Bulgaristan Türklerinin Özgür Sesi
HABERLER

[2019-08-11]

Çernooçene Belediyesi, 500 yoksul aileye kurban eti sağladı

Çernooçene Belediyesi, 500 yoksul aileye kurban eti sağladı



Çernooçene (Yenipazar) Belediyesi, Müslümanların iki büyük bayramlarından biri olan Kurban Bayramı’nın Arefe gününde bölgede maddi durumları iyi olmayan 500 aileye taze kurban eti paketi sağladı.

Kurban paketleri, önceden köy muhtarları ve vekilleri tarafından hazırlanan kurban kesme imkanına sahip olmayanların listesine göre dağıtıldı.

Çernooçene Belediyesi’nden başka ilçeden hayır severler ve Batı Avrupa ülkelerinde çalışan varlıklı vatandaşlar da yoksullara kurban eti dağıttılar.

Bu yıl da Çernooçene Belediye yönetimi çok yıllık geleneği sürdürerek Kurban Bayramı için bir koç kurban etti. Kurbanı, Arefe günü eski Bulgaristan Başmüftüsü Fikri Sali kesti.

Kurban kesme merasiminde Çernooçene Belediye Başkanı Aydın Osman, Belediye Meclis Başkanı Bedriye Gaziömer, Belediye Meclis Üyeleri, belediye memurları, köy muhtarları ve vekilleri ve vatandaşlar hazır bulundular.

İsmet İSMAİL

Kaynak: Kırcaali Haber

Ziyaretci sayısı: 922

Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Dertli 2019-08-13 11:30:28
Arefe gününde kurban kesildiğini bilmiyordum.
ЕР&#10 2019-08-13 15:57:53
Tam kurbanlik kocun uzerindeki sahisa iyi bakin. Bu it akil hastasi ve her sene hazirlanan paketlerin muhtac insanlara verecegine cogunu evine goturup burkan /kavanoz/ kapatiyor! Yuce Allah belasini versin!
ЕР&#10 2019-08-13 15:59:30
Tam kurbanlik kocun uzerindeki sahisa iyi bakin. Bu it akil hastasi ve her sene hazirlanan paketlerin muhtac insanlara verecegine cogunu evine goturup burkan /kavanoz/ kapatiyor! Yuce Allah belasini versin!
Şemsettin 2019-08-13 18:11:49
İftira etmeyin burkan yapmıyorum, konserve yaptırıyorum ben o etleri, tabi sonta fakir fukaraya dağıtıyorum yaa.
Banan 2019-08-13 19:25:36
Çernooçene Belediyesi, 500 yoksul aileye kurban eti sağladı

