarya birasıyla onun dilinde bu haber sitesinde sergileyince açıkça biz birşey anlamıyoruz. Google Translate ve Microsoft Translator senin yazılarını yapıştırınca resmen küfretti sayfayı kapattı, ne yazıyorsun sen öyle?!
D: er Punkt 2019-08-18 22:58:57
Almanca ogrenmektegim senin gibi salaklarlada pratik yapıyorum ,
farkında değil mi sin.
Na tvoya maycin ezik se spravyam Po dobre. Nestastnik.
· 2019-08-18 23:12:36
Hayvan herif, ben alamanca bilmiyorum, benimle pratik yapman akılsızca bir davranış. Alman dilini güzel pratik yapan kişilerle geliştirebilirsin, birşey bilmeyenlerle ne geliştireceksin?

Sen benim anadilimi kullanamıyorsun, daha yazım kurallarını öğrenememişsin, da/de ekinin ne zaman ayrı ne zaman bitişik yazacağını bilmiyorsun. Bu heralde senin üstün felsefi espirilerinden kaynaklanıyor, biz anlayamıyoruz.
fes 2019-08-18 23:25:35
Felsefeye gerek yok mu diyorsun sen şimdi alamancı? Yaş tahtaya bastın galiba? Gastarbeiter gastarbeiterdir, biliyorsun değil mi? Almanlar bir gastarbeitere asla daha yüksek bir statü vermezler.

Byük dedem 1916 senesinde Galiçya cephesinde alamanlarla beraber ruslara karşı savaşmış, onlar için "çok pis bir gavur, bulgardan daha pis" diyormuş. Dedemin gözü kamaşmamış ama senin gözün nasıl kamaştı bu alamandan, ne iştir arkadaş?
D: er Punkt 2019-08-18 23:32:16
" .... biz anlayamıyoruz." Kat si smotan , ami reshi si problema pic.
jetzt lerne ich Deutsch . Du bist dumm. Du verstehst nichts Herr Pinko.
Auf Wiedersehen.
· 2019-08-19 00:13:51
Ma gulte lena leyse min kuvveti fehmike bel an zıyfi idrakik. İn ente minel kavmil ulemai nahnu lâ necidu fike eseruha. Lime kellemte lena billügatil Almaniya izâ gultulek nahnu la netekellemü biha?

Hahüna el müşkilü lek em la?
fes 2019-08-19 10:23:31
Bir Kırcıaali köylüsü olan dedem 1916 senesinde alamana hayran kalıp kendini küçük görmedi, bu çok ilginçtir.

Alamanlar o zaman da bilim ve teknolojide çok ileriydiler; makineli tüfekler, otomobiller, haberleşme cihazları vardı. Ama dedem bunlardan çok etkilenmedi; alamanın ölüm kalım durumlarında nasıl davrandığına baktı ve teşhisini koydu.

Heidegger bilim ve teknoloji için "bilim varlığı sadece sayar, varlığın hakikatini asla göremez" diyor. Hakikat felsefe, sanat ve dinler sayesinde ışıyıp kendini gösterir.

Bence dedem 1916 senesinde muharebe ortamında baktı ve hakikati gördü. Ölüm kalım ortamında bakış farklıdır.
fes-fes 2019-08-19 16:06:14
fes, anlasilan cok yönde deden 1916 sartlarinda senin 2016 yapamadigini yapmis. Dedeni gururla anlatiyorsun, bari anlattiklarindan ders alip dedenin yaptiklarinin 1% bile yapsan tüm insanlar seninle olacak ve seni daha net anlayacaklar. 1916 sartlarinda faaliyetler yapan deden, simdi hayatta olsaydi, günümüzde senin gibi DPS sevdalisi zaten olmazdi.
Turkân Bekir 2019-08-19 17:56:52
fes-fes kakavanı sen dinci yağcısısın diye herkesi kendin gibi zannediyorsun. Bulgaristan Türkleri dinci değildirler, cemaatler pek iyi karşılanmıyor. Millet denize karısı kızını götürüyor, sizin gibi pijamayla denize girmiyorlar. DPS ideal değildir, fakat en iyidir.
Alternatif sunabilirseniz sunun kuru DPS düşmanıyla başarı alamıyacaksınız. Siyaset geliştirin, köy köy, kasaba kasaba, şehir şehir gezin, vatandaşı dinleyin.
Oturduğunuz yerden DPS battı seçmenden uzaklaştı gibi basit laflar yerine gerçeklerle yüzleşin. Sürekli başarısız oluyorsanız suçu kendinizde arayın. Dediğiniz gibi DPS iflas ettiyse siz halen bir tane seçimde başarılı olamadıysanız siz beterden de betersiniz.
fes-fes 2019-08-19 19:14:33
Turkan Bekir, DPS konusunda gercekten o kadar uzak ki, yazdiklari cümleler birsey ifade etmiyor. Gülermisin, agilarmisin yoksa böylelerinin seviyesine düsme mi dersin - bilmem. Turkan Bekir 1970 - 1990 yillarinda Bulgaristan`da yasamamis belli. Gercekte olanlari kiyasladiginizda o zamanki diktator Todor Jivkov rejimi kötü ise, zamanimizin DPS`si iki defa daha kötü - hanki konuda kiyaslarsan kiyasla. 1989-1990 kadar alternatif firsati yoktu, simdi ise BKP`yin devami olan DPS alternatif olmayi elinden geldigince engelliyor. DPS BG`de 1500 2000 kisi icin cok iyi parti olabilir, fakat genel Türk Halki icin en kötü seceneklerden biridir. 1989 yilinda Kircaali bölgesinde kac insan vardi ve simdi ne kadar var? Bu gelismede DPS payi varmidir, varsa nekadardir?
Sabahattin Mehmet 2019-08-19 21:07:09
Kıçını yırtsan oyumuzu gene DPS vereceğiz, boşuna yırtınma.
· 2019-08-19 21:17:19
Cahil adama ne anlatsan boş meseledir. Adam 1989 yılında kaç kişi vardı şimdi kaç kişi var diye soruyor. Adam ülkenin nerelerden geçtiğinden haberi yok, mesela 90'lı yıllarda 2000'lere kadar devam eden göç dalgasından sorumlu DPS diye tutturmuş gidiyor.
Ne var ki tarihi gerçekler bu kakavanın dediklerine uyuşmuyor. Hükümette Lüben Berov harici birkaç ayı saymazsak Simeon Sakskoburggotski gelene kadar DPS iktidarda olmadı, muhalefetteydi. Jan Videnov mesela tek başına iktidara geldi, ülkede hiper enflasyon patlak verdiğinde ülkenin buğday rezervi sıfırlandı, temel gıdalar kupon sistemiyle dağıtılır oldu. Hele o zamanlarda hüküm süren VIS, SIK, MULTIGRUP gibi örgütlerden hiç haberi yok.
Kırcaali ilinde anavatana göçme akımlarından da habersiz. Demokrasinin ilk yıllarından itibaren Amerika, Fransa, Almanya gibi ülkelere taşınandan da habersiz.
Kıçından uydurdu ya, BKP'nin devamı diye... Oysa ülkede BKP partisi halen var, eski BKP'deki sosyalistler BSP'yi kurduğundan da haberi yok. Bu BSP'ye acaba niye stoletnitsa dediklerinden hiç merak etmedi.
Basitten BKP devamı DPS diye uydurdu ve çok mantıklı geldi. Adamın tarihten haberi yok, o boşluğu m
· 2019-08-19 21:19:26
...
Kıçından uydurdu ya, BKP'nin devamı diye... Oysa ülkede BKP partisi halen var, eski BKP'deki sosyalistler BSP'yi kurduğundan da haberi yok. Bu BSP'ye acaba niye stoletnitsa dediklerinden hiç merak etmedi.
Basitten BKP devamı DPS diye uydurdu ve çok mantıklı geldi. Adamın tarihten haberi yok, o boşluğu masallarla acelece doldurdu ve üstüne üstlük aydın da oldu.
D: er Punkt 2019-08-19 22:17:37
Herr Punkt
Wie geht es ?Wie hast du geschlafen?
Etwas Neues unter der philosophischen Sonne?
Am morgen habe ich gesehen, dass du geschrieben hast, würdest du es übersetzen?
Denke. Philosophische Grüße
Auf Wiedersehen
· 2019-08-19 22:27:21
Kafadan huruk alamancı geyterbeter de alamanca küfredince daha şokar olduğunu zannediyor. Malenin gızanı, n'apacaksın, atsan atılmaz, satsan satılmaz
D: er Punkt 2019-08-20 09:04:03
" Ma gulte lena leyse min kuvveti fehmike bel an zıyfi idrakik. İn ente minel kavmil ulemai nahnu lâ necidu fike eseruha. Lime kellemte lena billügatil Almaniya izâ gultulek nahnu la netekellemü biha?

Hahüna el müşkilü lek em la?"- Forumdaki arkadaşın biri / der Punkt / (kısacası Pembe çizmeli Pinko) böyle bir felsefi makale yazmış. Basmuftunun doktora tezine benzer gibi üslubu var gibime.
Arkadaşlar bilen biri varsa (Pinko'dan başka cokar mi, çıkmaz mı) tercüme dedim. Zaklinanyie gibi birşeyler de olabilir bunun sağı solu beli olmaz ,biz inanmakta.
Denke .Auf Wiedersehen.
· 2019-08-20 10:26:48
Cahil almanyaya kadar gidince cahildir. Dr. Mustafa Haci Marmara Üniversitesi'nde doktorasını tamamlamıştır. Ürdün Yermük Üniversitesi İlahiyat fakültesi (lisans) bitirince ülkeye dönmüştür, NBU (Yeni Bulgar Üniversitesi) lisansüstünü tamamlamıştır.
Bizim kıçıkırık almancı sıradan vatandaşın kullandığı dili doktora tezine benzetecek kadar aptal biri. Hatta aynı doktora tezine benzeyen şey zaklinanie olabileceğinden şüpheleniyor. Kafa mantar aga, ortaçağda yaşıyor. Bilimselliği cinler muskalarla harmanlıyor. Böyle zattan mantıklı çıkarım yapmasını beklemek abesle iştigaldir.
Goethe'nin şehri yerine ister evinde otursan yine aynı cahil kalacaksın. Kafa yok sende!
D: er Punkt 2019-08-20 10:35:06
" Dr. Mustafa Haci Marmara Üniversitesi'nde doktorasını tamamlamıştır. Ürdün Yermük Üniversitesi İlahiyat fakültesi (lisans) bitirince ülkeye dönmüştür, NBU (Yeni Bulgar Üniversitesi) lisansüstünü tamamlamıştır."
Oda kim , ne doktoru (dış doktoru, kıç doktoru).
Auf Wiedersehen
· 2019-08-20 11:09:00
He ya, senin gibi kıçlar için kıç doktoru.
D: er Punkt 2019-08-20 12:25:08
" He ya, senin gibi kıçlar için kıç doktoru."
Tmm , dış doktoru değilmiş ok.
Kendisi kim? Wer ist er?
Leibe Pinko, wie ist das Wetter in deiner Stadt?Hier gab es Hurrikane.
Auf Wiedersehen. Philosophische Grüße.
fes-fes 2019-08-20 13:00:31
Sabahattin Mehmet yaziyor:"Kıçını yırtsan oyumuzu gene DPS vereceğiz, boşuna yırtınma" ve arkadasi devam ediyor: "BKP'nin devamı diye... Oysa ülkede BKP partisi halen var, eski BKP'deki sosyalistler BSP'yi kurduğundan da haberi yok".....................Maalesef bu iki kardes gibi gercekleri baskasinin gözüyle gören veya ikinci-ücüncü kisilerin görüslerini 24 saat tekrarlayan insanlarimizin sayisi cok. Jivkov zamaninda Kircaali bölgesinde satilmis ve akillarini kiraya vermis BKP- Belediye sekreterleri vardi ve Türk Halkina baski yapmak icin BKP o satilmis kisileri kullanirdi. Simdi bizim zamanimizda BKP birkac yavru partisi var: BSP, ATAKA, DPS ve diger 1-2-3 parti daha, fakat Türk Halkina baski yapan ve engel olan satilmis ve kendini kiraya vermis DPS, Ahmet D ve yaninda yalakalari. 1980 yilinda Cernoocenede parti sekreteri ve su andaki onurla Baskan Ahmet Dogarini benzerligi ve farki nedir?
fes-fes-fes 2019-08-20 13:30:50
Ben fes-fes'in babasını tanırım, eski DS'nin shesto upravlenieye bağlı ajandı. Demokratsiya gelince abdestli namazında niyazında biri oluverdi. Ağbeyi halen alkoliğin teki, sünnetsiz gezdiğini herkes bilir.
fes-fes'in dedesi ise almanlara satmıştı kendini. fes-fes'in halasını alman askerlerine sattığını bütün köy biliyor, komitacıdan zaten adam akılı birşey beklenemez. Hitlerin Bulgaristan'da en seçkin adamıydı, daha sonra komunistler gelince komunist oldu.
Türk halkına baskı yaparken fes-fes TÜRKÇE konuşanlara day pet leva derdi, zaten öyle zengin oldular.
fes-fes ise nurcularla da takıldı, fetöcülerle de takıldı. Süleymancılara dadanmaya çalıştı bir ara. Ama girdiği her cemaatten kovuldu, osurunca mastika kokuyormuş ..
sef-sef 2019-08-20 13:59:35
fes-fes-fes = Sabahattin Mehmet = Turkân Bekir = fes = BKP = BSP = DPS = ATAKA - bunlar ayni gemiyin yolculari, yöneticileri, taraftarlari, yalakalari ve cöpleri. BG`de ve özellikle BG`de Müslümanlarin su andaki durumunun arkasinda bu zihniyet vardir.
fes 2019-08-20 14:09:33
Rene Dekart'a göre akıl iki türdür: hesap kitap kurallarına uyan rasyonel akıl bir de hayali iddialara, tasarımlara dayalı şeytani akıl.

İki tane fes irasyonel şeytani aklın örneğini vermiş; fantastik çıkarımlar, desteksiz iddia etmeler, ipe sapa gelmez genellemeler, ne istersen var. Adamın söylediklerinin doğruluğu, gerçeğe uygunluğu ile ilgili en küçük kaygısı yok; salla sallayabildiğin kadar. Ne var ki kendisi dediklerine yüzde yüz inanıyor, o başka.

Üç tane fes de iki tane fes'in saçma düşünme biçimiyle dalga geçen çok güzel örnekler vermiş. İki tane fes keşke yaptığı hatayı nihayet anlayabilse, ama pek anlayabilecek gibi görünmüyor.

Dekart aklın bu yıkıcı düşünme biçimine neden şeytani akıl adını verdi? . Çünkü orta çağ hala devam ediyordu, insanlar saçma iddialarla meydanlarda cayır cayır yakılıyordu.

Fes ikinin görüşleri bize gülünç geliyor ama eline siyasi bir güç geçirse masum insanları cayır cayır yakacağı kesindir. Şeytani akıl tehlikelidir.
D:€ analizi 2019-08-20 15:27:47
" BG`de ve özellikle BG`de Müslümanlarin su andaki durumunun arkasinda bu zihniyet vardir." -
- su anki durumunun sorumlusu seçmenin ta kendisi. 1889 kişi bakmış çıkar 100 kaldı 1800 ,bu kitle okusa bile yorumları -siyasi fikrini değiştirmez.
Ama bir mücadele var statukoyla (konservatorlar) yenilikciler(liberaler) arasında. Aslında statukocular Real siyasi bazda kendileri liberal anlayışı savunduklarını iddaetmekteler ve forumdaki kendilerini liberal olarak tanimlayanlari yobaz olarak görürler. Objektif bakıldığında Real hayata kendi ölçülerine göre başarı eldeedemeyenler forumda karmaşık degimlerle çıtayı ukseltme pozisyona çektiklerini görünmektedir, bu kategoriye troller de dahil. Evet şimdi geçmişten bir çok feylesoftan bahsedebiliriz ve onların parlak fikirlerine örnek te teşkil edebiliriz , kim bilir bir gün bu forumdaki fikirler örnek olur
Niye olmasın.
· 2019-08-20 16:25:07
Statükoculuk öyle liberal konservatorluk değildir. Statüko halihazır, yani mevcut durumdur. Kırcaali'de siyasi statükoyu parçalamaya çalışan GERB, BSP, DOST liberal, DPS ise konservator oldu canım! Bu tür kavramları çorba etmemek lazım
D:analiz 2019-08-20 16:33:09
Tochladan bir felsefi örnekle , degimle , büyük feylesoflardan bahsederek yorumunla bizi aydinlaasoni beklerdik aslında. Bizi mahrum brakmis.
sef-sef 2019-08-20 16:36:24
fes-fes-fes = Sabahattin Mehmet = Turkân Bekir = fes = BKP = BSP = DPS = ATAKA - bunlar ayni gemiyin yolculari, yöneticileri, taraftarlari, yalakalari ve cöpleri. Bu esitlemeyi biyenmediler benim kardeslerim. Son 28 yildir olan gelismeleri inceleyince bu esitleme cikar karsiniza. Tabii, bazi gercek sonuclar rahatsiz edici olabiliyor. Bu esitleme fes`ide rahatsiz etmis olacak ki, fes hemen "kisir filosof" düsünceleri ile harekete gecti. Fes, kim bilir, bir gün gelirde sende "Adam olursun".
sef-sef-sefo 2019-08-20 16:48:47
Abe zırto son 28 yılı inceleyebilecek kapasite mi var sende? Tarihi kayve köşelerinde metotsuz, delilsiz işkembeden sallamak mı zannediyorsun.

Her seçimde hüsrana uğramaya mahkumsunuz.
sef-sef 2019-08-20 18:48:17
fes-fes-fes = Sabahattin Mehmet = Turkân Bekir = fes = BKP = BSP = DPS = ATAKA - bunlar ayni gemiyin yolculari, yöneticileri, taraftarlari, yalakalari ve cöpleri.......................................................................................Özür dileriz, bu isimlerin tümünü yazmak gerekmez, cünkü zihniyet, anlayis ve onlarin özeti birdir =fes. Balkanlar ve BG`de huzur olacaksa bu zihniyet olaylardan uzak tutulmasi gerek.
sef-sef-sef 2019-08-21 16:15:13
Dangalak Balkanları tanıyormuşçasına yorum sallıyor. Direk olarak galaksi ve Evreni dile getirebilirdi.
Bulgar siyasetindeki partileri balkanlara genelleyebilecek kadar aptal, zırcahil biri. O kadar siyasi partilerin özeti bir tek kişide toplanabiliyor. O da kim dersiniz? Bilâl Erdoğan, yok canım, şaka, şaka. Bizim forumda yazan sıradan birisi. Kurtlar Ovası dizisininde mason locasının büyük üstadı heralde sıradan bölgesel gazete sayfasından Balkanlara kötü planına çalışıyor.
Osman 2019-08-21 19:22:32
sef-sef-sef................fes neden bu isimlerin arkasina saklaniyorsun, yaz adam gibi kim oldugunu, ne oldugunu. Sen zaten gündeme getirilen gercek konularin hakkinda yorum yapmakta sifir oldugundan sürekli cevap ve tartisma yerine küfürler, suclamalar ve kirici yaklasiminla ortaligi zehirliyorsun, tam senin DPS`nin yaptigi gibi.
Osman-Osman 2019-08-21 19:42:28
Sen neden Osman isminin arkasına saklanıyorsun peki? Yaz bakalım kim olduğunu, ne olduğunu demiyeceğiz, çünkü umurumuzda değilsin. Bana ne senden.
Gündeme getirilen gerçek konular neymiş bir anlat bakalım. Yok, yok ağzını açma boşuna, senin gerçeklikle alakan yok, hiç kendini zorlama. Her sorunun kaynağı DPS ve Ahmet Doğan.
Bilmiyorum hangi evrende yaşıyorsun, yaşıyormusun ondan bile emin değilim. DPS ne zaman, kime suçlamalar, küfürler ve kırıcı yaklaşımlar sergilemiş? Şizofren ilaçlarını almadın heralde!
Osman 2019-08-22 09:12:48
fes, belli ki, sen yazdiklarinin farkinda degilsin. Kirici sözler kullanmak veya küfür etmek senin "normal" sözlerin oldugundan baskalarini anlamakta zorluk cekiyorsun ve insanlari anlayamayinca hemen suclamaya geciyorsun - bundan büyük "sosyal hastalik" var mi? Sizofreni sözünü kullanmissin fakat anlamini kesinlikle bilmiyorsun.
fes 2019-08-22 09:37:06
Gördüğün her sakallıyı baban sanma Osman. DPS iyidir diyen sadece ben değilim. Ahmet Doğan sizin dediğiniz kadar kötü adam değildir diyen herkesi FES sanman şizofreni hastalığı belirtisidir. Ne var ki, ben senin şizofreni hastası olduğunu düşünmüyorum, sen daha çok mantıklı düşünemeyen, son derece cahil, ilkel birisin.
Osman 2019-08-22 18:18:37
fes, DPS tabii, iyi senin ve BG`de senin gibi 2000 kisi acisindan tam Jivkov zamaninda BKP üyesi olanlar gibi, köylerde ve belirli sehirlerde BKP sekreteri olan Türkler gibi. Günümüzde DPS`yin yönettigi Belediyelerde calisan kisiler ister-istemez DPS iyi demek zornundadir. Senin gözlerin normal görüyorsa, kulaklarin sagliklisa ve beynin calisiyorsa DPS Belediyelerinde olanlari, olmasi gerekenleri ve neler olmadigini görebilirsin. Pardon, senin DPS sevdalisi oldugunu unuttum, ne demisler, "Ask olanin gözü farkli görüyormus". Senin DPS`yi tarafsiz ve objektiv görme sansin sifir oldugunu unuttum, öz¨r dilerim!
fes 2019-08-23 13:07:47
Osman, jivkov zamanında BKP üyesi değildim, ailemden herhangi biri de değildi; sekreter mekreter olan da yoktu; hatta birgadir bile olamadılar. Osman yukarıda sef- sef adıyla yazan arkadaşı ben (fes) zannetmen gibi yine yanıldın. Kendinden biraz utanmalısın Osman.

Osman belediyelerde, parti yönetimlerinde çalışacak insan sayısı sınırlıdır, herkesin oralarda çalışmasına imkan yoktur. Dünyanın her yerinde bu böyledir. Ben neden yönetici, belediye çalışanı olmadım diye saçını başını yolup herkese kızmak düzgün bir insan davranışı değildir.