500 yoksulluğun aile X4=2000 kişi.
Afrika'nın haritasına baktım 500 rakamı görünce, Aceba Cernoocene Bel. yönetimi uzaklarda kimlere elini uzatmış.
Yorum yok . Kircali haber ne biçim haber bu ya içim karardı , 500 yoksul aile.
Çumsitin 2019-08-13 22:40:21
Çumsitin pasportnata slujba koga ste vurne otkradnatite detski pomosti?
İvanço 2019-08-15 13:31:23
komubism da Çernooçenede/Yenipazarda tek bi fakir bile yoktu.
Demokrasi geldi DpS pelediye yönetiminde 500 yoksul yani fakir oluşmuş.
İşte DpS yönetimindeki halkın durumu.
Keşke bi Bulgar belediye başkanı olsaydı onlar DpS kilerden daha merhametlidir.
  2019-08-15 15:04:07
Zamanında püsküllü bir mısırcı "Keşke Yunan galip gelseydi" diye hezeyanlarda bulunmuştu. Bu yukarıdaki lağım çukuru "Keşke bi Bulgar belediye başkanı olsaydı" diye naralar atıyor. Bu hıyara sorsanız "Eski DuPiSeli" olduğunu söyler, gece gündüz parti için çalıştığını ama emekleri boşa gittiğini söyleyecektir.
Bunun gibiler g*tverendir, zamanında komşularını ispiyonlayanlar, DS ajanı olmak için turlayan ama müzevirlikten öte gidemeyen yalamalar olduğu ortaya çıkacaktır. İvanço adını alması gayet normal kim bilir hangi gavur subayının kanundışı dölüdür, ama anaları "tertemizö namuslu" kadınlar canım!
· 2019-08-15 18:02:24
Yukarıda birisi 500 x 4 = 2 000 diye hesap yapmış. Ancak Çernooçene ortalama aile nüfusu 4 kişi değildir, gençlerin çoğu batıda ikamet etmektedir. Haliyle köylerde yaşlı kesim kalmakta. Yaşlılar genellikle bir ya da iki kişiden oluşan ailelerdedir. Yaşlıların ise emeklilik maaşları düşüktür, madende çalışma imkanı yoksa (polis, asker vs) genelde bunlar tarımcılıkla uğraşmış kişilerdir. Ne yazık ki en düşük emeklilik maaşı 175 lev kadardır, eğer mağlulen emekli olduysa bu da 155 lev kadardır. DPS'yi suçlayan angutlar iktidardakilere hesap soracağına alakasız suçlama yöneltiyorlar. Kmet Georgi olunca ne değişecek? Daha fazla emekli maaşı mı verecekler? Nanay!
500 aile taş çatlasa 1 000 kişidir. Her kurban etler dağıtılıyor. Dağıtılan ailelerden vergi beyannamesi istemiyorlar, kabul eden herkese veriyorlar. Çernooçene ilçe nüfusu 9 000 kadardır, 1 000 kişiye et dağıtılması nüfusun %11 kadardır. Kurbanda %11 kesime er dağıtılmasını çok görmeyin artık!
D: er Punkt 2019-08-15 18:25:58
Herr Punkt Wie verstehst du diese Dinge?
· 2019-08-15 18:53:16
Emoji bey Goethe dilini bilmiyorum. Sitenin alamanca bölümünü açabilirsin, Sebahat hanıma veya babası Müzekki beye bir mail çek, iş libe kırcali doyçe vele falan yaz onlar seni anlar. Bizde alamanca yok, https://youtu.be/W7fqUDi-axI
Toçka mekana razmazana 2019-08-15 19:35:00
Kırcaali halkı gül gülüstanlıkta geçim derdi yok mutlu bi hayat yaşamakta.
Sadece yenipazarda 500 yoksul var bütün ilçe 2500 nüfusunu geçmez.
Daha yakında Kuşşolar Susuzluk köylerinden birinde ana kız açlıktan öldükleri unutulmadı.
Kırcaali ili BG geçim sıralamasında SON sırada.
DpS olmasa Kırcaali Türklerin hayatı çekilmez olacak öyle değilmi Toçka şarena.
· 2019-08-15 19:46:02
Bulgar dölü kıçından istatistik uydurursa ne olur? Anlaşılan bu kıçıkırık Novi Pazardan pomak. Türk bile değil.
Sen istatistikle alakan yok. Biraz NSI, EUROSTAT gibi kurumları araştır ondan sonra sallama yap. Bulgaristan'ın en fakir bölgesi SEVEROZAPAD.