Osman sende zırnık tarafsızlık yok ama bizi tarafgir olmakla suçluyorsun; kendi ruhsal sorunlarını üzerimize projeksyon yapma, kendine bak.
Feskaya 2019-08-23 15:40:37
Feska yada feskalar bunlar rüyasında bile DuPiSe diye bağıranlardandır.
Feskalaru DpS yemliyor onlar da ileri geri kim DpS için aksi sözler yazarlarsa top yekün aklamaya DpS Türklere başka haklarını savunan olmadığını DpS Türkletin ilerde isim selimine karşı yegane tek garantörüdür.
Feskalar bunlardır.
Baş edemeyince hemen hayvan taraflarını ortaya çıkarıyorlar.
Osmanaga sen bildiğinden yani DOĞRUDAN ayrılma.
Bırak Feskalar yırtılsınlar.
Günaydın Feska.
fes-00 2019-08-24 10:39:28
fes, Feskaya cevap verseneeeeeeeeeee, ne oldu ruhsalliktan bahsediyordun, ne oldu...........ne oldu fes=DuPiSe?
Feskaya/lara 2019-08-24 12:07:54
Feska ikide bir senin yolunu kaybettiren birkaç dünya klasiklerini yazmakta gurur diyorsun.
Kaybettiğin yolunu ancak doğru kitapları okursan bulursun.
Seni ve senin gibi yolunu kaybedenler için ;
“BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİ”
Grigpriy Petov
Kitabı okursan kaybettiğin doğru yolu bulursun.
Bu kitabı okuduğunda gerçek hayata döneceksin hayata bakış açın KESİN değişecektir.
Feska Gırcalıda Asan başkan tekrar aday olacak mış mı sen bilirsin.
Sakın AYVAN diye yazma.
fes 2019-08-24 15:53:55
Kircalide başkan adayı kim olur bence okadar da önemi kalmadı. Ama kazanır , ama bilimsel olarak bunu on görmek biraz zor. Hayvan kelimesini bir daha kulanam tövbe etim. Sende de hakimi helal et. Ben helal ediyorum.
fes 2019-08-24 15:57:57
Adımı kullana pisliğin anasını, avradını yedi sülalesinni şey edeyim.
Feskaya 2019-08-24 16:50:47
Feska debendikçe şimşekleri üzerine çekiyorsun.
Sakin ol aksi halde daha acımasız saldırılara uğrarsın.
S A K İ N OL.

Sen bu sitede olmazsan DpS kaybedecek.
fes 2019-08-24 17:11:56
Birader iyi değilim, sıkıntılarım var, ama geçer o da geçer.Zor günler geçiriyorum duvaniza muhtacım. Oox
fes 2019-08-24 19:53:13
Ananın veya avradının sıkıntısı varsa söyle, hallederiz.
fes 2019-08-24 21:18:30
Aaaa benim adımla biri yazıyormuş ,yetmez küfür etmiş ,tövbe tövbe,
Ne insanlar varmış ya, hırsızlar dolaşıyor etrafımızda, bilimsel olarak kanıtlanabilir durum. Dostoyevski ne demişti ,ne yazmıştı kitabında er neyse
boş ver.
fes 2019-08-24 23:10:28
Hayvan, iğrenç pislik.
fes 2019-08-25 09:20:56
Ya arkadaş bu kadarda görgüsüzlük olmaz ki, madem beğendin benim adımı barı küfür etme ya.Tmm adımı Kulan ama küfür etme. Bu ad oxoo eski hikaye, küçüklüğünden , Stanco deye bir sınıf vardı ondan işte, ex geride kaldı o günler.
fes 2019-08-26 12:25:20
Oraspı enceği oldun muydu beyinden sakatsın demektir. Büyük bir eksikliktir; dışarıdan görülmez ama arkasında korkunç kambburu olan sakat adamdan farksızdır.

Dostoevski, Nietzshe, ve dedemden öğrendim bunları. Formül çok nettir: eğer biri ısrarla başkasının ismini kullanarak iğrenç yazılar yazıyorsa o kesin oraspı enceğidir.

Kanıta gerek yok, formüle uyuyor çünkü. Yok anam öldüydü de yok uzaktan kimin ne olduğunu nereden biliyorsun da ayaklarına yatmak beyhudedir. Görünen köy kılavuz istemez.
Feskaya 2019-08-26 12:42:27
Tebrik ederim feska kimse senin gibi kendini tarif edemez beli iki üç dünya kaldıklarım kitapları okuduğun.
İçini dökerek ne güzel kendini tarif etmişim.
Kutlarım.
fes 2019-08-26 16:20:15
Tümünü halya küfürle kullanan var , ayıp ya çok ayıp.
sahte fese 2019-08-26 17:51:55
Almancı kendni Alamanyalarda fes yaptırttın heralde? İş loşt, kayn zu ayht
fes 2019-08-26 18:39:01
Sahte fes'e rumlu arkadaşa hitaben.
Birader fes isimden sende ilham alarak kendi rumunu isimlendirmissin, beni derinden etkiledi , ilham alan arkadaşların kervanına sende katilmissin, ne mutlu sana size, bu forumun bünyesinde ve güneşin parlak ışınların altında hepimizin yeri vardır. Hoş geldin aramıza.
Saygılarla sizin fes'iniz.
sahte fese 2019-08-26 19:53:23
Rumum yok benim. 2019 yılındayız. 1948'den 71 yıl geçmiş. Rumu olan kadınlar Abdülhamit kızıl sultan zamanlarında vardı. Nasıl isimlendiriyorlardı orasını bilemem, açıkça umurumda da değil
sahte fese 2019-08-26 19:55:33
Ayriyeten seninle bradır falan değilim. Eskizaman kutsal masallarına dalan hayaletlere inanan kişiyle alakam olamaz, yok benim.
fes 2019-08-26 20:44:28
Zaten senin bradarligina ölmüş fes . Hadi oradan . Sen bir defa Dostoyevskiyi okumamışsin ne biraderiymis. Rumunuda değiştir artık ,ne biçim rum ya. Sanki babasının forumu. Ne ikiyüzlü insanlar varmış ya.
fes'im ben fes.Nokta.
sahte fese 2019-08-26 20:59:05
Rumlarla ilgim yok. Rumunu değiştir demek kolay tabi, ekmek elden su gölden, Sudi vakıflarından paralar akıp geliyor. Bizim gibi sıradan vatandaş n'apsın? Arap şeyhleri cariyeleri götürüverir, altı yaşında kız çocuklarıyla elli altmış yaşında dedeler nikahlanır. Seni de götürmüşler belli olan, şimdi bak erkek rum cariyelerden bahsedebiliyorsun.
fes 2019-08-26 22:10:40
Sen usutmussun. Gel rumunu değiştirelim,
RUM olsun. Başka fikrin varsa söyle.
Arapları sevmem..
Saygılarla fesiniz
sahte fese 2019-08-26 22:51:41
Sen arapları niye sevmiyorsun? Hadiste "ben arap olduğum için arapları da sevin" dememiş miydi o peygamber? Kuran'ın dili arapçadır diye ayet ortadayken (Bu Kur'an ise gayet açık bir Arapça'dır 16:103), sen ne biçim müslümansın? Yahudilerden de nefret etmek zorundasın, çünkü senin tanrın kitabında sürekli onlara lanet ediyor.
Bu gün lanet ettin mi yahudilere?
fes 2019-08-27 00:39:29
Hayır etmedim, arkadaşım Yahudi, onlar kötü değil ki, başka bir ayet onlar seçilmiş bir kavimdi diyor. Yahudilere sempatim var. Araplardan hoşlanmıyorum değilim, bu ırklar alyaka inançla değil ki.
Neyse ben fes'im,
İyi akşamlar sizin feziniz. Tümünü beğendin mi, beni çekemeyenler var.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-27 01:37:45
Ayetlerin kafası karışmış anlaşılan. Açılım yapılmış kısa süreliğine daha sonra cihat uygulanmış. E tabi yani, şimdi seküler ülkede yaşıyorsun, el kesme, sopa cezası, recm gibi kabalıkları işleyemezsin. Ağzını evirerek kadınların erkeklerle eşit olduğunu söylersin, ancaaak, başa geçince kadınlara nefes hakkı tanımazsın. Gülmesinler, evde çocuk baksınlar falan diye tutturursun. Bilmez miyiz şeriat yalakalarını.
111111111111111 2019-08-27 12:24:43
fes, sahte fes, hümanist b. demokrat,,,,,,,,,,,,,,,,, güncel hayatta tartisilacak o kadar önemli konular varken, bu yaziyin basligini :......"1989 Bulgaristan Göçü Tüm Yönleriyle Tartışılacak"........ amacini ve icerigini terk edip sizler neden kendi kisisel "hastaliklarinizla" bu konuyu ve siteyi mesgul ediyorsunu? Sizin demokrasi, özgürlük, su özgürlügu bu özgürlügü, adalet falan filan anlayisiniz bumudur? Merak ediyorum..........
222222222 2019-08-27 13:38:37
Arkadaş bu siteye yazan arkadaşların bazıları tek kutuplu olarak kim ne yazsa hemen aykırı cevap verilmekte.
Göçün 30 yıl konferanslarda konuşmacılar 1989 yılına kadar sınırlı kalıyorlar.
Bu konuda yüzlerce kitap yazıldı binlerce hatırat ve makaleler yazıldı.
Komünizm döneminden 30 yol sonra BG Türklerin hayatında ne değişti.
Asıl konu bu olmalı.
Bulgar devleti Türkleti adimile etmeye devam ediyor mu.
Bu gün DPS/HÖH hareketi Türklerin hayatında var mı var ise nerede.
Buyurun tartışılacak konu.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-27 13:46:57
İslam hastalığı insanlığı 1400 yıl meşgul etmektedir. İslamın çöküşünün sebepleri kuruluşunda ve temel kitaplarında olan çelişkilerden kaynaklanmaktadır.
Özgürlük, demokrasi, adalet ne gerektirir? Mesela masal kitabında olan yanlışları ortaya çıkarabilmek özgürlüğünü gerektirir. İslam aykırı görüşlerle hep problemli olmuştur, yani fikirler hep budanmıştır. Oysa farklı görüşler farklı bakış açısını yanında getirir. İslam günümüzde sadece bir kuru bir ezber ve tekrardan ibaret. Gelişme söz konusu değildir. Böyle bir fikri temel kabul edenler yeni problemlere çözüm koyamıyorlar, çünkü onlara göre Peygamber öldü artık yeni fikir yok diyorlar.
İşte bin yıllık mazisi olan yalan dolan hurafe dininin günümüze kadar etkileri vardır.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-27 13:52:59
İslam Türklere yarar sağlamıyor, kalkınmaya ayak bağı oluyor. İslamı tarihsel olarak değerlendirmek şarttır, arabın VII yy masalını XXI yy gerçek diye anlatmak akıllı bir yaklaşım değildir. İslam reforma ihtiyacı var. Edip Yüksel, Caner Taslaman gibiler eski masalı günümüzde uygulamaya kalkıyorlar. Bu konuda en doğru görüşü sunan Mustafa Öztürk'tür. Öztürk İslamı tarihsel olarak değerlendirdiğini o zamanki şartlara uygun olarak yorumluyor. Dolayısıyla pedofiliye sıcak bakmıyor. O zaman öyleydi, fakat zaman değişti, daha iyi düzen geldi.
Demokrat/sız 2019-08-27 16:30:08
Katolik kilisesinde bu gün de pedofil görüşü hakim.
Kalkmışım İslamı karalıyordun.
Beğenmiyorsan git kayoliklerin yanına seningi yuvarlakları çok severler.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-27 17:05:38
Görüyor musunuz namussuzu?! Gübreli fikirlerine bak. Katolikler sizin Peygamber'in ehli kitap diye kardeş addettiği Hristiyan mezhebi (tabi daha sonra kardeşlik falan boş mesele olduğu ortaya çıkıyor her iki din birbirine işkenceler, katliyamlar, ahlaksızlıklar yapıyor).
Ben uyduruk peri masallarının hiç birisine tanrı eseri olarak bakmıyorum. Hele İbrahimi dinlerin hepsi aynıdır. Katoliklerde rahipler vardır islâmda ise hacı amcalar var. Katolik rahibeler var, tan dindar müslüman ablalar gibi... Giyinişleri de aynı bunların!

Bak homoseksüellik damarın agır basıyor gene. Yuvarlakları katolikler seviyormuşmuş. Kiliseler, camiler, cemaat yurtları zaten Sodom ve Gommora olduğunu herkes biliyor. Soracak olsanız lûtîlik haraaam. E? Niye erkeklere musallat olunuyor sizin ibadethanelerinizde? Bir açıklayın müslimanlar, katolikler?!
22222 2019-08-27 19:35:24
Bravo Hz Hümanist b. Demokrat parcasina, bravo, ne bilgili, ne okumus, mahsallah Aydin bu be! Nasil ciddi ciddi bir ceviz gabini bile doldurmuyacak rüyasinda gördügu masallari yeni bilgi olarak satmaya gayret ediyor. Sen istedigini söyleyecekmissin, yazacakmissin, gene yaz, fakat burada degil. Sen git bir gölde yüz, burasi deniz, burada bugulursun, yazik olur sana. Herbir kurbaga gölünü bilirse ve hak ettigi gölde sesini cikarirsa sesi daha iyi duyulur ve etrafa faydasi olur.
2222 2019-08-27 19:48:16
Aptal adam hangi denizleri yazıyorsun yazdığın yazılar bi öküz ayağı izi dolu suyu bile dolduramaz.
Saçmalıklarını evde gızanlana anat varsa.
Bu site BG Türkletin durumunu takip eden bi site.
Din derslerini ki beceremiyorsun git ormana ağıçlara anlat belki onlar seni anlarlar.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-27 19:48:39
Moderatör parçası?
Sen değilmisin DPS'ye sürekli küfreden, ikide bir akıl vermeye kalkan pijamasız? Hee?

Bak senin tavsiyelerinle zerre kadar ilgilenmiyorum. Sen yine devam et hakemlik etmeye. Belli içinde heves kalmış, Cüneyt Çakır'a özenmişsin galiba.

Lakin. Hakemlik zor meslek. Kıyamet günü her halk idarecisiyle haşrolacakmış. Bu konuda seni en önden çekecekler bak. Fazla akıl vererek sonra vebale girme derim. Tabi kendi bileceğin iş.
Bilinmeyen numaralar servisi 2019-08-27 19:56:41
2222
Şok şok şok! Evde gızannana ne anlatacak! AZ SOOORA

Ormanda neler var. Bilinmeyen numaralar sizin için seferde. AZ SOOORA

BG Türklet nedir, nasıl yenir? Helal BG Türklet sahte BG Türkletten nasıl ayırt edeceğiz. Şok şok şok! Patron çıldırdı. İsa'dan sonra ilk babasız CANLI OLARAK AZ SOOORA!
Üç. Kafası kırıka 2019-08-28 12:16:33
30 yıldan bu yana DPS yönetimi senin patronlar BG Türküne hangi konuda yardımcı oldu akıl küpü herif.
GG Devleti Türkleri adimile etmeye devam ediyor ve senin o çok savunduğun DuPiSe yönetimi konuyla ilgili devlete yardımcı oluyor.
Yapamazlar edemezle v.s.
Yapamazlarsa gidecekler.
O kadar.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 13:19:06
Asıl asimilasyonu kimler yapıyor biliyor musunuz? Bu dünyanın her yerinde böyledir. Bir yerde muhafazakarlık, dindarlık varsa orada asimilasyonun Allahı vardır.
İran'lı Mazz Jobrani adında stendap komedyen vardır. Adam bu muhafazakar dinci yobazların ipliğini pazara çıkarıyor. Kendisi babasıyla İran devriminden kaçmış, Şii yobazlardan kendini zar zor kurtarmıştır. İzlemek isteyenler: https://www.youtube.com/user/Mazjobrani . Dünya çapında İran kökenli bir sürü laik, seküler yaşam süren sanat adamı vardır. Mesela Faruk Bulsara (Freddie Mercury, şarkıcı, şarkı yazarı ve müzik grubu Queen'in solisti), Ramin Cevadi (Ramin Djawadi, müzik bestecisi ve müzik yapımcısı)
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 13:24:56
Aptal zurnayı görüyor musunuz? Bulgar politikasında orta yolu tercih eden, yasal yollardan mücadele veren partiye saldırıyor. Aynı foseptik çukuru mesela Türkleri araplaştırmaya ve ihvanı müslimine bağlamaya çalışan DOST partisi zihniyetini zikretmemiş. Nasıl eder ki! Etse aslını inkar etmiş olacak.
Hatırlarsınız Hüseyin Hafızov tipik islamcı kafasıyla çıkşlar yaptı, ya bu İslamcılar hep mi bağrır? Hep mi yüzleri asık olur? Bunlar gibi yüzünden Türkleri alaya alıyorlar.
Lütfi Mestan'ın aklına şaşarım ben. Kendisi seküler hayat sürüyor, alkolü de seviyor, eşi de gayet modern biri. Nasıl oluyor da islamcılara kukla olabiliyor, akıl kar işi değil doğrusu.
Hz. Şapşala 2019-08-28 14:13:52
T.C. Devleti vardır bu gün u devleti yöneten bir parti var.
Sizler T.C. Yöneten partiyi sevmiyorsunuz resmen düşman kesiliyorsunuz buna Türk düşmsnlığı denir.
Sizler o kadar Türk sünüz.
T.C. Devletini kim yönetirse yönetsin bizler B.G. Türkleti saygılıyız dır.
Eğer bu gün T.C. olmazsa ben/biz de Türk gibi yokuz demek.
Senin o hain DpS yönetimi BG Türklerin haklarını savunmuyorsa T.C. destek göremez.
Mesele Amet ajan Sava ajan Lütfi Pavel değil
mesele BG Türkletin bu ülkede Türk ve Müslüman olarak ikinci sınıf vatandaşı gibi görülmeden yaşamalıdır.
Mücadele Burdur.
DpS bu mücadelenin neresinde dir.
Hiç bir yerinde görünmüyor.
Sizin gibilerine biraz para verdiler mi sizler de 1 numara Yürk füşmanı kesiliyorsunuz trol bozuntuları.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 14:37:35
Hazireti Şapşala hanımefendi (arapçada sona gelen noktalı he dişil forma sokar, Mümün-Mümüne, Asi-Asiye,Fatım-Fatıma, Selim-Selime, Salih-Saliha umarım misalleri anladınız).
Evet hanımefendi, parti devletleri yıkılınca hiç bir halk yok olmaz, aksine gerekli şartlar sağlanırsa muazzam gelişme sağlanabilir. Tarihte örnekleri çoktur: Almanya, İtalya, Japonya. Parti devletleri totaliter baskıcı rejimlerdir. Halka muazzam zararı dokunur. Kuzey Kore-Güney Kore ikisi de aynı halk, fakat Güney Kore Ekonomi ve teknoloji devi, Kuzey Kore ise açlık yoksulluk çeken baskıcı rejim, ABD gıda yardımı yapmasa hepsi açlıktan geberecek.

Bizler yüe Türk ulusuna inanmaktayız. Er geç hanedanlık kurmaya çalışan parazitlerden kurtulacağına hiç şüphem yok. İslam devleti olup da refah içinde olan bir tek devlet yoktur. Dünya Petrol rezervlerinin önemli kısmı Ortadoğu araplarda. Ne yazık ki halk aç bırakılıyor, şeyh, emir ve sultan aileleri zevk ve sefa sürüyor. Azerbaycan Hazar denizi havzasında doğal gaz ve petrol çıkartıyor. Bu zenginliklerden SOCAR şirkete giren para Aliyev aile parti rejimi tarafından kullanılıyor, sıradan azeriler ise yoksuluk çekiyor. Azeri kardeşlerimiz baskılanıyor, ifade
... 2019-08-28 14:38:16
Azerbaycan Hazar denizi havzasında doğal gaz ve petrol çıkartıyor. Bu zenginliklerden SOCAR şirkete giren para Aliyev aile parti rejimi tarafından kullanılıyor, sıradan azeriler ise yoksuluk çekiyor. Azeri kardeşlerimiz baskılanıyor, ifadeleri kısıtlanıyor. https://soz6.com adresine girin ve sıradan azeri kardeşler neler paylaşıyor bir bakın!
???? 2019-08-28 16:18:09
Bu tür yazılar her ülke yönetimi için vardır.
Azerbaycan halkı muhalefete göre aç susuz sefalet içindedir.
Bu tür muhalefet görüşü her ülke için geçerlidir.
Sizler yönetimi beyenmediniz mi pisliklerini ortaya akıtırsınız.
Beyendilleriniz iktidara geldiğinde bu sefer sizin beyendiğiniz yönetime tüküreler çıkıyor.
Bu böyle dürüp gidecek.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 16:39:16
"Beyendilleriniz iktidara geldiğinde bu sefer sizin beyendiğiniz yönetime tüküreler çıkıyor. Bu böyle dürüp gidecek". Adam Galatasaray Fenerbahçe taraftarı gibi bakıyor olaya! Zihniyet çok açık, "taraf olmak". Taraf olunca da parsellemek, bu benim, şu senin.
Oysa liyakat önemlidir. Adalet önemlidir. İsraf etmemek önemlidir. Bu kavramlar tanrılar olmayınca da geçerlidir. Hırsızlık yapmamak için, yahut adam öldürmemek için cehennem ateşi ve kabir azabı gerekmez. Pedofili her zaman suçtur. Kadınların her zaman hakkı vardır, onlar da candır, gezme, eğlenme, gülme, ifade etme, denize girme, cinsel ilişkide bulunma hakları vardır. Bunları bilmek için üstümüzde kızgın bir tanrı gerekmez.