Dünyanın en gelişmiş ülkelerinde açlıktan ölenler var. Bunlar genelde marjinal kesimdir, devletle iletişimi pek yoktur. Zaten kapalı toplumlara devlet kontrolü sağlanamadığı için denetim de olamıyor. Ne yazık ki asıl ihtiyaç sahipleri durumlarını gizliyorlar, yardım istemekten çekiniyorlar. İntihar edeni mi dersin, açlıktan, soğuktan, ilaçsızlıktan mı dersin... Komşuluk ilişkileri olmayan yerlerde DPS'yi suçlamak ahmaklıktır. Devlet de n'apsın? 6 milyon kişiyi tek tek bulamaz. Konuk komşu ve akrabaya büyük görev düşüyor. Asıl suç onların!
Toçitsa niştojna 2019-08-16 07:31:40
En yüksek işsizlik oranı Kırcaali ili.
TEKLAS diye kanser saçan bi işletme kuruldu. Bi düşünün niye Kırcaali bölgesine izin verildi.
Sizler tröller Türkiye ile BG Türklerini karıştırıyorsunuz.
Türkiye’de Türkler yok olmaz ama BG Türkler yok olma sürecine girmek üzere.
Sizler bu tehlikeyi görmüyorsunuz.
Bu yok olma süreci önce dinini kaybetmekten başlar.
Zaman içinde ana dili Bulgar diliyle karışıyor ve sonunda sadece Bulgar dili kalıyor.
İşte bu günkü DpS ve baş müftülüğün yönetimi ne yazı ki bu sürece destek vermekte.
Toçkslar prazni, sizler Bulgar politikasını savunmaya devam edin sizlerin vatani göreviniz.
BG Türklerini sizlere YEDİRMEZLER.
· 2019-08-16 11:08:21
Kaynak: http://www.nsi.bg/sites/default/files/files/publications/ZB_2018.pdf En yüksek işsizlik oranı Vidin ve Montana'da vardır.

Teklas Kırcaali bölgesinin ortalama ücreti arttırdığı gibi aynı zamanda işsizliği ciddi düşürmektedir. Bu yatırımı sağlayan ise DPS ve Kırcaali bölgesi belediyeleri.
Diğer bölgeler sanki Teklas'ı istemiyorlar. Kırcaali'nin nüfusu Türk olması Türkiye yahudisi işadamı Danon'un kolayca fazla değişiklik yapmadan, dil kursları düzenlemeden AB pazarlarına açılmasını sağladı.
Yediği kaba pisleten böcekler Teklas gibi şirketlerin olmadığı Vidin ve Montana köylerine gitsinler.

Oraspı enceklerine Bulgaristandaki Türklerin göz nuru iki kurumunu yedirtecek değiliz. Başmüftülük ve DPS yasal yollardan, merdivenaltı yapılaşmalara tevessül etmeden haklarımızı korumaya çalışıyorlar.

Hadi pislik, naş naş!
Toçitsa 2019-08-16 11:34:37
DpS ile Baş müftülük yönetimi Türklerin hangi haklarını koruyor.
Yaz bi tane sadece Birane koruduğunu geri aldığını yaz.
Maşallah sende Çingenelikte varmış bundan üle yazıyorsun.
DpS Bulgarın ve dizin gibi çıkarıcıların elinden kurtulacak. Emin olun.
Kuzey Batı Bulgaristan’ın nüfusu en yaşlı. En çok köyler orada boşaldı. 10 nüfusun altında köyler yine orada var. Montana Vratsa Vidin biraz canlı Brusartsi kasabası bile ölme noktasında. Orası zaten BG değil terk eğilmiş bi bölge.
Teklasta çalışanlar birkaç yıl sonra kanserden ölmeye başladıklarında DpS ya da Baş müftülük bugünkü yönetimi o hastaları kurtarabilecek mi.
· 2019-08-16 11:57:10
Doğuştan köre Mona Lisa tablosunu nasıl anlatabilirsin? Doğuştan sağır kişiye Beethoven'in Für Elise parçasını nasıl anlatılır?