Tuncel Kurtiz'i sağlığında TRT programında izlemiştim. Adam "Nerde iktidar varsa ben muhalefetim" demişti, ilginç bir İskoçyalı anekdotu anlatmıştı. Levent Kırca'yı izleyenler bilir, Ecevit, Özal, Erbakan, Erdoğan, Baykal, Demirel herkesi hicvederdi. Sanat iktidarı eleştirmelidir. Eleştirilmek hatalarımızı görmemize sebep oluyor. Bir kitapta okumuştum, bir İranlı komutan şah olunca en büyük düşmanını vezir yapmış. Hatam olursa beni doğruya sevk et diye de
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 16:40:19
...
Bir kitapta okumuştum, bir İranlı komutan şah olunca en büyük düşmanını vezir yapmış. Hatam olursa beni doğruya sevk et diye de tembihlemiş.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-28 20:15:06
Evet İnternet'te Tuncel Kurtiz'in konuşmasını bulmuş bulunmaktayım. Benim aklımda yanlış kalmış, kahraman irlandalıymış. İşte hükümete muhalif olmayı anlatan kısım şu: https://youtu.be/KeCDMd2gAdE?t=1918
Konuşmanın tamamına bağlantı ise şu: https://youtu.be/KeCDMd2gAdE
Hz. Haymanist 2019-08-29 17:41:53
Yazsana doğrudan yaz kimleri kastettiğini.
Sizin istediğiniz hiç bir ülkede bile yok.
İleri geri laf olsun diye yazıyorsunuz.
Sadece T.C. aşağlamak için elinizden bi şey gelmiyor da bi boktan sinek uçuracağınızı sanıyordunuz.
Şapşallar bu site BG dede Türkiye için gidin başka yerlerde yazın.
Bu sitede BG Türklerin iç açıcı durumundan yazın.
DuPiSe bu gün Türkletin neredesinde ARKADINDA mı.
Bunu yazın.
Anladınız.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-29 21:56:31
İslâm mitolojisiyle kafayı sıyıralanlar köle olmaya mecburdurlar. Sorgulama kesinlikle istenilmez, askeri tertip emir komuta zinciri usülü her müslümandan kusursuz itaat beklenir:
Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e itaat edin ve sizden olan ulu'l-emre (idarecilere) de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin. Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir (4.Kadınlar: 59)
İdareciler birer çobandır, halk ise sığır gibidir: İnkar edenleri imana çağıran (peygamber) ile inkar edenlerin durumu, bağırıp çağırmadan başka bir şey duymayan hayvanlara seslenen (çoban) ile hayvanların durumu gibidir. Onlar sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Bundan dolayı anlamazlar. (2.İnek: 171)
Bundan dolayıdır ki "Yazsana doğrudan yaz kimleri kastettiğini" anlaşıyı bunun bariz tezahürüdür. Fikirler önemli değildir, koyun gibi onların çobanlarına itaat etmezseniz sin en aşağılık yaratıksınız.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-29 22:14:13
Kuran'da şeytan hakkında anlatılan özellikle baktığımızda şeytanın en belirgin özelliği asi olmasıdır, dik başlıdır. Elbet onun kibri vardır, insanlardan nefret etmektedir ve onları azdırmaya and içmiştir. Adem'in cennetten kovulma hikayesinde şeytan onlara yasak olan bilgi meyvesini vermiştir:
"Ey Âdem! Sen ve eşin cennette kalın. Dilediğiniz yerden yiyin. Fakat şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz". Derken seytan, kendilerinden gizlenmis olan avret yerlerini onlara açmak için kendilerine vesvese verdi ve dedi ki:(Öyle ise, yasak agacin meyvesinden yiyin ki melek olasiniz yahut cennet'te ebediyyen kalasiniz)" Rabbiniz size bu agaci ancak, melek olmayasiniz, ya da (cennette) ebedi kalacaklardan olmayasiniz diye yasakladi. Şüphesiz ben size öğüt verenlerdenim" diye de onlara yemin etti. Bu sûretle onları kandırarak yasağa sürükledi. Ağaçtan tattıklarında kendilerine avret yerleri göründü. Derhal üzerlerini cennet yapraklarıyla örtmeye başladılar. Rableri onlara, "Ben size bu ağacı yasaklamadım mı? Şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi?" diye seslendi. (A'râf: 18-22)
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-29 22:27:51
Yani Adem'le Havva çıplaklığından haberleri yoktur, lümpen gibi çıplak dolaşırken, onlara tattırılan yasak ağaç neticesinde utanma duygusu gelir ve hızlıca örtünmeye başlarlar. Bu hikaye insanın bilinç kazanmasıdır, Homo Sapiens'in doğuşunun tasviridir. Şeytan Allah'ın topraktan bir canlı yaratıp onu kendinden üstün tuttuğu için kızıyor, hasete kapılıp yeni canlıya komplolar hazırlamaktadır. İlk icraatı ise yasak olan farkındalık meyvesini tattırmak oluyor.
Allah'ın üstün kıldığı ve cennetinde sakladığı İnsan'a daha önce kovulmuş olan Şeytan cennette sızıp saklı yasak ağaç meyvesini nasıl tattırıyor? Allah'ın uyuması imkansız.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-29 22:38:01
Meleklerin Adem yaratılmadan evvel onun kan akıtacağını bilmesi ise başka bir ilginç noktadır:
Hani, Rabbin meleklere, "Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti. Onlar, "Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz." demişler, Allah da, "Ben sizin bilmediğinizi bilirim" demişti. Allah Adem'e bütün varlıkların isimlerini öğretti. Sonra onları meleklere göstererek, "Eğer doğru söyleyenler iseniz, haydi bana bunların isimlerini bildirin" dedi. Melekler, "Seni bütün eksikliklerden uzak tutarız. Senin bize öğrettiklerinden başka bizim hiçbir bilgimiz yoktur. Şüphesiz her şeyi hakkıyla bilen, her şeyi hikmetle yapan sensin" dediler. Allah şöyle dedi: "Ey Adem! Onlara bunların isimlerini söyle." Adem, meleklere onların isimlerini bildirince Allah, "Size, göklerin ve yerin gaybını şüphesiz ki ben bilirim, yine açığa vurduklarınızı da, gizli tuttuklarınızı da ben bilirim demedim mi?" dedi (2.İnek 30-33)
Kan akıtılmayı mübah kılan şey neymiş? Her şeyin isimlerini bilmek!
... 2019-08-29 23:17:23
" Allah Adem'e bütün varlıkların isimlerini öğretti".
Hayır abi Adem aleyselyama 99 Esaul Hüsna öğretildi . Şeytan önceden kendini bir numara zanetmekte, ve ona Ledün ilmî verilmiş pozitif ve negatif istikamete geri alınmayacak vadiyle. Allah'ın sözü sözdür. Adem aley selyam yaratıldığına ona kendisinden ruh uglendi ,hepimize olduğu gibi, ama birde nefsimiz var.Seytanda sadece nefes vardır, bizden de Onu temsilen bize ufurulmus ruh vardır. Secde edin dendiği zaman şeytan bundan sonra bir numara olmadığını anlamakta ve Emre uymamakta. Bundan dolayı kovulmakta ve Ledün ilmin pozitiv istikamete olanı ona yasaklanmakta.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 00:00:39
http://kuran.diyanet.gov.tr/mushaf/kuran-meal-2/bakara-suresi-2/ayet-31/diyanet-isleri-baskanligi-meali-1 adresine gidip İnek süenin 31'ci ayeti "Allah Adem'e bütün varlıkların isimlerini öğretti" cümlesi ile başladığını kontrol etmek hiç de zor değil. Üç noktalı tarikatçı bizzat Kuran'a reddiye getiriyor düşünebiliyor musunuz? Yukarıda alıntım zaten Diyanetin Kuran portalından alınmıştır. Söz konusu meynin arapçası ise "Ve alleme âdemel esmâe külleha" Alleme-bildirdi, öğretti demek, âdeme olması (ademü değil) Ademe öğretildiğini gösterir. Esmae-isimleri, Kulleha - tamamını, herşeyini, büsbütününü demek. Yani "O Ademe bütün isimleri öğretti" demek. Eğer senin dediğin mana olsaydı ayet "Ve alleme âdemel esmaehu külliha" olması gerekir. (esmaehu - onun isimleri demek, ayette ise sadece esmae var)
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 00:11:20
Bu gibi tarikatçılar Kuran metni üzerinde tahrifat yapıyorlar! Kaldı ki onun dediği gibi olsaydı bile tanrının melekleri Adem yaratılıp cennetten kovulmadan evvel İnsan neslinin kan akıtacağını bilmekteler. Allah'ın bunu meşru kılması ise Adem debilen yaratığın meleklerin bilmediği isimleri söylemesi. Hem tarikatçının dedikleri Sebbeha lillâhi ma fissemavati vel ardi gibi ayetleri de yalanlar, meleklerin tamamının Esmaül Hüsnayı bilmemeleri imkansızdır. Yerde, gökte sürekli Allah'ı öven yaratıklar nasıl olur Allah'ın güzel isimlerini bilmezler?

Söz konusu Kuran işte böyle beyinleri uçurtur, sorgulamayı yasaklar, üstünüzdeki olan idarecilerden şikayet etmeyin, boyun eyin, kabul edin der. "Allah'a itaat edin. Peygamber'e itaat edin ve sizden olan ulu'l-emre (idarecilere) de". Şeytan gibi olmayın, yani sakın ola sorgulamayın, militan askeri gibi lümpen olun der. Bu kadar açık ve net
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 00:30:55
ve - ve anlamındadır, cümleleri bağlamak için kullanılır
alleme - bildirdi, öğretti
âdeme - Adem'e
el - lamı tariftir, ingilizcedeki "the" manası taşır
esmae - isimleri
kulleha - tamamını, herşeyini, büsbütününü
sümme - daha sonra,
aradahum - onları arzetti, gösterdi
alel melâiketi - o meleklere ("o melekler üzerine")
fe-cümleleri bağlar, "hemen" manası katar, ve gibidir
kale - dedi
enbiûnî - bana haber verin, bildirin, söyleyin
hâülâi - bunların, "şurada tamam bulunan herşey" manasındadır
in - şayet, eğer
küntüm - sizler iseniz,
sadıkin - doğru söyleyen
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 00:33:13
Tarikatçının tahrifi apaçık ortadadır, söz konusu ayete Diyanet doğru mana vermiştir:
Allah Adem'e bütün varlıkların isimlerini öğretti. Sonra onları meleklere göstererek, "Eğer doğru söyleyenler iseniz, haydi bana bunların isimlerini bildirin" dedi (2.İnek:31)
Hz. HAYMANİST 2019-08-30 10:06:21
Yaz yazılarını okuyacak birisini bulutsun.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 10:22:57
Sen zaten okuma ıspanak kafalı! Bunları okuyup mutlaka sorgulamaya, doğruyu aramaya başlayan insanlar olacaktır.

Sen ve senin gibiler beyinlerinizi kullanmıyorsunuz, akıllarınızı kiraya veriyorsunuz. Sizde ümit yok. Mezara kadar cahil kalacaksınız.
Hz.Haymanaya 2019-08-30 12:09:36
Asıl sizlerin boş kafanızı iğce çalkalamışlar tam kuru içi boş kafa sınız.
Sizler zaten şartlanmış Türk ve Müslüman düşmanlarısınız.
İki de bir T.C. hükümetine dil uzatıyordunuz.
Sizler bize BG Türklerine akıl vermeye kime saygı duyacağımıza karar veremediniz.
Sizler T.C. istediğiniz siyaseti yapın bu site BG Türkletin ve BG siyasetini tartışıyor.
BG Türkleti T.C. Devletine ve hükümetine SAYGILIYIZ.
Anladınız mı.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-30 12:54:19
Ben mitoloji düşmanı değilim. Arapların mitolojisi elbette edebi ve tarih açısından incelemeğe değer. Biz gibilerin karşı çıktığı şey bu masalları gerçeklik diye yutturmaya çalışmaktır, var olan bilim delillerini görmezden gelmektir.
Adamlar Charles Darwin, Sigmund Freud, Friedrich Nietzsche gibi adamlara iftira atmaktan başka birşey yapmıyorlar! Onların fikirlerini çürütmek yerine onlara iftira atıyorlar. Charles Darwin papazdır, tanrı düşmanı falan değildir. Adam Güney Amerika turuna çıkıyor, And dağlarında midye gibi deniz canlılarının fosillerini açıkça görüyor. Farkediyor ki Eski Ahit'in iddia ettiği Dünya 7 000 yaşından çok fazla olduğunu görüyor. Carl Linnaeus, Gregor Mendel mesela dindardı, ikincisi ise hatta rahiptir. Bu kişiler evrimi destekleyen büyük kanıtlar elde ettiler. Ve bizzat yobaz dinciler tarafından reddedildier, aşağılandılar.
Hz fes-H b. D-fes 2019-08-30 18:06:43
Hz. Hümanist b. Demokrat, fes abeyi ve bunlar gibi DPS yandaslari, insanlari sagilikli görüs ve normal tartismalardan uzak tutmak icin elinden gelenleri yapiyorlar ve bu siteyi ruhsal dengesizlerin birbirine laf atma alanina cevirdiler. Yazik!
... 2019-08-30 19:54:05
Tüm yakın kuzenlerimizde (şempanzeler, bonobolar, goriller, orangutanlar) 24 çift ya da 48 adet kromozom bulunur. Biz insanlarda ise 23 çift, ya da 46 kromozom .
Darvin teorisi dogoru fakat insan buna dahil değildir . İlk insan ceneten geldi
.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 04:58:35
Dinci çevreler bilimin sadece bazı kanıtlarını kabul ederlerken diğer kanıtlarını reddederler. İddialarına kanıt sunmazlar.
Hristiyan ve müslümanlar zamanında Darwin'e şiddetle karşı çıktıkları gibi Copernic'in Heliosentrik sistemine de karşı çıktılar. Freud'un psikanalizine de karşı çıktılar, hatta adama çirkin iftiralarını şimdi de atmaya devam ederler. Carl Jung'un çocuklardaki Oedipus Electra complexlerini sununca bilim düşmanları onlar hakkında ensesçi iftirasını yapıştırdılar!!! Sorsanız iftira cinayetten daha kötü suç, lâkin peygamberlerinin de dediği gibi "savaş hiledir", ondan dolayı onların kutsal kitabını çürüten bilimcileri karalamak için her yol mübahtır.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 05:17:22
Üç noktalı gibi dinci yobazlar İnsan genomunda evrimsel genetik translokasyon delillerini gözden gelmeyeceklerdir elbet. Sorsanız bilime karşı değiller. Bakın arkadaşa Darwin'in kuramı doğruymuş! Fakat evrim kuramı Darwin'den günümüze çok yol aldı, sentetik canlılar üretmeye başladık!

Evrimsel translokasyon hakkında: National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine'den bir makale: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC311135/
Kanada Memorilal University of Newfoundland'ta 2003 yılından Steven Carr'ın yazısı: https://www.mun.ca/biology/scarr/Human_Ape_chromosomes.htm
Hz. Haymaniste 2019-08-31 11:36:47
Özellikle sen süt bozuk gilosofiya yapma git DNA testi yaptır senın genlerin deforme olmuş.

Boşuna yırtılma.

Anladı
Dinci zımbırtısına 2019-08-31 11:49:45
Bu bilgileri kıçından salla babam salla. Genler deforme oluyormuş?! Piçe bak bir de! Sanki hayatında bioloji kitabı açtığı var.
... 2019-08-31 12:09:34
Onda 48 çıkar .
fes-takipcisi 2019-08-31 12:22:12
fes,fes,Hz. Hümanist b. Demokrat - Kardesler, kendinize geldiniz an, bir bakin bu yaziyin basligina birde sizin yazdiklariniza bakin. Burada hic örtüsme olmadiginin farkindamisiniz. Nedir bu sizin haliniz? Bir yardimdan ihtiyaciniz varsa söyleginiz, kim bilir, sizin derdinize de bir derman vardir. Bu güzelim siteyi cöplege cevirmeniz dogru degil. Yazik oluyor.........
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 12:30:57
Doğrular bir yeri çöpe çevirebilir mi? Kanıtlarla konuşuyoruz. Sürekli her haberin altına DPS'yi suçlayan, hiç kanıt sunmayan, doğru dürüst Türkçe yazamayan kara cahil pisletmiyor, bizler çöplüğe çeviriyoruz öyle mi? Adalet duygun yok mu senin?
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 12:40:53
"Onda 48 çıkar"

Zanla hareket edilmez. Bu tür iddia atman için elinde kanıt var mı senin?

Senin tanrının 46 kromozomlu yarattığı insansa eğer, Down sendromlular ne oluyor? Doğuştan XXY kromozomlarından dolayı intersex olan kişiler insan değil mi? (Not normal XX olup da çeşitli kromozomal bozukluk yüzünden intersex olanlar da vardır). Tanrının cennetinden gelenleri kromozom sayısına göre belirlersek işimiz var desene! Bir sürü kalıtsal hastalıklı çocuk cennetdışı varlık oluyor demek ki!
Cennetten çıkarılan canlı diğer evrim geçiren canlılarla aynı kalıtsal özelliklere sahip olması da ilginç. RNA, DNA, mitokondri, bağırsaklarda, ağız boşluğunda, deride bulunan diğer canlılar eğer cennet menşeli değilse senin tanrın kusurlu bir yaratık yapmış. Sindirimi bakreri ve bağırsak florası sayesinde yapıyoruz ve bu canlılar diğer hayvanlardakiler gibi!
Hz. Şapşalisye 2019-08-31 14:10:13
Sen hasta adam mısın besin.
Ne zamana kadar saçmalayan be ukala adam.
Kes şu ukalalıklarını site normale dönsün.
Anladı
... 2019-08-31 14:47:34
Tabi ,kanıt yok ama bizde tahmin etmişiz , yazdıklarınıza göre 48, DNA testinin getirirseniz en azından öyle olmadığına elinizde kanitiniz olur.
Sonuçta uzak dedenin Şempanze olduğunu ida ediyorsunuz.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 15:38:24
Eskilerin "Müddei iddiasını ispatla mükelleftir" diye bir sözü var. Bunu çöl masallarının hakim olduğu hasta adam döneminde söylemişler.
Fransa, İsviçre, Belçika ülkeleri bir çok ülkeye medeni kanun konusunda örnek olmuş, Türkiye ve Bulgaristan bu ülkerden sadece ikisi. Artık uluslararası hukukta iddia eden iddiasını ispat etmesi istenmektedir. Kanıtsız sallayan kişiler mahkemeye verilebilirler.
Bu sitede üç nokta arkasına sığınarak bu tür asılsız iddiaları ortaya koyman senin vicdanına kalmış. Ne de olsa pis ahlaklı kimse ne kadar saçma nefis tezkiyesi yapsa, namaz kılsa, tesbih çekse aynı foseptik çukuru ahlaklı olur. Bir de kendinizi ahlaklı tutarsınız? Sizin tanrınız ve peygamberiniz bunları öğretiyor?
Kimse dedesinin şempanze olduğu iddia etmiyor. Bu söz cahil dincilerindir. Evrim tüm hümanoitlerin ortak atadan geldiğini ispatlamıştır. Bu ortak ata Adem gibi tek kişi falan değildir, bir türdür. Zaten biolojide bir türün var olabilmesi için kritik bir sayı populasyon gerekir.
... 2019-08-31 17:59:55
Söz gene de gidin DNK testine. Ama önce psihotrstten gecmelisiniz .
Yazılarımızda Şempanze veys Orangutan demiştiniz, özür diliyprumda Aceba büyük dedemiz Sempanzeydi derken yanlısı yaptık, ozan şöyle soralım .
Anne tarafından hangi maymunlarla akraba bağımsız ?
Baba tarafından hangi maymun türüne dayanır soy açınız?
Adı birde birde kis kızgın markası yaparsanız biraz ayıp olur ,nedense maymun teorisini siz idaetmekteyimiz by Pinko.
Ben ise benim atam Adem as jenneten kovulan İlk insan dir diyorum
Hz. İranlı Humeyniste 2019-08-31 19:27:51
Ne zamana kadar şu ŞAPŞALLIĞA devam edeceksin.
Anladık ertık çık kitap okumuşun.
Okudun kitaplar bize BG Türkiye FAYDASI YOK.
Git senin bilgilerin faydası “bilimsel” sitelerde yaz.

Bi daha hatırlatayım; git DNK testi yaptır.
Gerçekten MAYMUN’dan mı geldin ve hangi cinsten olduğunu üretmiş olursun.
Bak FESKA bile ortak Türk düşmanı se yardım edemiyor.
Bu site BG Türkletin sorunları tartışıyor senin saçmalıklarınınla uğraşmaz.
ANLADI/ geri zekalı olduğundan gene anlamıcan
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 19:34:33
Pinko, çinko kim ya?
Senin ana baba tarafından hangi canlıya dayanıyorsa aynısına. Cennet denilen yer neresi? Arapların cennet anlayışı içinde ırmaklar akan yeşil bir alan, her türlü ağaç ve meyve bahçeleri olan yer. Zaten çöldeki bedevinin en çok istediği şeydir. Bizler mesela onlara göre cennetteyiz. Arda, Meriç, Tunca, Tuna gibi nehirler arasında yemyeşil bir bahçeler... Rodop dağları zaten yemyeşil, ağaç bahçeleri, ırmaklar, dereler var. Ekvator bölgesine gidersek ebedi yeşillik, köşkler, meyveler, envai çeşit kuş, memeli, sürüngenler var. Kongo ve Amazon çevresi tam cennet. Oradaki halk Kuran'a kanamaz, çünkü Kuran'ın vadettiği şeylerin tamamı var.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 19:41:13
Senin atanı niye kovdular cennetten? Ademin yaratılmasında tanrı tarafından kovulan şeytan nasıl cennete girebiliyor? Tanrı cennete giren şeytanı göremiyor mu? Madem kendi halifesini yaratıyor nasıl olur da onu düşmanından koruyamaz?
Melekler kan döken varlık mı yaratacaksın deyince onlara Ademi yaratıyor ve isim saydırtıyor. Hitler gibi caniler yüzünden çocuk, kadın, yaşlı demeden hunharca öldürülen, kimisi yakılan onca kişiyi mübah kılan şey Adem'in ezberden birşeyler sayması mı? Senin tanrın hem aciz hem de cani anlaşılan.
Hz. Saçmalığa 2019-08-31 20:50:29
Kes artık ŞAPLAL HERİF.
Anladık KAFAYI KIRMIŞIN.
Belli gereğinden faydalı olmayan kitaplar okumuşun.
Git hocaya okut.
Dinsiz olmana rağmen FAYDASINI gürürsün belki.
Hocalar çok derin ve kalın okurlar.
Seni önce acıtırlar uslandırırlar ve YATIŞTIRIRLAR.
ANLADI
H.Saçmalık 2019-08-31 20:54:26
Yazsana 27 Ekim yerel seçimlerde Gıcalı belediye adaylığına DuPiSe li Asan başkan aday olacak mı.
Değiştir artık şu UZAY yazılarını.
Biz BG Türkleti var olma ve ekmek peşindeyiz.
Bu konuda tavsiyelerine ihtiyacımız var saçmalıklarına dil.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 21:18:49
Arkadaş senin anan buban yok mu ya? Ekmek peşindeysen git çalış. Ben ne yapabilirim ki seni tanımam etmem. Sıradan bir vatandaşım ben, benden torpil falan bekleme boşuna, benim böyle bir gücüm yok, olsa dahi hak hukuk meselesi.
Hasan Azis'i çıkartmadılar diyelim. Benim yahut senin neyin eksilecek veya çoğalacak ki? Kimse bulunmaz hint kumaşı değil ki, bakmışsın Hasan Azis Sofya'ya gider, belki HÖH başına geçer (böyle duyumlar da var). İlçe teşkilâtı ve il teşkilâtı toplanır gerekli kararlar alınır bakmışsın çoğu muhtarlıklarda olduğu gibi iç seçim yapılır, yapılmaz diye birşey yok. Ben hiç bir partiye üyeliğim yok, dolayısıyla muhtarlık, meclis üyesi, müdürlük, sekreterlik falan gibi beklentim de yok. fes ve diğerleri de aynı biçimde sıradan vatandaş. Bizden öyle yüzyıllarca biriken sorunlara şıp diye çözüm bekleme. Öyle bir inisiyatifimiz olsa bunu burada yapmayız, makale, kitap yazar, belgesel çeker, STK veya parti kurarız. Kimse dişi ağrınca fırına gitmez, ayakkabılarını boyatmak için eczaneye gitmez. Burada kişisel yorumumuz var. Dediklerimiz sadece bizi bağlar, kimseye akıl fikir verecek halimiz yok.
Hz. Saçmalk 2019-08-31 22:32:15
Yine saçmaladın .
Senden kim ekmek istiyor şapşal.
BG de iş yok ekmek yok.
Millet aç.
Türk çocukları ana dil eğitim alamıyor din dersi göremiyor.
Vakıf nalları Türklere iade edilmiyor.
Kalkmışım saçmalığa.
BG Türklerine faydalı olmak istersen siteden çık git uzay bilimleri sitelerde yaz.
Anladı
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-08-31 22:57:13
Ben Bulgaristan'da insanların aç olduğunu göremiyorum! Aksine herkeste göbek var, obezite almış başını gidiyor. Etli yemekler 1-2 lev'e her lokantada var. Rahat rahat beş levle doyuluyor. Bir kg fasulye, mercimek, pirinç, kus kus her cebe uygun durumda. Bir ekmek 1 lev. Zaten her öğün bir iki (haydi üç olsun) dilimden fazla ekmek yemek bünyeye zararlı.
Nankörlük yapmayın. Bulgaristan'da açlık yok.
Nedelinolu Paşa 2019-09-01 08:10:14
Sevdalin Sabri Çandırov? Sen misin leyn? İlaçlarını niye almıyorsun?
Hz.Saçmalığa 2019-09-01 10:13:15
T.C. Öyle mi görünüyor.
BG Türkleri tokluktan karınları şişmiş.
Sen bi doktora git gözlerin bozuk ondansonra bi beyin cerraha görün sağlıklı normal düşünemiyorsunuz.
Gençler işsizlikten evlenmiyor.
Evli çiflerden erkekler AB gidiyor eşleri kalıyor sisiz gibi kuru kafa kırıkları gelip o yalnız kadınlara sarkıntılık yapıyorsunuz.
460 asgari ücret bi çorba 1,5 leva bi limonata 3 leva.
Ne yazıyorsun ileri gere.
Gel burada o parayla geçin o da iş bulursan.
Gençler hapçı oluyor. Türkçe yarım yamalakdinsiz yanı sizin gibi.
Dinsiz biri yobazdan daha beterdir.