Sende kulak var, duymuyorsun. Göz var görmüyorsun. Beyin var, düşünmüyorsun. Sırf oksijen israfında bulunuyorsun.
AKM 2019-08-16 13:41:26
yaw bir büyük çelişki var ortada bu adamların köyünde bayram bir gün önceden mi başlıyor arefe günü bu kurban olmaz bu köyün imamı hocası yokmu bu nasıl iş 500 aileden bahs ediyorsunuz çernooçene dediyin küçük bir yerleşim bölgesi o civarda en büyük köy KOMONİGA(KUŞALLAR) evet o köyde 500 aile var kısacası alayı fakir fukara gibi vay be biraz küçük atın civ civlerde yesin
Toçitsa 2019-08-16 16:11:25
Anlaşıldı sen toçitsa masal diyarlarında yaşıyorsun.
Toçkata v stranata na çudesata.
Toçka koyuyorsun ama yine masallar diyarından bahşediyorsun.
Monalizayı hayal görüyor.
Ulan şspşal adam gel Mamutlar köyünden Ayşe yengenin halini gör.
Sen DpS para karşılığı hizmetkarı sen hayalindeki zenginlik saçan tabloları görürsün BG Türkün bu günkü halini görecek kadar kör ve açlıktan çığlık atanların sesini duyamadan.
Koşun haram paranın peşinden .
· 2019-08-16 16:44:31
Masal dünyasında yaşayanlar sizlersiniz, otuz yıldır DPS ve Başmüftülüğü yıkıyorsunuz. İkibinlerde senin gibi avanağın teki "ABD gidiyor, Usamettin Ladin nasıl da koydu onlara" zattırı zuttırı ediyordu, daha sonra Saddam Hüseyin'in kâfirleri toz buz edeceğinden bahsediyordu. Peki n'oldu, ne Saddam'ın, ne de Kaddafi'nin esamesi kaldı. Onca okunan hatimler, edilen dualardan bir cacık olmadı, Irak halkı, Libya halkı halen perperişan. Yeşil elbiseli sarıklılardan haber bile alınmadı, en son Çanakkale'den sonra Allah'ın melekleri, evliyaları tatile çıkmış. Ayşe'nin tatile çıkabilmesinden bahsetmiyoruz bu arada (Işıklar içinde uyu Karaoğlan!).

Bir masal daha: DPS ve Başmüftülük yıkılınca Türklerin hali daha iyi olacak. Nasıl ama? Yeşil sarıklı cübbeli gibi anlatılan masallarla aynı, ne gören var ne duyan.
Toçitsa 2019-08-16 18:41:07
Aynı istikamette devam et sakın yılma dik dur.
Senin gibilerden DpS ile Başmüftülüğün yönetimlerin ihtiyacı var.
Yine de yılmadan masal okumaya devam et. Psikolojine i gelir.
fes 2019-08-17 10:05:16
Hayvan buraya da musallat olmuş. Topun üzerinde sonsuz dönen böcek gibi hayvanlığının farkında değil ama ona buna tavsiyeler veriyor. Kendisine net soru soruldu: otuz yıldır DPS yıkıldı yıkılıyor, göreceksiniz bak dediniz, yıkılan bir şey yok; ne iştir hacı?

Net soruya adam gibi cevap vereceğine cıvık sabun gibi kaydı gitti. Psikolojiden de bahsediyor, sanki ne olduğunu bilirmiş gibi. Hayvan oğlu hayvan!
Feskaya 2019-08-17 11:21:40
Feska anladık bi daha yazacakmış.
Sen bi programlanmış robot gibisin.
Kafanda aynı kısır döngü kaydı var.
Hayvanca hayvan bile kendisine göre düşünme yeteneği var sende bu sa yok.
Jivkov 45 yıl kaldı idarede DpS yönetimi Amet ajan Sava agan kaç yıl daha kalacak.
Türklere hizmet etmeyen Türkler gidecekler Feska yerine Türkkeri seven Türkler gelecekler .
Anladı
fes 2019-08-17 17:47:27
Jivkov idarede 45 yıl kalmadı hayvan. Aprilski plenum 1956 - kasımın başı 1989. Hayvan birinin bilmeden konuşması normaldir.
Feskaya 2019-08-17 18:30:02
Feska hesap doğru Amet ajan Sava agan 45 yıl mı kalacak sizler mi uzattınız süresini.
Amet ajan Pavel’in Saray’da kalmasına Jivkovun kaldığı süresine kaç yıl kaldı. Benim hesapla aram i dil bi hesaplasana.
Amet ajan Sava agan bu gün 65 yaşında.
İp ucun var bi hesaplasana. Kızmadan sümeden anlaştık mı.
Shafer Osman 2019-08-17 22:58:28
Utanın utanın aydın beyim sizin aç karnınızı doyuruyor siz burda eleştiri yapıyorsunuz. Sağolun varolun Aydın beyciğim.
Şef Osman 2019-08-18 09:00:57
Aydın beyin kim?
fes 2019-08-19 12:37:45
Anadolu'da neredeyse herkesin bir şeyhi, gavs hazretleri olduğuna göre bunun da Aydın beyi var. Aydın bey dediği şahıs, her kimse, bizim kafamızda bir çağrışım yapmıyor, ama belli ki bu arkadaş için çok önemli biri.
AKM 2019-08-19 18:18:53
o Aydın bey dediğiniz inek 1988 yılında 10 leva ceza kesti bana tamda adamını bulmuştu şerefsizin teki neymiş Türkçe konuşmuşum cevabım neydi : be adam ecelinemi susadın
fes 2019-08-19 22:15:39
Aydın bey belediye başkanıymış, habere baktık öğrendik. Tanımadığımız adama laf söylemeyelim. 88 bana 10 leva para kesti lafı pek inandırıcı durmuyor, daha kuvvetli kanıt gerekir.
D:€ 2019-08-20 08:55:46
" Tanımadığımız adama laf söylemeyelim" - doğoru söylenmiş.
Tanımadığımız analara Bağcılar'da laf soylenmesin.
fes 2019-08-20 09:44:58
Zaten söylenmez de, fes'in babası şöyle, kendisi böyle diye tamamen kafadan atma edepsiz yorumlar yaparsan karşılığını alırsın.

Hayatım boyunca kimseye zarar vermedim, onun bunu karısına kızına sarkmadım, ne ben ne de ailemden herhangi biri komunist sitemin adamı olmadı, DPS'nin tek bir görevlisiyle hiç bir bağım olmadı derken biri kalkıp " yok yok sen onun bunun adamısın, rüşvet alıyorsun" v.s edepsiz ithamlarda bulunursa ben de adama anan güzel mi derim.