Bulgar yavaş da olsa Türkkeri adimile ediyor ve ne yazı ki sizler dinsizler bu sürece DpS destekleyip katkı sağlıyorsunuz.

Gittiz T.C. oradan veryansın filosofiya yapıyorsunuz.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 11:13:26
Namkör pis köpek! Bulgaristan'da açlık yok. Avrupa'ya gidenler açlıktan mı gidiyor?
Avrupa'ya gidenler doymak için falan gitmiyor. Böyle bir şey yok. Limonata 70 stotinka, ne 3 lev'inden bahsediyorsun öyle? Kola içsen 1-1.20 lev civarı.
Asgari ücret 560 lev.
Jan Videnov zamanında açlık vardı. Sofiyanski geldi geleli Bulgaristan'da açlık yok.
Hz. Haymaniste 2019-09-01 13:41:13
Hayvanlığını ön plana çıkarmaya başladın.
Sen önceni tuh da sonra bi beyin cerraha görün.
Sakın yazdıkları haplarını almayı ihmal etme.

Sapşal bi çorba bi limonata kaç para ediyor en ucuz lokantada 3 lv.
Geldiğinde hesaplamayı unutma.
BG gençlik kalmadı şehir merkezlerinde biraz görünürler.
Bi gidin Gümülcine’ye gençler fıkır fıkır, gidin Edirne’ye gençler arı kovanı gibi gelin Kırcaaliye damızlık için genç bulamasınız.
BG gençlerin hepsine iş var hepsi obeziteden yani aşrı yemek hastası.
Açlıktan kaçıyorlar AB ülkelerine.
DpS Türk bölgelerine yatırımları yasaklayan parti.
Belediyeler onların elinde.
En son asgari üzere 520 çıktı.
Gel o parayla sen geçin burada.
Karşıdan eşek gibi andırmak çok kolay.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 14:36:16
Bu zırcahile bakar mısınız? Asgari ücretin 560 lev olduğundan haberi yok. Gençler Avrupa'ya gidiyor çünkü gidebiliyorlar. Yunanistan'ın sahillerine gidin orada tatile giden hep Bulgaristan vatandaşı var. Selânik, İskeçe, Kavala, Gümülcine her yer Bulgaristan turisti kaynıyor.
Peki Edirne, Lüleburgaz, Çorlu, Tekirdağ, Kırklareli, Muratlı şehierlerine gidince yine Bulgaristan turistlerinin çantaları doldurup alış veriş yaptıklarını görmekteyiz.
Yunanistan, Türkiye, Sırbistan, Makedonya sınır kapılarında girmeyi ve çıkmayı bekleyen bir sürü vatandaşımız var. Hepsi kendi araçlarıyla Balkanları karış karış geziyorlar. Gezmek için para gerekir. Açız falan yalanlarını git başka yerde kakalamaya çalış.
Eğer sen esmer vatandaşlardan isen senin şikayetin hep aynı zaten, sosyal kurumlarının yanında taşkınlık çıkaran, zorla yardım isteyen sizlersiniz. Çouk paralarını beş on günde içiyorsunuz sonra kapı kapı dolaşıp dileniyorsunuz, çöpleri harman duman ediyorsunuz. Sen sıradan vatandaş değilsin bu profildeysen. Bunlar devlete palazlanmış kene gibiler, sürekli para isterler. Marjinal tembel grup onlar.
Sıradan vatandaş Bulgaristan'da aç değil. Çok şükür yüyeceğimiz de
.. 2019-09-01 14:36:54
..
Sıradan vatandaş Bulgaristan'da aç değil. Çok şükür yüyeceğimiz de var, içeceğimiz de. Yatacak yerimiz de var. Ne güzel gençlerimiz tüm dünyayı rahatça gezebiliyorlar. Bu çok büyük nimet.
?????? 2019-09-01 15:28:37
Nasıl oluyor da herkes tok.
DpS yardakçılarının başka dediğiniz hayatı kimse yaşayamıyor.
Hz. şapşalı kuş gümü git Hümanizm lvineye Egirneye bi de gel Gırcalıya farkı göçen.
Sen .. iki kör toçka eğer burada BG yaşıyorsun yaz ne iş yaptığını.
Üle ileri geri ıyuz eşekler gibi olur olmazsa andırmayın.
BG gençleri yarı Bulgarca yarı Yürkçe o da lehçe konuşuyorlar Müslüman olduklarına rağmen tek bi fuva bile bilmezler.
Gençleri girdikleri çıkmazsan HAP almış götürmüş.
Aile kuramıyorlar geçim sıkıntısından.
AB gidenler çok iyi para mı kazanıyorlar sanırsınız.

Masal okumayın GETÇEKLERİ görün.
BG Türkü hızla YÖK olma yolunda devam ediyor bu yolu da açılmasında DpS yönetimi var.
Anladınız
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 15:55:13
Ben elin oraspı enceğine ne diye özel hayatımı açıklayayım ki? Sana ne benden. Evli, mutlu, çocuklu, hak yemeyen, doğru dürüst işine gücüne bakan biriyim. Eşim Avrupa, ABD, Kanada gibi ülkelere seminerlere katılıyor, beraber gül gibi geçiniyoruz. Kısmetim vardı, kadınım asla benden hak yememi, haksızlık yapmamı istemedi. İşsiz kaldım o baktı aileye. Ticaret de yaptım, hamallık ta...
Çok şükür aç değilim. Evimiz cennet. Ben bu evimden başka cennet istemiyorum. DPS partisine hiç üye olmadım, fakat seçimlerde ailecek ona destek vermeyi uygun gördük. Karım Türk olmamasına rağmen Türkçeyi öğrendi, çocuklarımıza da beraber öğrettik. Türkçe, Bulgarca, İngilizce dillerini biliyorlar, onlar da sıradan insan. Hiç şikayet ettiklerini duymadım. Okula giderken fazla harçlık istemiyorlar.
Ben evlenirken oturacak yerim yoktu, kirada yaşıyordum. Eşimle çalıştık, didindik, el ele, sırt sırta verdik başardık. Daha ne isteyebilirim ki!
Nankör değilim asla. Ben hayatımdan memnunum.
· 2019-09-01 17:53:04
Taşlar şimdi yerine oturuyor :)
Arapça bildiğinizi itiraf etmiştiniz (ben de biliyorum, mükemmel olduğunu asla söyleyemem), hanımınız da Türk değil. Demek ki ilahiyat tezleri universite araştırması için arap ya da Endonezya üniversitelerine gittiniz. Orada eşinizle tanışıp evlendiniz. İkiniz de üniversite araştırma görevlisisiniz demek ki. Bunlar benim tahminim.
Bulgaristan'da Filistin, Irak, Mısır gibi müslüman ülkelerden bir sürü insan var. Hatta hastanelere gidince Suriyeli, Filistinli doktorlar var. Kırcaali'de dr. Abdülaziz var mesela :)
Hz.Saçmalıka 2019-09-01 18:13:27
Bravo kendinı kurtarmışım Allah mutluluğunuzu daim etsin.
Ya senin gibi binlerce şansları yüzlerine gülmeyenler ne yapsın.
Ailelerini beslemek için Avrupa gavur kapılarında çalışmaya mahkum olan BG Türkler ne demeli.
Senin tuzun kuru.
Eğer birazcık insanlık kalmış olsaydı BG Türkletin hayatına farklı bakardın.
Anlaşılıyor ki Türk kelimesini unuumuşun.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 20:04:19
Farklı ülkelere çalışmaya gidenler sadece Bulgaristan'dan değil. En gelişmiş ülkelerden diğer ülkelere giden bir sürü insan var. Kimse kimseye silah dayamıyor, isteyen istediği yerlere gidiyor. Avrupa'nın en iyi ekonomisi Almanya'dır. Almanya'yı Fransa ve Birleşik krallık takip eder. Ben şahsen Bulgaristan'da çalışan ingiliz, alman ve fransız biliyorum. Dünya'nın her yerinde demokrasi olan yerlerde her milletten insan vardır. Alanya'ya gitseniz orasını bir rus kenti sanabilirsiniz. Benzer biçimde Burgas, Varna şehirlerinde bir sürü rusça konuşan yabancı var.
Bulgaristan'da insanlar aç demek gerçekten nankörlüktür. Gıda ürünleri ucuz, ama gerçekten de öyle! Tabi ürünlerin kalitesini sorgulayabiliriz, fakat herkes et ürünleri rahat yer. Hangi şehre, kasabaya, köye gitsek göbekli, şişko insanlara rastlıyoruz. Yemeyen insan şişman olmaz. Bulgaristan'da nüfus obezdir. Bulgaristan'da alkollü içecekler çok ucuzdur. Bir Türkiye, Yunanistan ile kıyasladığımızda kebap, pirzola, şiş ve bira çok uygun fiyatadır. Alkol içmeyenlere ayran da daha uygun fiyatadır.
Sen sanki Bulgaristan'da yaşamıyor gibi konuşuyorsun, o dediğin dönemler 9
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 20:05:13
....
Sen sanki Bulgaristan'da yaşamıyor gibi konuşuyorsun, o dediğin dönemler 90'lı yıllardaydı, Lukanovların öldürüldüğü şehirlerde SİK, Multigrup gibi yapılaşmaların dolaştığı yıllardı, Sofya, Filibe gibi şehirlerde bir sürü infaz vardı.
Şimdi ülke çok rahat. Nankörlük etmeyin.
....??????? 2019-09-01 20:16:12
Siz gerçekten salak mısınız uzatmada mısınız.
Ulan şapşallar gelin bir kaç km gezin özellikle Kadım aylarında gelin görün Gırcalı şehrini ve sancak kasabalarını.
Her aileden bi ya da iki kişi AB gavur kasabalarında mecburiyetten öalışmayagidiyor.
BG sadece DpS etrafındakiler biraz düzgün hayat yaşıyor halk sürünüyor.
Bu ekonomi taraflı.
Siyasi tarafı ise tamamen VAHİM.
BG yarım yamalak anadılını konuşan finsizbir Türk gençliği yetişmekte.
Asıl görmeniz gereken konu BU.
Ekonomi öylede böyle bi şekilde düzelir.
Mesele Bulgar devletinin Türkleti asimile etme politikasını devam ettirme ne yazık ki DpS ile BOŞ müftülük bu süreçte Bulgarın yanında yer alması.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-01 21:20:55
Madem DPS ve Başmüftülük bu işi yapamıyor sen yapsana be zurna oğlu zurna! Bak Nedim Gencev'e - alternatif müftülüğü var mı? Var. DPS'yi sevmeyenlerin bir sürü partisi var mı? Var!