Evet, anan güzel mi deme hakkım doğar ve karşımdaki sarsılıp kendine geleceğine, yok anam öldü ayaklarına yatıp sanki kurbanmış numaraları çekerse ona mezarlıklarda yatan şeylerin çokluğu gösterilir.
AKM 2019-08-20 15:06:28
fes kardeşim inanmak zorunda değilsin bağzı şeylerin kanıtı ve delili olmaz çünkü o günlerde yeni ceza evinden çıkmıştım emniyet peşimi bırakıyordu o Aydında onlarla iş birliği içindeydi hepsi bu kadar kuvvetli delil istersen yanımda 2 arkadaşım vardı birisi rahmetli oldu Aydına gelince bak ne güzel öğrenmişsin bel. başkanı
· 2019-08-20 15:39:32
Şimdi doğru düşünmek lâzım. Komunist zamanı hapislerde yatan herkes Türklük davasından yatmadı. Toplumda her zaman suç işleniyor, hırsızı, katili, ırz düşmanları hep vardı.
Şimdi Esed rejimi hapishanelerinde yatanlar arasında halka zulüm işleyen, çeteci, haraççı, katil, şerefsiz yok mu? Elbette var. Bir ülkede düzensizlik en büyük tehlikedir, emniyet güçleri olmayınca her suç alenen işlenir.
AKM hapiste gerçekten yattı mı, yattıysa niye yattı bilmiyoruz. Bu sadece benim yanımda şu vardı gibi iddialarla olmuyor, elinde deliller olması gerekir. Cezaevi arşivlerinde halen kimin ne suç işlediğini gösteren belgelere bakmak lazım.
D: analiz 2019-08-20 15:59:45
" AKM hapiste gerçekten yattı mı, yattıysa niye yattı bilmiyoruz. Bu sadece benim yanımda şu vardı gibi iddialarla olmuyor, elinde deliller olması gerekir. Cezaevi arşivlerinde halen kimin ne suç işlediğini gösteren belgelere bakmak lazım." - bu önemli değil ,suçlu da olabilir , yatmış cezasını.
Şimdi önemli olan o şahıs AKM ye Türkçe konuştuğundan dolayı 10 leva ceza kesti mi? Ya kestiyse. Yada AKM yanlış benzeme yaptıysa??.
Ya da o gerçekten yaptığı ama gönülsüz, iki arada kaldı ,biri görevi ,biride vijdani belki sonradan sonradan da pişman oldu. Acaba AKM ona özür dilemesi ne fırsat verdi mi? Verecek mi?
Görelim. Az sonra.
· 2019-08-20 16:08:21
Cahil birisi kulaktan dolma bilgilerle hareket edebilir. Dediği gibi represiran falansa kayıtlardan çıkartılabilir.
"Bana on lev ceza kesti" iddiaları boş iddiadır, ciddiye alınmaması gerekir, neticede herkes belirli iddialarda bulunabilir. Gerçekten olup olmaması bizi ilgilendirmez. O kişi olup bitenleri çocuklarına yakınlarına anlatabilir, uluorta halka açık yerde anonimliğe sığınarak bir kişiye bir takım suçlamalarda bulunmak doğru bir hareket değildir.
AKM 2019-08-20 16:30:51
haklısın kardeş zaten haklı olsam ne değişecekki
fes 2019-08-20 21:18:02
Hiç bir şey değişmese de haklı olmak haksız olmaktan iyidir. İnsan değerlendirmesi yaparken dikkatli olmak lazım, güvenilir olmayan bilgilerle yargıda bulunmamak gerek.

Bir defasında Mestan'ın köyü Ada köyünden biriyle karşılaştım. Fırsat bulmuşken Mestan'ın ailesi, soyu sopuyla ilgili nasıl biridir diye soru sordum. Adam kötü bir aile diye cevap verdi. Ne gibi kötü , açar mısın diye sordum . Kötü işte, kötü işte demekten başka bir şey söylemedi.

adamın dediğine inanmadım. Aslında fotoğrafın tam çıkması için kötü dediği Mestan'n ailesi için bir kaç örnek ve inandırıcı hikayeler anlatması gerekirdi.
D:€ 2019-08-20 22:04:06
En sevmediğim siyasetçi Mestan di. Neblem sevememistim , saçı jeli, top sakal, Bulgarlar dan daha iyi Bulgarca konuşma gayretinde , DPS ye sonradan gelme ve zoraki kovulma, Bence önemli degil ,siyasi becerisi olmayan biri. Ama kötü bir olup olmadığını , insan başka birini yargılama gayretinde yanılabilir. Başında hepimiz kotuyuz. Zaman kavramı bunun için
zamanla degisebilecekmiyiz.Fes aklıma Todor Jov. geldi, burada Ger. gördüğüm bişey var , çok benzrkte o zamanlara ama renkli, bizimki cernibyal idi.
fes 2019-08-21 13:07:27
Bu sevme sevmeme eylimine güvenmek çok tehlikelidir. Diyelim ki bir hakimisin, önünde gıcık olduğu birinin davası görülüyor. Adama niye gıcıksın, tam belli değil; ama adamın kıyafeti, saçı, belki de taktığı küpe seni gıcık yapıyor.

Hal böyleyken son sözü, hükmü verirken bu gıcık olma duygusuna dayanarak adam beş sene on sene hapis cezası verirsen doğru davranmış olur musun?

Ben şahsen içimdeki sempati antipati duygularına pek güvenmem. Yargılarken başka şeylere bakmak lazım.
D:€ 2019-08-21 19:41:27