O zaman? Sen ne diye cıyaklıyorsun hayvan gibi?! Buradan cıyaklayarak milleti DPS'ye oy vermekten mi vaz geçireceksin? Ben mesela senin kanıtsız iddialarına aldanmış değilim. Eşim ve ben DPS'ye oy vereceğiz, çünkü şimdiki muhtarlarla ve belediye başkanlarları gayet başarılı, karşısına çıkan kişiler BİZE UYMUYOR. BİZ LÂİK AİLEYİZ. EŞİM DENİZE DE GİDER, DANS DA EDER. KOMİK FIKRA İŞİTİNCE NORMAL SESLİ GÜLEBİLİYOR. ONU ASLA KARA ÇARŞAFA, KAFASINI BEZ PARÇALARINA HAPSETTİRMEM. EŞİMİN SAÇINDAN TAHRİK OLAN GİTSİN PİPİSİNİ KESTİRSİN!!!
· 2019-09-01 21:30:51
Ben ve çevremdekiler de memnunuz. Oyumuz DPS'ye!
Hz. Şapşala umursanacak toçka 2019-09-02 08:27:54
Salak adam BG kadınlardan hangisi Kara Çarlara bürünmüş sen yine ülke şaşırdın.
Burası BG başka ülke dil.
Karın açık bi kadın mış olabilir fıkraları da severmiş buğularlarsa belden aşsğısısa da onları da anlatıyor mu ölüz.

Belli siz de DpS otlanıyorsunuz onlar parayla dizin gibi Türk düşmanlarını çok kolay satın alabiliyorlar.

DpS oy verin aynısında BG Türklerin parlamentoda sorunlarını görüşmelerini isteyin oyunuzu para ya da hizmet karşılığı vermeyin.
Sizden o yüce Türk duygusu nerede.

Gırcalı ili hele kış güne saat 18 .00 dam sonra sokaklarda tek bir kişi bile bulamadınız hayat ölüyor.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 08:57:30
Hangi ülkeyi şaşırdım? Senin gibilerin Ustina, Delçevo, Kırcaali, Pazarcık, Sırnitsa, Şumnu gibi yerlerde örgütlendiklerini insanlar bilmiyor mu zannediyorsun?
Senin oraspı enceği olman tüm kadınları oraspı yamıyor. El alemin karısına nasıl konuşmasını bilmeyen ayıya bakar mısınız? Senin anan, karın birileri bel altı imada bulununca veriyorlar mı? Söylesene medeniyetsiz cibilliyeti bozuk namussuz şerefsiz?
Sizin İslâm işte bu! Elalemin karılarına sarkıntılık yapmak. Kendi karılarını kapatıyorlar damda sığır gibi, kadının süslenme, spor yapma hakkı yok, elbette bakımsız olunca çirkin görüyorsunuz, sonra biz medeniyetli kişilerin karı, bacı ve kızlarına asılıyorsunuz. İslâm işte bu, müslüman işte bu! İtalyan akrivist kadın tüm Avrupa'yı gelinlikle gezdi, Türkiye'de ırzına geçilip öldürüldü! Bunu unutacağımızı mı sanıyorsunuz?!
İslamın namusa saygısı varmışmış... Görüyoruz hep beraber müslümanları!
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 09:01:09
Sizin gibi namussuzlurların pis ahlaksızların olduğu yerlerden nüfusun azalması iyi haber. Avrupa'da millete askıntılık yapanları içeri alıyorlar, para cezası kesiyorlar. İyi iyi, Batı dünyasının islamofobisi müslümanlar yüzünden. Batılılar hindu, budist, kızılderili şaman ve rahiplerden korkmuyor, karşı gelmiyor. Müslümanlar istenmiyorsa o müslümanlar suçu kendilerinde bulma zamanı!
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 09:12:35
İşte müslümanların ülkesi laik Türkiye'ye gelen talihsiz yabancılar, hepsi İslamın hoşgörüsünden nasibini almış:
https://onedio.com/haber/yolu-turkiye-den-gecen-talihsiz-turistler-514539
Hz. Şağiala 2019-09-02 10:45:05
Gerçekten şapşal Türk ve İslam düşmanısın.
Boş kuru kafa dürüst bi Türk ve Müslüman hiç bir şekilde eşinin özelliklerini kamuoyuna çıplaklıyla paylaşmaz.
Kime ne senin “karın” o senin namahremin şapşal.
Bozuk olduğunuz buradan belli.
Komünist zihniyetl insanlığını kaybetmiş canavarlara dönüşmüşüz.
Yazık çok yazık.
Sizin adınıza üzüldüm.
Allah yardımcınız olsun.

Burası BG unutma T.C. değil.
Dinciler Sudi Arabistana! 2019-09-02 11:41:22
Oraspı encekleri kadına saygısı olur mu? Laik, seküler, medeni ülkelerde kadınların hepsi özgür, kocanın malı değildir. Bu otuzbirci yukarıda yazanlardan tahrik mi oldu yoksa?
Dinci yobazların karısı balina gibiler, selülitleri var. Adam akılı bir bakım yapamıyorlar, burunlarını dışarı çıkartamıyorlar. Kuluçkalık tavuk gibi evde çocuk yapar dururlar, "namuslu" kocaları bunların yüzüne bakmaz, gizlice kozmopolitan dergisini karıştırırlar.
Gâvurun herşeyine kurbandır dinci yobaz: karısına, yemeğine, yaşamına, evine, işine. Fakat törpülenen gururları ve aşağılık komplekslerini "gâvur, gâvur, kâfir" gibi laflarla geçiştirmeye çalışırlar.
Hz. Şapşala 2019-09-02 12:58:13
Bi kere ben BG vatandaşıyım Türk ve elhamdüllülah Müslüman ve aile geleneklerine bağlı saygılı biriyim.
Ne işim var benim Suudi Arabistan’da.

Kadınlar özgürdür kimsenin malı değildir.
Boş kuru kafa şapşal gavur bozması ne yazdığının farkında mısın.

Yani bu zihniyet eşini paylaşabilir öyle mi salak sptalı.

Belli oluyor kim “orospu enceği”.

Yazarken düşünerek yazın her kelime geri mermi gibi döner insanlıktan nasibini almamış sütü bozuk gavur bozmaları.

Gavurun hedefi Türk Müslüman aile geleneklerini yıkmak senin gibi dinsiz birey yetiştirerek Türkleri yok etmek.
Türkler geleneklerine sahip çıkarak gelecek nesillere Türk ve Müslüman anlayışını aşılamasını bilen bir millettir.

Senin için ıtk din önemli değil istediğin gibi yaşa yeter ki mutlu ol.

ANLADI
Dinciler Sudi Arabistan'a 2019-09-02 13:22:32
Gâvurun hedefi falan yok, götünden düşman uydurma. Çok da umurunda Hans'ın Mâmet'in ailesinden! Hans'ın kendi ailesi var, hayalleri var, öyle birilerini şöyle yapayım, böyle yapayım diye derdi yok. Senin de kendinden başkasını düşündüğün yok, ikide bir her kuruma akıl vermeye çalışman senin çok çalışkan olduğun için değil!
Müslüman kızları biraz şehir görünce örümcek ağası dinlerinden kurtuluyorlar. İlkönce başını açıyor utana utana, daha sonra ailrsinin dayattığı damat adaylarını sallayıveriyor. Köylü ailesi elleri suçluyor, gâvurlar bozdu kızımı dize zırlıyor. Şehirde konser, sinema, tiyatro derken az çok kültürleniyor kızlar. Köyde cahil kalan kızlar ve artık kız tarafından önemsenmeyen oğlanlar tutturuyor oraspı, kaltak laflarına.
Senin dinin gittiğin yol bu.
Dinciler Sudi Arabistan'a 2019-09-02 13:29:52
Bir müslümana göre kadın yarım akıllıdır. Hiç kendi başına uçağa binip gezegenin dört köşesine uçup ve sonuna kadar dolu salonlarda konuşma yapabilir mi hiç?...
"Vay, şeytanın alâmetleri", "Bunun kocası yok mu nasıl dolaşır öyle?", "Eyvah kadın kişi araba sürüyor", "Amanın da elin gâvuruyla gâvurca konuşuyor", "Kadınlar mahrem, eve kapatılmalı"
İşte bu tür böcekler "eşini paylaşabilir mi" gibi zırlamalar yapıyor, sanki millet swinger partisi düzenliyor. Bu tür ahmaklar kadını prangaya vurdu, 1400 yılda bir tane kadın yetişemedi koca İslâm coğrafyasında. Atatürk geldi, çok kısa zamanda ilk kadın pilotumuz yetişti! Şerefsiz dincilerde kadına sevgi, saygı, teşekkür yok ki!....
Hz. Şapşala 2019-09-02 14:25:57
Senin yazdıkların hiç birisi BG Müslümanlarına uymuyor.
Sen yine ülke karıştırdın.
Burası Arap yatım adsı değil Anadolu’nun ücra kösesi de değil burası BG boş kafarasçı şapşalı.

Git Arap yarım adasına ver VAAZLERİNİ burada değil.
Türk ve Müslüman çağdaş Türk ailesi senin tariflerinde kesinlikle yoktur.

Çağdaş Müslüman Türk halkı haala geleneklerine sağdık ve bağlı olarak hayatını idame ettirmektir.

Ulan şapşal kafadan kırık gavur bozması ne kaçan 1984 yılını unuttun.

İki milyon Türk’ün adını silahla zoruyla değiltırmedi mi.

30 yıl sonra BG Türk’ün hayatında ne değişti.
Anadil eğitim yok din eğitimi neredeyse hiç YÖK.
Bu demek anadilini yarım yamalak dinsiz bir Türk gençliği.
Örf ve adetlerden uzak zaman içinde kim olduklarını unutturarak teşviklerle hep olduğu gibi Hıgistyanlığı kabul ettirmek.
Buna ASİMİLATSİYA denir dinsiz havur.

Dinsiz biri senin tarif ettiğin YOBAZDAN daha tehlikelidir yani senin gibi.

ANLADI
Dinciler Sudi Arabistan'a 2019-09-02 14:54:31
Örf adetten kasdın kadınları kapatmak mı? Onların tüm haklarını ellerinden almak mı? Tek başına eczaneye gidemesi mi?
Türkler Atatürk gibi reformcu sayesinde düzelecek. Örf, anane adında halkı cahilleştirmelere son verilmelidir.
Meselâ çocuklar tıbbi neden yokken sünnet edilmemeli. Herkes kendi karar verebilir! Yahudiler sıcak coğrafyada ve hijyenin olmadığı zamnda çocuklarını sünnet ettirmekeleri doğru karar. Ancak XXI yy hiç tıbbi neden bulunmaksızın bu tür müdahaleler tarihte kalmalıdır.
Hz. Hümanist b. Demokrat 2019-09-02 15:00:23
Jivkov'un 84'te yaptıgı sizin yaptığınızla aynı. Küçük çocuklara din dersi öğretilmez! Ahlaklı olmak için dindar olmak gerekmiyor. Herkes dinini kendi seçmeli. Ne o öyle dededen toruna inanç mı aktarılır? On iki on dört yaşından sonra soyut olan din öğretilebilir. Çocuklar 11-12 yaşına kadar zaten soyut şeyleri anlamıyorlar! Çocuk "Allah'ı kim yarattı" gibi sorularına tokatla cevap verildiğini görüyoruz.
Lise son sınıf seçmeli ders olursa olsun. Zorunlu asla! Din dersine girmek istemeyenler başka ders seçebilmeliler.
Hz. Şapşala 2019-09-02 18:14:05
Sen hala dünyada dolaşıyorsun.
Yazdıklarımla BG Türkletin bi alakadı varmı be tumu bozuk gavur bozması.
Adıl sen sin bir numara BG Türk düşmanı.
Gavurun Türklere karşı yürüttüğü siyaseti destekliyorsun.
Gerçekten boynuzu kırık bir hareket kabiliyetini yitirmiş bir ÖKÜZ gibisin.

BG Türkler senin gözünde bu kadar mı AŞAĞLIK.

Adlında onları alağlıyorken kendini aşağıladığını farkında bile değilsin beyinsiz zekası sıfırlanmış kuru kafa.
Alkah yardımcın olsun.